fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחונו הגדול של האזרח הקטן

הפקחים נתנו דוח לאיש הלא נכון, עיריית עכו התעקשה לתבוע אותו, כעבור שנתיים של עינויי דין, בית המשפט זיכה אותו ומתח ביקורת על התנהלות הפקחים
עו"ד ישראל אברמוביץ'
עו"ד ישראל אברמוביץ'

עובד לשעבר בעיריית עכו, תושב העיר, זוכה השבוע מאשמת הנחת שקי ביגבג (שקים לאיסוף גזם ופסולת בניין) בשטח ציבורי, לאחר שבמשך כשנתיים ניהל, באמצעות עו"ד ישראל אברמוביץ', מאבק בין כותלי בית המשפט מול המחלקה המשפטית של עיריית עכו ושניים מפקחיה.

עו"ד ישראל אברמוביץ'
עו"ד ישראל אברמוביץ'

בדצמבר 2010, רשמו פקחי עיריית עכו, יניב פרץ ואלכס טרכטנברג, דוח לתושב העיר בגין הנחת שקי ביגבג בשטח ציבורי. למרות כל פניותיו לגופים הרלוונטיים בעיריית עכו, כי מדובר בטעות ולא הוא זה שהניח את השקים, התעקש מנהל מחלקת הפיקוח דאז, יוסי לוצ'י, לתת גיבוי מלא לפקחיו.

האיש, אשר סירב להשלים עם המצב, נותר למעשה ללא אפשרויות אלא רק להגיע לבית המשפט ולקוות כי הצדק ייצא לאור. בדיון שנערך במאי 2011, הסב עו"ד אברמוביץ' את תשומת ליבו של השופט כי מהדוח של הפקחים, עולה שהעבירה בוצעה בכתובת אחרת מאשר כתובתו של הנאשם. דיון ההוכחות שנקבע לחודש לאחר מכן לא התקיים, שכן עיריית עכו פנתה לבית המשפט בבקשה לדחות את הדיון.

העירייה נימקה את בקשתה ברצונה לפנות לפרקליטות חיפה, על מנת שתאפשר לה לחזור בה מכתב האישום. במילים אחרות, אמרה העירייה: טעינו. אולם בכך לא תם מסע הייסורים של האישום. העירייה פנתה אמנם לפרקליטות בבקשה לחזור בה מכתב האישום, אך הפרקליטות סירבה לאשר זאת.

בהמשך, בחקירת הפקחים בבית המשפט, הצליח עו"ד אברמוביץ' להוכיח כי דוחות הפעילות של הפקחים נרשמו רק בחודש אוקטובר 2012, בעוד שלכאורה העבירה בוצעה בדצמבר 2010. כלומר הדוחות נכתבו רק כעבור 22 חודשים. אחת השאלות שהעלה עו"ד אברמוביץ כיצד יכלו הפקחים לזכור את כל פרטי האירוע לאחר 22 חודשים?

השופט וויליאם חאמד קיבל את טענות ההגנה במלואן ולא חסך ביקורת קשה על התנהלותם של הפקחים. השופט העיר גם שתשובות הפקחים היו מאולצות ובלתי סבירות וציין כי לא מובן לו כיצד ידעו הפקחים לשייך את שקי הביגבג לנאשם. לסיכום כותב השופט בהחלטתו: "המאשימה לא הוכיחה את האשמה… אני מזכה את הנאשם מהעבירה המיוחסת לו". 

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "במהלך השנה מוגשים כתבי אישום רבים נגד מפירי חוק בתחומים שונים לרבות בנושא השלכת פסולת. לעיתים נופלים פגמים ועל כך אין לעירייה אלא להצר, כמו בכל מקרה בו מתגלה תקלה במערכת העירונית. הנושא נבדק, נלמד והלקחים הופקו בהתאם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות