fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמת חרבות

איך יכול להיות שמועדון הסיף בעכו, שרשם לזכותו במשך עשרות שנים, הישגים רבים, גם בזירה הבינלאומית, מקבל מהעירייה צו פינוי? יכול להיות שמישהו פועל מאחורי גבו של ראש העירייה שמעון לנקרי? עיריית עכו: "באופן מצער, בנותיו של המאמן חיים חטואל השתמשו באולם שלא למטרות לשמן הועמד האולם וקיימו פעילות פרטית". חיים חטואל דוחה את כל הטענות
גביע עולם קובה. מאור נגד SINTES מצרפת (צילום באדיבות מועדון הסייף בעכו)
גביע עולם קובה. מאור נגד SINTES מצרפת (צילום באדיבות מועדון הסייף בעכו)

האם עיריית עכו הכריזה מלחמה על עמותת הסיף הפועלת בעיר במשך עשרות שנים? אחרת איך אפשר להסביר את צו הפינוי, שקיבל לידיו בשבוע שעבר מנהל העמותה חיים חטואל מהמחלקה המשפטית בעיריית עכו? חטואל נדרש בצו לפנות את אולם האימונים באשכול פיס סמוך לבית הספר רוז בתוך 30 יום. יצוין, כי לפני כשנתיים שיפץ הטוטו את אולם האימונים וערך בו התאמות לאולם סיף תחרותי בהשקעה של כ-500 אלף שקלים. אז התחייבה העירייה כי עמותת הסיף תקיים במקום פעילות למשך 10 שנים.

מן הצו: "מבדיקה של עיריית עכו עולה כי עמותת רומח אבירים סיוף בעכו מקיימת פעילות באולם הספורט מבנה פיס הצמוד לחטיבת ביניים רוז, שהינו נכס עירוני, זאת מבלי שהנכס הוקצה לה כדין. הרשאה לעמותה לעשות בנכס שימוש בכפוף להגשת בקשה להקצאה בהתאם לנוהלי משרד הפנים. בקשה כאמור לא הוגשה. כמו כן דמי שימוש בגין שימוש העמותה בנכס לא שולמו לעיריית עכו.

"לאור הדברים נדרשת העמותה להפסיק לאלתר כל פעילות בנכס ולפנותו מכל חפץ ואדם בתוך 30 ימים. ככל שלא תופסק פעילות העמותה בנכס לאלתר, תוגש נגד העמותה תביעת פינוי. כמו כן שומרת עיריית עכו על זכותה להגיש נגד העמותה תביעה לדמי שימוש בנכס ושימוש בחשמל ובמים".

חיים חטואל: "הייתה אי הבנה. מדובר רק בחדר כושר, אלא שבצו לא היה כתוב חדר כושר ומי שכתב את זה לא מבין. אם היו שואלים אותי, אז הייתי מסביר. אני לא יודע של מי היה הרעיון לשלוח לנו דרישה לפינוי ולמה ואני מאמין שלנקרי לא ידע מזה, כי ענף הסיף קרוב לליבו. חדר הכושר הוא לא חדש, לכן לא ברור לנו למה נעשתה פנייה כזאת. אנו מלבנים את העניין שיהיה ברור ורשמי".

גביע עולם קובה. מאור נגד SINTES מצרפת (צילום באדיבות מועדון הסייף בעכו)
גביע עולם קובה. מאור נגד SINTES מצרפת (צילום באדיבות מועדון הסייף בעכו)

מעיריית עכו נמסר: "עיריית עכו והעומד בראשה הם אלה שבעשור האחרון תמכו בעמותת הסיף ובמשפחת חטואל באופן חסר תקדים, כמוהו לא זכו מעולם, ובכלל זה שיפוץ והעברת העמותה למתקן חדש, מודרני ומפואר מאולם האימונים המעופש שבו התאמנו במשך עשרות שנים. באופן מצער, בנותיו של המאמן חיים חטואל השתמשו באולם שלא למטרות לשמן הועמד האולם וקיימו פעילות פרטית שאינה חלק כלל ועיקר מפעילות הסיף. בכך לכאורה נעשה שימוש פרטי בכספי ציבור שלא על דעת והסכמת העירייה. מרגע שהדבר נודע לעירייה פעלה הלשכה המשפטית כמתחייב אל מול הגורמים הרלוונטיים. על כן, נדרשת עמותת הסיף באופן מיידי להסדיר את תנאי השימוש באולם הספורט ובתוך כך להתחייב ולחדול מכל פעילות אחרת ומכל שימוש אחר במתקנים שאינו סיף".

הכתבה המורחבת ביום שישי ב"צפון -1"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות