fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסדר זיהוי

הפועל עכו פתחה את העונה עם 5 שחקנים בלבד מהעונה שעברה והתייצבה למשחקי גביע הטוטו עם שחקני נוער, שחלקם הוזעק מהבית מבלי שהתאמן עם הקבוצה. אפילו המאמן הוכנבוים ישב ביציע. ראש העירייה שמעון לנקרי שוב נחלץ לעזרת הקבוצה וגייס 1.2 מיליון שקלים לכיסוי חובות עבר
אחד מודאג, אחד דואג. ראש העירייה לנקרי עם המאמן הוכנבוים (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אחד מודאג, אחד דואג. ראש העירייה לנקרי עם המאמן הוכנבוים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו פתחה את עונת המשחקים 2015/16, בהפסד ביתי לעירוני קרית שמונה, 1:0. השער היחיד במשחק הובקע בדקה ה_7 אחרי טעות קשה של השוער ירדן קרישטול, שבמקום להרחיק כדור פשוט שהגיע אליו לתוך הרחבה ניסה להתחכם ולעבור שני שחקנים אורחים. קרישטול איבד את הריכוז ואת הכדור וקרית שמונה עשתה מזה שער ניצחון.

אבל הסיפור המרכזי של המשחק היה היעדרותם של מרבית שחקני הסגל, כולל המאמן ירון הוכנבוים שישב ביציע, שלא עברו בבקרה התקציבית. מי שניהל ביד רמה את העניינים היה עוזרו של הוכנבוים, איציק טוויזר.

הרכב הטלאים של הפועל עכו הורכב מחמישה שחקנים בכירים: משה מישאלוף, ברניסלב יובאנוביץ', שאדי שעבאן, שהוסט לעמדת המגן השמאלי, אליאור סיידר וציון צמח. כל השאר היו שחקני נוער שעלו בפעם הראשונה בהרכב הקבוצה הבוגרת: המגן השמאלי נמיר אגא שהיה טוב, החלוץ עיזאת חלאילה שהפגין מהירות וחוצפה חיובית, אלעד אלגזר שכמעט ולא הורגש, רז לוי ואור חזן, שלא נראו בשלים עדיין לליגת העל. כן שותפו: לאון אלחרר, באסל טאהא ואחמד עלי. אפילו השוער שלומי איטח, שלמעשה כבר שוחרר מהקבוצה, הוזעק לאייש את ספסל המחליפים.

בקבוצה מבטיחים כי העניין יוסדר ועד לסוף השבוע הקרוב כל השחקנים יעברו בבקרה. חבר העמותה רפי סולטן: "היינו במרוץ נגד הזמן כדי להעביר כמה שיותר שחקנים בבקרה התקציבית, אבל בגלל עיכובים בירוקרטים לא הספקנו. אני מזכיר שקיבלנו קבוצה במצב כספי קשה ביותר עם גירעון עמוק וכל האנשים פה עושים ימים כלילות כדי לייצב את המועדון. אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להתגבר על הקשיים ואני גם מאמין שבסופו של יום נצליח להעמיד קבוצה טובה וראויה לליגת העל".

המאמן ירון הוכנבוים: "ההרכב הזה נקבע ברגע האחרון בגלל אילוצים ולמרות זאת אני יוצא מעודד. אני לא אוהב להפסיד, אבל בהתחשב ביריבה ובפערי האיכות, מצאתי גם כמה נקודות אור. אני מספיק זמן בכדורגל ומעולם לא עברתי דבר כזה ששחקנים שלא התאמנו עם הקבוצה עולים ומשחקים. אני יכול להבטיח שלמרות הקשיים והמכשולים נעשה את המקסימום כדי לעמוד ביעד והוא להישאר בליגת העל".

אחד מודאג, אחד דואג. ראש העירייה לנקרי עם המאמן הוכנבוים   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אחד מודאג, אחד דואג. ראש העירייה לנקרי עם המאמן הוכנבוים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הוכנבוים ציין כי היה רוצה לחזק את הקבוצה בשני שחקנים לפחות, בעמדות הקישור וההתקפה. "אנחנו צריכים שחקנים אבל מוגבלים בתקציב", הבהיר הוכנבוים. עוד הוסיף וציין, "אין אצלנו שמות גדולים, אבל יש אצלנו שחקנים צעירים שרוצים להצליח שעוד יהיו שמות גדולים בכדורגל הישראלי".

הבלם וקפטן הקבוצה מושיקו מישאלוף: "המשחק נגד קרית שמונה היה עבורנו משחק אימון טוב. נלחמנו 90 דקות ואנחנו עם הפנים קדימה".

לדבריו, הבלגן סביב הקבוצה אינו שונה משנים קודמות וגם הפעם הוא שומר על אופטימיות. "אני מאמין שעוד יגיעו שחקנים, הקבוצה תחבר ונישאר", סיכם מישאלוף.

מאמן השוערים של המועדון משה בן דוד, העניק גיבוי מלא לשוער המשנה ירדן קרישטול, שהיה אשם ישיר בשער שספגה קבוצתו במשחק גביע הטוטו נגד קרית שמונה, שגרם בסופו של דבר להפסד. "טעויות קורות ועוד יקרו, אבל זה לא נכון לשפוט אותו על מקרה אחד", הסביר בן דוד, "מדובר בשוער בעל יכולות מצוינות, ולטעמי, גם אחד הטובים בארץ. הפועל עכו עוד תיהנה ממנו הרבה שנים".

ביום רביעי האחרון התמודדה הפועל עכו נגד הפועל חיפה, במסגרת המחזור השני של גביע הטוטו (המשחק הסתיים לאחר סגירת הגיליון). בשבת הקרובה (8.8) תארח עכו את סכנין (שעה 18:00), וביום שלישי (11.8, שעה 20:50), תצא עכו לאצטדיון סמי עופר, למפגש מול מכבי חיפה. נזכיר רק, שמשחקי גביע הטוטו מתקיימים בשיטת ליגה בת סיבוב אחד, בסיומם, 3 הקבוצות הראשונות עולות לשלב רבע הגמר.

לנקרי שוב עוזר

עיריית עכו והעומד בראשה ראש העירייה שמעון לנקרי, שוב נחלצו לעזרת הקבוצה. בעקבות המצוקה הכלכלית והקושי בהעברת שחקנים בבקרה התקציבית, העבירה העירייה סכום של 1.2 מיליון שקלים לצורך כיסוי חובות.

לנקרי, יחד עם מנכ"ל העירייה אוהד שגב, המריאו השבוע לארה"ב. במהלך שהותם של השניים הם צפויים להיפגש עם איש עסקים המיועד לרכוש את הפועל עכו. במועדון סירבו להתייחס לעניין. "אחרי כל כך הרבה אכזבות קודמות מצד מועמדים כאלה ואחרים שהביעו עניין ברכישה, אין טעם לדבר על הנושא עד שהדברים יתבהרו וייסגרו", אמרו בקבוצה.

מנכ"ל הקבוצה דודו חזן, שמונה מטעם עיריית עכו לתפקיד, עשוי להודיע בשבועות הקרובים על עזיבה. בעניין אחר. הפועל עכו התחדשה, לראשונה, באוטובוס שיישא את סמל המועדון וישרת את הקבוצה בעונה הקרובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות