fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ערביי עכו הפגינו עם דגלי פלסטין נגד איסור קיום חאפלות

חלאד זכור תושב עכו מספר לבלינקר: "הפקחים מתנהגים אחרת לערבים בעכו. כל השינויים שנעשו הם לרעת תושביה הערבים של העיר והזנחה מצד הרשות". בצד הפגינו תושבי עכו היהודים עם דגלי ישראל
הפגנת תושבי עכו הערבים
הפגנת תושבי עכו הערבים (צילום: אושרי כהן )

הפגנה גדולה נערכה בצהריים (שישי) מול בניין עיריית עכו. תושבי עכו מהמגזר הערבי שמתגוררים בעכו העתיקה ובשכונות העיר, הפגינו ומחאו נגד הפעולות שנוקטות מחלקת הביטחון בעיריית עכו שאוכפת את החוק בנושא הקמות רעש.  בין היתר נאסר על קיום חאפלות וחתונות מתחת לבתי תושבים וירי זיקוקים. בהפגנה היתה אמורה להשתתף חברת הכנסת חנין זועבי שלא הגיעה לבסוף.

חלאד זכור
טוענים לאפליה. חלאד זכור (צילום: אושרי כהן)

ההפגנה קיבלה אישור משטרתי, ילדים ומבוגרים כאחד הניפו שלטים שעליהם נכתב בעברית וערבית: "די לבריונות של פקחי העירייה והמשטרה". המפגינים הניפו את  דגלי פלסטין.

בצד ההפגנה  נעמדו תושבי עכו היהודים, בעיקר חברי פורום "עכו שלנו" והניפו את דגלי ישראל.  נשמר שקט בין הצדדים והמשטרה אבטחה את האירוע.

חלאד זכור תושב עכו מספר לבלינקר: "הפקחים מתנהגים אחרת לערבים בעכו, ולכן יצאנו להפגין. יש הרבה אפליות מצד הרשות וראש העירייה שמעון לנקרי.  אנחנו רואים שינוי תדמיתי של עכו כלפי חוץ, אבל  תושבי עכו כלל לא מרגישים בשינוי הזה. כל השינויים שנעשו הם לרעת תושביה הערבים של עכו והזנחה מצד הרשות.

עיריית עכו פרסמה בפייסבוק:  "לידיעת התושבים כרגע מתבצעת הפגנה ברישיון משטרת ישראל, במתחם העירייה על כביש ויצמן. ההפגנה על רקע פעילות אגף הביטחון כנגד עבירות איכות חיים בתחום הרעש, חאפלות, זיקוקים וכד'.יתכנו הפרעות לתנועה בציר זה לידיעתכם".

טרם התקבלה תגובה רשמית מהעירייה, שתתקבל תפורסם במלואה.

הפגנת תושבי עכו הערבים
הפגנה של ערביי עכו (צילום: אושרי כהן )
הפגנת ערביי עכו
(צילום: אושרי כהן )
הניפו שלטים נגד מחלקת הביטחון בעירייה
הניפו שלטים נגד מחלקת הביטחון בעירייה. הפגנת ערביי עכו (צילום: אושרי כהן)
הפגנת ערביי עכו מול בניין העירייה
התשובה להפגנה. אדיר כהן ופעילי עכו שלנו מניפים את דגלי ארץ ישראל

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות