fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיסים רבותיי מיסים

מועצת העיר עכו אישרה פה אחד תיקון לחוק הארנונה שמוביל ראש העירייה שמעון לנקרי. הרפורמה של לנקרי תלויה באישור משרד הפנים. בינתיים אגרת השמירה תחושב לפי מ"ר.
מליאת מועצת העיר עכו (צילום: דוברות)
מליאת מועצת העיר עכו (צילום: דוברות)

מליאת מועצת העיר עכו אישרה בסוף השבוע שעבר פה אחד את הצעת ראש העירייה שמעון לנקרי לתיקון צו הארנונה. על פי החלטת מועצת העיר, יבוטל חיוב הארנונה בגין שטחים משותפים והחיוב בגין חניונים תת קרקעיים יופחת באופן משמעותי מ-42 ₪ למ"ר ל-18.59 ₪ למ"ר. יישום ההחלטה כפוף לאישור משרד הפנים.

לנקרי סבור שהמאבק להורדת תעריפי הארנונה ברמה הארצית הוא מאבק צודק ולכן החליט להוביל בעיר עכו בעצמו את השינוי בצו הארנונה, בתקווה שראשי ערים נוספים ילכו בעקבותיו. "לא יעלה על הדעת לחייב שטחים משותפים בבנייני מגורים, כאילו היו חלק מביתו של התושב", אמר לנקרי, "ואני חושב שהגיע הזמן שמשרד הפנים יעשה סדר בנושא".

לאחרונה, התפרסם מידע על ידי גורמים שאינם מוסמכים ואינם בקיאים בחוקי וצווי הארנונה היוצר מצב של הטעייה, בלבול ודיסאינפורמציה. נבהיר, ששיטת חישוב הארנונה בעכו נקבעה בצו הארנונה של העיר עוד לפני שנת 1985, ולכן לא ראש העיר שמעון לנקרי ואפילו לא קודמו היו חלק מקביעת שיטת החישוב ועקרונות הצו. בעקבות צו ההקפאה שניתן בשנת 1985 אוסר משרד הפנים לבצע שינויים בצו הארנונה ללא אישורו ואף לא ניתן לשנות את שיטת מדידת הארנונה. בשל כך, יזם ראש העיר פנייה מיוחדת למשרד הפנים שתוגש בימים הקרובים בכדי להוזיל את תעריפי הארנונה בעיר. נדגיש, כי מחירי הארנונה בעכו הינם בין הנמוכים באזור. בחודש הבא מתוכנן שר הפנים גלעד ארדן לבקר בעכו וראש העיר יציג בפניו את הנושא ואת בקשתו לאשר לעיר את התיקון בצו הארנונה.

 היטל שמירה על חשבון מי?
מועצת העיר  אישרה  באותה הישיבה חישוב מס אגרת שמירה לפי מ"ר, ותשלום מיסים על כבישים ומדרכות למי שבונה ומרחיב דירה מעל 120מ"ר. היטל שמירה מעורר סערה בקרב התושבים, שכם עד כה שילמו 24 שקלים למשך חודשיים. על פי החישוב החדש שמי שמתגורר בדירות גדולות או בבתים צמודי קרקע ישלם תשלום גבוה יותר. השנה העלו את המחיר ל-32 שקלים.

כעת עם החלטת המועצה המחיר יחושב מחיר האגרה לפי מ"ר פלוס מ"ר לקרקע. משמע: החישוב יהיה 2 שקלים למ"ר בנוי, שירות שאמורים לקבל בחינם. מספר תושבים הביעו בקורת קשה על הכוונה לעלות את אגרת השמירה שאמור לקבל בחינם או בסכום סמלי.

מעיריית עכו נמסר: "מדובר בתשלום דיפרנציאלי ולכן הוא עונה בדיוק על עקרונות הצדק החברתי. החישוב נעשה לפי 1.99 ₪ למ"ר בהתאם לקביעת משרד הפנים שהתעריף למ"ר של היטל שמירה יהיה זהה לכל הנכסים בתחום הרשות. מתוך התחשבות בתושבים קבעה העירייה סכום תקרה של 243 ₪ לשנה, כך שבעלי הדירות הקטנות ישלמו הרבה פחות ממה ששילמו עד כה ואילו הדירות הגדולות ישלמו לא יותר מגובה התקרה. תחשיב תשלום האגרה אושר במועצת העיר ויבוצע בכפוף לאישור משרד הפנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות