fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: הסוחרים מפגינים מול בניין העירייה

כ- 20 סוחרים ובעלי עסקים מרחוב בן עמי בעכו מפגינים החל מתשע בבוקר מול בניין עיריית עכו. מטרת ההפגנה לסיים את הסחבת בשיפוצים של הרחוב הראשי בעיר. המפגינים הצטיידו בשלטים, בנוסח "לקחת לנו את הפרנסה"
רחוב בן עמי בעכו
ישמרו על האופי של הרחוב. רחוב בן עמי (צילום: אושרי כהן)

כ- 20 סוחרים  ובעלי עסקים מרחוב בן עמי בעכו מפגינים  היום (ה'), החל מתשע בבוקר מול בניין עיריית עכו.  מטרת ההפגנה לסיים את הסחבת  בשיפוצים של  הרחוב הראשי בעיר. המפגינים הצטיידו בשלטים,  בנוסח "לקחת לנו את הפרנסה".  נכון לעכשיו אף גורם  רשמי לא יצא לשוחח עימם. ההפגנה תוכננה מבעוד מועד וקבלה אישור משטרתי.

רבקה בן חיים
"אנשים מקבלים התראות אדומות על מיסים". רבקה בן חיים (צילום: אושרי כהן)

"רחוב בן עמי זה מרכז העיר– למה אף אחד לא מבין את זה?" כך אמרה  חברת ועד הסוחרים  אסתר אבן חיים: "לנקרי לא מגיע לרחוב בן עמי, לא רואים אותו בכלל. באפריל הודיעו לנו שסגירת הכביש ייקח לחודש ימים והעבודות יתבצעו במשך חמישה שישה חודשים. הביאו שני ילדים ומנהל עבודה ועד סוף מאי פשוט שחקו אם השטח. אנשים מקבלים התראות אדומות על מיסים ומגיעים לועד לשאול איך ישלמו את זה. אנחנו נפגין ונקים צעקה. אם זה לא ילך נשרוף צמיגים, לא נוכל לחכות עוד שלושה חודשים, זה פשוט חלם".

 הסוחרים יצאו למאבק נגד עיריית עכו שהחליטה להפסיק באופן זמני את עבודות ההתחדשות העירונית של הרחוב לאחר שבמשך שלושה חודשים  מבוצעות בו עבודות חפירה ופיתוחלפני שנתיים וחצי אושרה תוכנית התחדשות עירונית מקיפה למרכז העיר שהשינוי המיוחל הוא שדרוג ושיפוץ רחוב בן עמי– רחובה הראשי של עכו במסגרתו יקבל נופח אחר עם מזרקותתאורות יפות ויחזור להיות המיינסטרים של העיר.

רחוב בן עמי בעכו
מה יהיה? רחוב בן עמי בעכו, היום (צילום: אושרי כהן)

 לפני שבועיים הופסקו במפתיע עבודות הבנייההמזרקה כבר מוכנהצריך רק ליצוק אותההסוחרים עמדו בסבלנות למרות שדווחו על ירידה ניכרת במכירות שיכולה להוביל אפילו בחודשים בודדים לסגירת עסקיהם.

 בשבוע שעברכשלא ראו את הדחפורים בשטח הבינו שמשהו לא בסדר ומאז מקבלים מעיריית עכו רק תשובות מתחמקותמי שהיה אמון על הפרויקט הוא עוזר ראש העירייה ישראל בן עזרא שמנהל מאבק להישאר בתפקידו למרות שהגיע לגיל הפנסיהמאז הפרויקט הועבר למהנדסת העיר ולמנכ"ל העירייה אוהד שגב שהחליטו לבצע שינויים בפרויקט.

יעקב טובי בעלים של חנות בגדים אופנת טובילמעלה מ– 40 שנה: "שלושה חודשים אנחנו סובלים. המחזורים ירדו  ב- 70 אחוז שלחתי שלושה מכתבים בלי תשובותגם אם רוצים לתכנן משהו אחרזה ייקח זמן ובזבוז כספי ציבור.זה הפך לבית קברות לעסקיםבקושי יש עוד מדרכהאחרי הצהריים אין בכלל מה לדבר, אפשר לפתוח בבוקר ולסגור אחרי צהריים.

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "שום פרויקט לא בוטל. העבודות ברחוב בן עמי נעצרו עוד במהלך עבודתו של מר בן עזרא בעירייה וכמנהל הפרויקט. עם סיום עבודתו של מר בן עזרא בעירייה הועבר הפרויקט לטיפולה של מהנדסת העיר, ד"ר מיכל סופר ולצוות מינהל ההנדסה".

הכתבה המלאה  ביום שישי בצפון -1

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות