fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכת פתיחה

הפועל עכו פתחה את העונה בהפסד ביתי להפועל חיפה, 1:0. המאמן הוכנבוים: "האוהדים צריכים להפנים שהולכת להיות עונה לא קלה"
מודים אנחנו. נציגת העמותה קרן דה קסטרו מעיקה פרחים ליו"ר היוצא רוני פרטוש (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
מודים אנחנו. נציגת העמותה קרן דה קסטרו מעיקה פרחים ליו"ר היוצא רוני פרטוש (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו פתחה את עונת ההישרדות שלה בליגת העל ברגל שמאל, כשהפסידה בביתה להפועל חיפה, 1:0. עכו התייצבה למשחק ללא 4 שחקני הרכב: עדי קוסטנטינוס, עלא ג'עפר ודור ג'אן, שלא עברו בבקרה והקשר הניגרי הזר סמואל גילמור, שטופס השחרור הבינלאומי שלו לא הגיע. למרות זאת, עכו היתה ראויה לפחות לנקודה. ההגנה היתה יציבה כשהשוער דני עמוס מפגין ביטחון בשער. הבעיה של עכו היא בקישור הלא יצירתי ובהתקפה חסרת המחץ. לעכו אין מי שינהל וינווט את המשחק במרכז השדה וההתקפה נסמכת בעיקר על מתפרצות של אליאור סיידר והבלחות של ציון צמח.

השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-66, כשכדור קרן הוגבה לרחבת עכו ושחקן חיפאי נגח מקרוב פנימה. עכו חיפשה את השוויון, אבל מגבלותיה ההתקפיות היו בעוכריה.

המאמן ירון הוכנבוים, סיכם בסיום: "אני מאוכזב מאוד, כי תיקו היה משקף. חיפה הגיעה למצב אחד והבקיעה, בעוד אנחנו הגענו לכמה מצבים. נמשיך לתמוך בשחקנים הצעירים ולתת להם את ההזדמנות כי אני מאמין שהם עוד יוכיחו את עצמם. למרות ההפסד, אני אופטימי. היתה משמעת טקטית והתפרסנו בצורה טובה במגרש. האוהדים צריכים להבין ולהפנים שהולכת להיות עונה לא קלה". לגבי היעדרותם של 4 משחקני הרכב, אמר הוכנבוים: "אלו דברים שההנהלה צריכה לפתור".

מודים אנחנו. נציגת העמותה קרן דה קסטרו מעיקה פרחים ליו"ר היוצא רוני פרטוש  (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
מודים אנחנו. נציגת העמותה קרן דה קסטרו מעיקה פרחים ליו"ר היוצא רוני פרטוש (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

הקפטן מושיקו מישאלוף, התייחס גם הוא להפסד ואמר: "ברמות האלה, אסור לנו לספוג מכדור נייח וכמובן שנצטרך לעבוד על זה. צריך גם לזכור שזו פעם ראשונה שההרכב הזה משחק ביחד ולוקח קצת זמן להכיר ולהבין אחד את השני. בסך הכל, עמדנו בצורה איתנה, הנענו כדור, הגענו למצבי הבקעה, ואני מאמין שנשתפר בהמשך, ככה שאני אופטימי. להפועל עכו יש מקום בליגת העל".

טרם השריקה לפתיחה, קיימה הפועל עכו טקס פרידה קצר מהיו"ר הקודם רוני פרטוש ומשחקניה בעונה שעברה יוסי דורה ואמיר אבו_ניל, והעניקה להם פרחים.

היעד שלא הושג

במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת העונה, הצהיר המנכ"ל החדש דודו חזן, כי מטרת הקבוצה לגייס 2000 מנויים לעונה הקרובה. חזן דיבר בביטחון רב שהיעד הוא משימה אפשרית, אך המציאות הראתה שלא רק שהיעד רחוק מהשגה, אלא שחלה ירידה משמעותית מכמות המנויים שנמכרו עד כה לעומת השנתיים האחרונות. עד כה, כשאנחנו כבר אחרי המחזור הראשון, מכרה הקבוצה 731 מנויים לעונת קרוב לאלף מנויים בעונה שעברה ו_1703 לפני שנתיים. היחידה החדה מפתיעה מעט בעיקר נוכח העובדה שמנוי למשחקי הקבוצה לעונה הקרובה הוא הזול ביותר בישראל, 400 שקלים בלבד, כולל משחקי הליגה, גביע הטוטו וגביע המדינה.

"הקבוצה עוברת תהליך הבראה וכנראה שסגל השחקנים לא מספיק נוצץ עבור האוהדים", הסבירו השבוע בקבוצה ובאותה נשימה ציינו כי הם מאמינים שאם הקבוצה תרשום הצלחה מקצועית, תהיה התעוררות גם בקצב מכירת המנויים.

מחפש נקודות ראשונות. דור כוכב מהפועל עכו מנסה לפלס דרך בין שחקני הפועל חיפה
מחפש נקודות ראשונות. דור כוכב מהפועל עכו מנסה לפלס דרך בין שחקני הפועל חיפה

אגב, הדובר האופטימי על מספר המנויים, המנכ"ל חזן, כלל לא נראה במשחקי הקבוצה מאז פתיחת העונה ובסביבת המועדון גוברת התחושה שהוא בדרך החוצה.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, שחזר לאחרונה מארה"ב, היה אמור להיפגש שם עם איש עסקים שהביע התעניינות ברכישת הפועל עכו. בסופו של דבר, הפגישה לא התממשה ובעכו ימשיכו לחפש רוכש או משקיע אחר לקבוצה.

הכרוז שנדם

לראשונה מזה 6 עונות, נעדר הכרוז מיקי חדד, ממשחקי הבית של הקבוצה. חדד, שאייש במהלך השנים מספר תפקידים בשדרה הניהולית של הפועל עכו, מצא את עצמו בקיץ האחרון מחוץ למועדון.

בקבוצה הסבירו כי ההחלטה להיפרד מחדד, נבעה מאילוצים כספיים. "הצענו למיקי להמשיך למלא את התפקיד, אבל בהתנדבות", הסבירו השבוע בקבוצה, "הוא ביקש לחשוב ואחרי כמה ימים אמר שזה לא מתאים לו".

חדד: "אחרי 6 שנים שבהם נתתי את כל כולי לקבוצה, ציפיתי ליחס קצת אחר. התחושות הן קשות וכואבות, אבל אני צריך לדאוג ולהתחשב ברצונות של משפחתי. בכל מקרה, האהבה שלי להפועל עכו לא השתנתה ואני מאחל בכל ליבי להצלחתה".

מי שאמור לאייש את משבצת הכרוז הוא יוסי סעדון, שמילא את התפקיד בעבר, בתקופה בה שיחקה הפועל עכו במגרש המיתולוגי בגבעת נפוליאון. אגב, במשחק הפתיחה של עכו העונה, נגד הפועל חיפה, מי שביצע את המשימה היה חבר העמותה ג'וש שגיא, שהחליף את סעדון החולה. חבר העמותה רפי סולטן, שמונה למנהל אירוע, התרוצץ ללא הרף על הקווים במהלך המשחק של עכו נגד הפועל חיפה וצלח בצורה מרשימה את משחק הבכורה.

מליגה א' לליגת העל
הקבוצה צירפה את המגן נתנאל בן סימון (23), ששיחק בעונה שעברה בהפועל מגדל העמק מליגה א'. בן סימון התחיל את דרכו בקבוצת הילדים של הפועל עכו, ובהמשך הצטרף למחלקת הנוער של בית"ר ירושלים. הוא הספיק לרשום מספר הופעות בודדות במדי הקבוצה הבוגרת ולאחר מכן שיחק גם בהפועל ירושלים ובאחי נצרת בליגה הלאומית. בעונה שעברה הוא בלט במגדל העמק וסיים את העונה עם 12 בישולים.

בן סימון: "אני נרגש ושמח לחזור למועדון בו גדלתי ומבחינתי זו סגירת מעגל. אני מקווה להצדיק את ההזדמנות שניתנה ולעזור להפועל עכו להישאר בליגת העל".

כוננות כתומה
במחזור הקרוב תצא הפועל עכו למפגש חוץ נגד מוליכת הטבלה, בני יהודה ת"א (יום שני, 30.8, שעה 20:00), שהדהימה במחזור הפתיחה כשהביסה באצטדיון סמי עופר את מכבי חיפה, 0:3. הבלם וקפטן הקבוצה מושיקו מישאלוף: "בכדורגל הכל יכול לקרות. נצטרך להתכונן היטב ולעבוד קשה כדי לקחת נקודות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות