fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סטנצ'יו: "יש לי תוכניות גדולות עבור הפועל עכו"

דניאל סטנצ'יו הרומני, מאמין שבית המשפט יפסוק לטובתו בעניין הפועל עכו וכבר גיבש תוכניות לעונה הבאה * פורסם לוח המשחקים לעונה הקרובה * ותיקי סקציה מעלות עלו לשני גמרים: אליפות וגביע
בדרך החוצה? סטנצ'יו מחכה להכרעת בית המשפט צילום: אדריאן הרבשטיין
מוכן לעזוב תמורת פיצוי כספי. סטנצ'יו צילום: אדריאן הרבשטיין

בית המשפט המחוזי בחיפה, שדן ביום חמישי שעבר במחלוקת בין עיריית עכו לדניאל סטנצ'יו הרומני, בנוגע לבעלות על הקבוצה, החליט להקפיא את פעילות הקבוצה והציע לצדדים להגיע לפשרה מוסכמת.

סטנצ'יו: "כשחתמתי על ההסכם מול עיריית עכו הגעתי כבעל תפקיד, לא כבעלים, עם זכויות ניהול ל-5 שנים. הקבוצה היתה שקועה בחובות גדולים וכמעט בלי שחקנים. התקציב שלנו בליגת העל עמד על 12.5 מיליון שקלים, מהם 4 מיליון שקלים רק משכורות.

"יצאנו למחנה אימונים שהיה מוצלח מאוד וגם פתיחת העונה היתה טובה. אז התחילו בעיות שנבעו מחוסר מקצועיות, כמו חוזים כפולים שהיו בעונה קודמת, שיתוף בנו של המאמן מבלי שהיה רשום בכלל או שיתוף 6 זרים בניגוד לתקנון, ונענשנו בהפחתת נקודות. לקחתי על עצמי אחריות על הטעויות שנעשו, ובמקביל רציתי לבנות משהו חדש עם אנשים רציניים, כי הכל התנהל בכאוס. בגלל קשיי שפה והבדלים מנטליים, היה לי קושי, אבל עם הזמן למדתי וגם ביצענו פעולות לקירוב הקבוצה לאוהדים.

"כשהקבוצה לא הצליחה, התחילו לצוץ סיפורים מצד אנשים שרק רצו לפגוע ולגרום נזק. קורה שקבוצה יורדת ליגה, זה חלק מהספורט, אבל בעירייה לקחו את זה קשה ומחודש ינואר ניתקו מאתנו מגע. ניסיתי להסביר ששום דבר לא אבוד, וכולנו צריכים להישאר מאוחדים ולהילחם נגד הירידה. בעירייה החליטו באופן חד צדדי לבטל את ההסכם. מדובר בפעולה לא חוקית שכן רק ההנהלה רשאית לבטל את החוזה. אני כיבדתי את ההתחייבויות שלי כלפי הקבוצה, גם אם באיחור. מי שלא עמדה בהתחייבויות היא העירייה, שמסרבת להעביר לנו את התקציב. בנוסף לכל זה, העירייה גם פנתה להתאחדות ולבקרה במטרה שלא לשתף אתנו פעולה. עד היום, אף אחד בעירייה לא מוכן לדבר איתי ואני לא יודע מה הסיבה. כדי שהפועל עכו תצליח, אני צריך לידי וסביבי אנשים שרוצים לעשות טוב ולא כל הזמן לריב. יש לי תוכנית לעונה הבאה, אבל אני צריך לדעת מה קורה. אם העירייה לא תתמוך בנו, יהיה קשה לבנות קבוצה לעלייה. לדעתי, הכי טוב שנפגש, נלבן את המחלוקות ונחשוב ביחד על העתיד. אם הבלגן הזה יימשך, מי שתפגע זו הקבוצה עצמה. גם כשמתחתנים, בהתחלה הכל ורוד ואחר כך דברים משתנים. צריך לדבר פתוח ורק ככה להגיע להבנות".

על הקשר שלו עם סוכן השחקנים דודו דהאן, אמר סטנצ'יו: "ביקשתי מדודו עזרה בהבאת שחקנים וזה לגיטימי. עבדתי גם מול סוכנים אחרים, אבל הם דרשו הרבה כסף".

מעיריית עכו נמסר: "ברגע שהבנו שסטנצי'ו הוא איש קש של סוכן השחקנים דודו דהאן, אשר במקום להשקיע כספים במועדון כמתחייב בהסכם, משך ממנו כספים בשווי של יותר מחצי מיליון שקלים, הפסקנו עמו את הקשר. את ההסברים שלו, סטנצ'יו יצטרך לתת בבית המשפט. האיש הזה הונה אותנו ואת העמותה ולא נאפשר לשום גורם להשתלט על הקבוצה ששייכת לתושבי עכו".

בדרך החוצה? סטנצ'יו מחכה להכרעת בית המשפט צילום: אדריאן הרבשטיין
בדרך החוצה? סטנצ'יו מחכה להכרעת בית המשפט צילום: אדריאן הרבשטיין

מוליץ' נמכר

החלוץ הסרבי שהגיע בעונה שעברה לעכו, פאסל מוליץ', ובמהלך העונה הושאל להפועל ת"א, עמה העפיל לליגת העל, נמכר לקבוצה האדומה ב-200 אלף שקלים.

 

פורסם לוח המשחקים לעונה הקרובה

משחקי הליגה הלאומית ייפתחו ב-24 באוגוסט, כשבמחזור הראשון תצא הפועל עכו למשחק חוץ נגד קבוצתו של הזמר אייל גולן, הפועל מרמורק. משחק הבית הראשון יערך שבוע לאחר מכן (31.8) נגד הפועל בני לוד.

קודם לכן, ב-2 באוגוסט תפתח העונה במסגרת משחקי גביע הטוטו. הפועל עכו הוגרלה לבית א' יחד עם הפועל נצרת עילית, אחי נצרת והעולה החדשה הפועל איכסל, אותה תארח עכו במחזור הפתיחה.

בניגוד לשנים קודמות, בעונה הקרובה רק הקבוצה שתסיים במקום הראשון בכל בית (4 בתים), תעלה לשלב הבא, חצי הגמר. שאר הקבוצות יתמודדו על מיקומי דירוג.   

בחורים כובשים. איתן בן חמו ואלירן בניזרי מוותיקי סקציה מעלות חוגגים את העלייה לגמר
בחורים כובשים. איתן בן חמו ואלירן בניזרי מוותיקי סקציה מעלות חוגגים את העלייה לגמר (צילומים: ראובן שוורץ)

ותיקים: הגמר הכפול של מעלות

אחרי שהעפילה לגמר גביע המדינה לוותיקים (נגד הפועל רמת גן, טרם נקבע מועד), עלתה קבוצת הוותיקים של סקציה מעלות ע"ש יהודה אדרי, גם לגמר אליפות המדינה.

זה קרה, אחרי ניצחון הרואי על ותיקי הפועל עכו. איתן בן חמו העלה את מעלות ליתרון מוקדם של 0:1, אך עמוק בתוספת הזמן הצליחה עכו להשוות ל-1:1. הדרמה נמשכה גם בבעיטות ההכרעה מנקודת הפנדל.

איתן בן חמו החמיץ את הבעיטה הראשונה, אך בהמשך היו אלה איציק בן חמו, אליאס איוב, יחיאב אלמקייס, יאיר אבוטבול ואלירן בניזרי, שדייקו והבקיעו. במקביל, השוער חיליק אליעז, עצר פנדל של עכו ונתן את האות לחגיגות העלייה לגמר.

הצלחה גדולה. היו"ר/מאמן/שחקן של ותיקי סקציה מעלות, אודי בן נעים צילומים: ראובן שוורץ
הצלחה גדולה. היו"ר/מאמן/שחקן של ותיקי סקציה מעלות, אודי בן נעים
צילומים: ראובן שוורץ

מי שמוביל השנה את קבוצת הוותיקים הוא היו"ר/מאמן/שחקן, אודי בן נעים: "הישג מדהים. כל הכבוד לשחקנים, שגילו אופי וחוזק מנטלי. גם כשעכו הבקיעה את השוויון, עדיין האמנתי ביכולתנו לנצח ואני שמח שעשינו את זה".

כעת, מתכוננת מעלות למפגש הכפול נגד ותיקי הפועל רמת גן, בשורותיה מככבים שחקני עבר כמו רונן חזרי, עומר בוקסנבוים, קובי חסן ואחרים, לקראת גמר אליפות המדינה וגמר גביע המדינה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות