fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: אין רמזורי שמע למען כבדי ראייה

בשבוע שעבר כמעט שנדרס הולך רגל כשניסה לחצות כביש סואן. מנגישות ישראל נמסר: "לצערנו, אין רמזורי שמע ברוב הצמתים המרומזרים בארץ, הבעיה לא ייחודית לעכו"
עיוור
צילום אילוסטרציה: פנתרמידה
עיוור
צילום אילוסטרציה: פנתרמידה

לכ-350 עיוורים המתגוררים בעכו, אין רמזור אחד עם זמזם. בשבוע שעבר כמעט שנדרס כבד ראייה, בן 45, שחצה את הכביש הסואן לכיוון רחוב אבן שושן. הוא ניצל בזכות תושיה של הנהג ושל עוברים ושבים. מאז אותו מקרה, הוא פוחד לצאת מהבית. האיש פנה למתמודד לראשות העירייה שלמה פדידה וטען בפניו שאין בעיר רמזורים עם זמזמים.

מבירור של פדידה עולה, כי מחירו של כל זמזם היא כ-300 שקלים. פדידה פנה בנושא לראש העירייה שמעון לנקרי בדרישה להתקין באופן מיידי זמזמים כאלה בעיר.

האיש, שביקש להישאר בעילום שם, אמר ל"צפון-1": "לא פעם ולא פעמיים כמעט סיימתי את החיים שלי בכביש. זה בסך הכל זמזם. יש את זה בנהריה ובקריות, שם אני מתהלך בחופשיות ללא פחד. אנשים לא מבינים עד כמה זה מסוכן לאדם כמוני". לדבריו, הוא פנה עוד לפני חצי שנה לעירייה בעניין, אך עד היום לא נענה".

האחראי על תלונות הציבור בנגישות ישראל סניף צפון ד"ר יורם סבירסקי מסר בתגובה: "לצערי, אין רמזורי שמע ברוב הצמתים המרומזרים בארץ, הבעיה לא ייחודית לעכו. מה שמוזר הוא שיש רשויות שעיכבו התקנת רמזורי שמע בתואנה של חיפוש תקן שמתאים להן. בפועל, יש תקנים ישראליים ובינלאומיים בנושא והמצאת תקן לכל עיר לחוד יכולה להיות אפילו מסוכנת. טיוטת התקנות לא משאירה מקום לספק בקטע הזה. אנחנו ניעזר בהצעה של מר פדידה לסדר כדי לזרז את האישור וההפעלה של התקנות".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "צומת הום סנטר עובר בימים אלה תהליך של תכנון והסדרה מחדש ובמסגרתו תיכלל מערכת המיועדת לכבדי ראייה. כמו כן, עיריית עכו מסייעת לאוכלוסיית כבדי הראייה והעיוורים בעיר באמצעות מועדון תעסוקתי לעיוור ובמגוון פעילויות נוספות. באשר לפנייתו של פדידה, הרי שכהרגלו בקודש הוא מנסה לרכב על כל גל, וטוב היה עושה אם במקום 'לרוץ' עד ירושלים היה פונה לטרז אוטמזגין, מנהלת המועדון לעיוור, ובעלות של שיחה מקומית היה מקבל ממנה את הנתונים ואף סקירה נרחבת על הפעילות הענפה המתבצעת על ידי העירייה למען אוכלוסיה זו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות