fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן: "תיק לנקרי לא סגור"

מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן הציג היום את נתוני הפשיעה לשנת 2013 מהם עולה כי נפח הפשיעה באזור ירד ב- 4.2 אחוז. דותן התייחס לחקירה שעדיין מתנהלת בניסיון ההתנקשות בראש עיריית עכו שמעון לנקרי למרות שהוגשו כתבי אישום בתיק. היום שוחרר עצור בפרשת קריסת המבנה בעכו העתיקה
"אופנוען עקב אחרי בטיילת". שמעון לנקרי במסיבת עיתונאים הבוקר בביתו (צילומים: אושרי כהן)
שמעון לנקרי
עדיין מאובטח. שמעון לנקרי (צילום: אושרי כהן)

הבוקר (חמישי) ערך מפקד מחוז חוף במשטרת ישראל ניצב חגי דותן מפגש עיתונאים לסיכום שנת פעילות המשטרה במחוז חוף לשנת 2013. במסגרת המפגש  הוצגו נתונים מרשימים על ירידה בהיקף הפשיעה, עבירות סמים, תיקי רצח, עבירות רכוש ועוד, בהיקף של 4.2 אחוז. כמו כן נרשמה עלייה בכמות כתבי האישום של חמישה אחוז וירידה של 6.8 במעצרים עד תום ההליכים.

במפגש התייחס ניצב דותן וראש הימ"ר נצ"מ אלי אסייג לאירוע ההתנקשות בראש עיריית עכו שמעון לנקרי במרץ אשתקד ולקריסת המבנה בעכו העתיקה לפני כשלושה שבועות, ומעצרם של שלושה תושבים החשודים כמעורבים בנושא.

ניצב חגי דותן
הוגשו 12 כתבי אישום בתיקי רצח. ניצב חגי דותן היום (צילום: רותם כבסה)

תיק  ההתנקשות בלנקרי הסתיים בהגשת כתב אישום לפני מספר חודשים על רקע שוד אקראי, אך מתברר שתיק החקירה אינו נסגר ובכוונת הימ"ר להמשיך לחקור את המניעים שהובילו לביצוע השוד. עוד עלה כי לנקרי עדיין מאובטח למרות שהוא אינו מוגדר כמאוים.

קריסת מבנה בעכו
פיצוץ נפחי. המבנה שקרס בעכו (צילומים: אושרי כהן)

"יש חילוקי דעות בתיק הזה, האם השניים שפגעו בלנקרי מטרתם הייתה בניסיון לשדוד את רכבו או על רקע עבודתו. עוד עולה האם מישהו ידע על מיקומו, (לנקרי נורה בצומת כפר מכר, בשעה 1:00 בלילה, ר"כ) . אני יכול להגיד שהוא לא מאושר מעניין האבטחה, אל נשכח שהוא מנהל עיר ויש לו פוזיציה ויש כיווני חקירה נוספים שאנו מנהלים ברגעים אלו בנוגע למניעים שהובילו לשוד. כמו כן תיק הירי סגור והוגשו כתבי אישום, אך המניעים עדיין נבחנים ולכן הוא מאובטח ברמה גבוהה", הסביר ניצב דותן.

נצ"מ אסייג התייחס גם למעצרם של שלושה מתושבי עכו העתיקה על רקע הפיצוץ שהוביל לקריסת המבנה במהלכו נהרגו חמישה תושבים. אחד מהעצורים שוחרר היום (חמישי).
"יש לנו עצורים דומיננטיים ויש לנו ראיות טובות מאד. אחרי דיון עם פרקליטות המחוז, התיק לא גמור. יש שני עצורים פצועים, ואנו מנהלים חקירה מורכבת.  זה תיק  שעומד על סעיף רצח. מהבדיקות שערכנו הפיצוץ היה נפחי, ולא היה שימוש בחומר נפץ, אנו בודקים שימוש בחומר דליק. האירוע היה על רקע סכסוך שכנים על הצבת האנטנות הסלולריות מעל הבניין. כמו כן נחקרו גם בכירים כעדים ביניהם גם שייחים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות