fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: בין הערים המובילות בהשקעה בתלמיד

האם קיים הקשר בין איכות החינוך בעיר למחירי הנדל"ן בה?
פרויקט מגדלי אפגד בעכו (קרדיט: א.א סטודיו)
פרויקט מגדלי אפגד בעכו (קרדיט: א.א סטודיו)

סקר חדש קובע כ-44 אחוז מהמתעניינים ברכישת דירה, בודקים מראש את איכות החינוך בישוב ובקרב כ-65 אחוז יהיה לנתון זה השפעה על החלטת הרכישה בפועל. המועצה לשלום הילד פרסמה נתונים על איכות החינוך והשקעת הרשויות המקומיות בנושא החינוך ב 118 ישובים. מהנתונים עולה כי העיר עכו ממוקמת במקום ה -29 עם תשעת אלפים שקלים השקעה שנתית בכל תלמיד בישוב. עכו ממוקמת גבוה יותר מערים גדולות וחזקות כמו גבעתיים, מודיעין ושהם, כרמיאל, נהריה ועוד.

האם לאיכות וההשקעה בחינוך בישוב יש השפעה על ההחלטה לרכוש בו דירה? חברת שיווק הנדל"ן נווה העיר ערכה במהלך חצי השנה האחרונה (יוני-ספטמבר 14) סקר בקרב 632 מתעניינים ברכישת דירה (הורים לילדים) ב- 31 פרויקטים ברחבי הארץ. 70 אחוז מהנשאלים הינם הורים לילדים בגילאי גן, יסודי וחטיבת ביניים בלבד ולשאר גם ילדים בגילאי תיכון.

במהלך הביקור במשרד המכירות התבקשו המתעניינים להשיב על 3 שאלות: האם במהלך חיפוש אחר דירה התעניינת באיכות מוסדות החינוך בישוב? כ- 44 אחוז ענו בחיוב על השאלה. כשנתבקשו לומר עד כמה תושפע החלטת הרכישה במידה ולא תהיו שבעי רצון מרמת מוסדות החינוך וההשקעה בחינוך בישוב? כ- 27 אחוז השיבו כי הדבר ישפיע במידה רבה, כ- 38 אחוז אמרו כי יושפעו במידה מועטה והיתר, כ- 35 אחוז השיבו כי לא ישפיע כלל. אך האם הרוכשים מוכנים לשלם יותר עבור דירה הממוקמת בישוב בו ההשקעה בחינוך משמעותית? רק 22 אחוז מהנסקרים השיבו כי יהיו מוכנים לשלם יותר על דירה בפרויקט הממוקם בישוב המציע חינוך ברמה גבוהה.

מתוכם כ -77 אחוזים אמרו כי היו מוכנים להוסיף 1-3 אחוז יותר למחיר הדירה, כ-12 אחוז יהיו מוכנים להוסיף אף כ- 4-6 אחוז למחיר הדירה ואילו כ- 8 אחוז בלבד אמרו כי יהיו מוכנים לשלם מעל 6 אחוז עבור מגורים בישוב בו ההשקעה בחינוך גבוהה.

פרויקט מגדלי אפגד בעכו (קרדיט: א.א סטודיו)
פרויקט מגדלי אפגד בעכו (קרדיט: א.א סטודיו)

לדברי נדב בריח, סמנכ"ל השיווק בחברת נווה העיר: "גם אם מוסדות החינוך בסביבה לא נבדקים מראש על ידי המתעניינים, מידע אודותם יכול להוות גורם משמעותי בהחלטת הרכישה הסופית. הדבר מקבל משקל רב אף יותר בשכונות החדשות שנבנות היום ופונות בעיקר למשפחות צעירות עם ילדים. אין ספק כי, יתרון זה בא לידי ביטוי גם במחירי הדירות בפרויקט וברמת הביקושים".

לדברי יעל דקל, סמנכ"ל שיווק בחברת "אפגד" הבונה את פרויקט "מגדלי אפגד" בעכו: "הנתונים אינם מפתיעים, שכן עיריית עכו וראש העיר פועלים באדיקות לחיזוק ופיתוח העיר, אותו ניתן לראות דרך פרסי החינוך והתרבות הארציים בהם זוכה העיר בשנים האחרונות, לצד הנתונים שפורסמו. אנו רואים היום מגמה של הצפנה, מעבר תושבים מחיפה והקריות לעכו, בעיקר בשל קיצור מרחקי הנסיעה והכבישים החדשים וחיפוש אחר פתרונות למגורים במחירים נמוכים יותר ובסטנדרט בניה גבוה בלי פשרות על איכות החיים והחינוך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות