fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת על: מהפך נעים בהפועל עכו

אחרי בצורת של 16 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, זה סוף סוף קרה: הפועל עכו ניצחה (1:3 על אשדוד) והפיחה תקווה לקראת המשך מאבק ההישרדות. ציון ויצמן פינה את מקומו בתפקיד היו"ר לטובת איש העסקים יהודה ברששת
יו"ר הפועל עכו, יהודה ברששת
כבוד עצמי?. ברששת (צילום: עזרא גנני)

מזל טוב, הפועל עכו. בתום שרשרת ארוכה של 16 משחקי ליגה, טעמה סוף סוף הפועל עכו ניצחון. זה קרה במחזור האחרון נגד מ. ס. אשדוד, 1:3. למרות יתרון ברור ושליטה כמעט מוחלטת של העכואים במגרש, היו אלה דווקא האשדודים, שבהתקפה מקרית אחת, כבשו ראשונים. סטפן שספוביץ', שבעונה שעברה היה מלך השערים בעכו, ניצל בלבול בהגנה וירה מתוך הרחבה, 0:1 לאשדוד. למרות הפיגור, ספגו שחקני הקבוצה ברדתם מהמגרש להפסקה, למחיאות כפיים מהקהל המקומי, שהעריך את השיפור ביכולתם ואת רוח הלחימה שהפגינו במהלך המחצית הראשונה. האוהדים לא היו צריכים להמתין הרבה כדי לקבל את תשובת השחקנים וחמש דקות מפתיחת המחצית השנייה איזן נבויסה מרינקוביץ' את התוצאה ל-1:1, משער שכבש בבעיטה חופשית מ-18 מ'. בדקה ה-70 זכה הקהל לחזות בשער נדיר.

גיא דיין, השתלט על כדור שהרחיק השוער האשדודי וכמעט מחצי מגרש ירט כדור ארוך, קשתי ומדויק שנחת עמוק בתוך הרשת, 1:2 לעכו. בדקה ה-88 נהנתה עכו מאלילת המזל כששי מימון נגח כדור לקורה. בדקה ה-90 סגרה עכו עניין. יובל שבתאי בישל כדור פנטסטי לחלוץ הסרבי נמניה ארסנייביץ', שמול השוער, קבע, 1:3 לעכו. בניגוד למשחקים קודמים, הציגה הפועל עכו יכולת משופרת ובעיקר רוח לחימה וביטחון.

יהודה ברששת, היו"ר החדש של הפועל עכו (צילום: עזרא גנני)

המאמן יובל נעים: "במחצית אמרתי לשחקנים שאנחנו עולים למחצית השנייה ומנצחים. יש לנו שחקנים כישרוניים, אבל בלי מלחמה זה לא ילך. במצבנו, אין לנו את הלוקסוס לשחק רק יפה אלא חייבים לתת גם מלחמה". לקראת מפגש התחתית במחזור הקרוב נגד הפועל חיפה אמר נעים: "הפועל עכו צריכה לתת בכל משחק את הנשמה ואת הלב ולא משנה מי היריבה". הקשר גיא דיין, שפתאום החל לפרוח ואף התכבד בשער נדיר, אמר: "זה היה השער הכי יפה בקריירה שלי. יובל מאמין בי ונותן לי ביטחון, לכן אני משחק יותר משוחרר. אני שמח על השער ועוד יותר שמח מזה שניצחנו".

במחזור הקרוב תארח עכו למשחק תחתית חשוב את הפועל חיפה (אצטדיון טוטו-עכו, מוצאי שבת, 18:00). הבלם מושיקו מישאלוף ייעדר עקב צבירת כרטיסים צהובים.

 תם עידן ציון ויצמן בהפועל עכו

במהלך השבוע הוצג היו"ר החדש יהודה ברששת. "לא מכובד שגורמים בעיריית עכו רואים בי 'איש קש'. אני אדם רציני שבא לעזור ולסייע". יו"ר הקבוצה החדש יהודה ברששת, הוצג השבוע באופן רשמי בפני השחקנים וכבר בשיחה הראשונה הודיע שיכבד כל חוזה וכל הבטחה שהיו"ר הקודם ציון ויצמן, סיכם ונתן.

מהלך ההחלפה בוצע ביום שני במגרש הישן שבגבעת נפוליאון, במעמד כל חברי העמותה. מורשי החתימה יהיו מעתה ברששת ועזרא גורש. בשיחה עמו, נשמע ברששת קצת פגוע מהכינוי "איש קש", שהדביקו לו גורמים בעיריית עכו. "מצער שאנשים בעירייה, שכלל לא מכירים אותי ואת פועלי, מתייחסים אליי בצורה כזאת. אני אדם רציני, איש עסקים מכובד שמוכר בארץ ובעולם, שמפרנס בכבוד יותר מ-70 משפחות מעכו והסביבה. יש לי רקע בניהול קבוצת כדורגל, כך שהתחום הזה לא זר לי. אז נכון שזמנים השתנו מאז ימי מכבי עכו, אבל בשביל זה יש אנשים רציניים סביבי שמסייעים ועוזרים לי להכיר טוב יותר את המערכת. טובת הקבוצה לנגד עיניי ואעשה הכל להצלחתה".

נפגשת כבר עם ראש העירייה שמעון לנקרי?
"עוד לא, אבל אני מצפה שראש העיר יזמין אותי לשיחת היכרות, כדי שיבין שהמטרה שלי היא טובת הקבוצה וטובת העיר. אם אנחנו רוצים להצליח, נהיה חייבים לפעול בשיתוף פעולה".

העירייה מעוניינת להכניס נציג מטעמה לעמותה. מה דעתך?
"אין לי שום בעיה. להיפך, אני דווקא חושב שחשוב שיהיה שיתוף פעולה בין העמותה לעירייה. העירייה רק צריכה להבין את המשמעות לכך. לאותו נציג תהיה אחריות משותפת לכל הנעשה, בדיוק כמו לכל חבר עמותה אחר".

היו"ר ויצמן: "אני רוצה להודות לכל האנשים שתמכו ועזרו במהלך השנים. הקבוצה מעל לכל, ואמשיך לתמוך, לעזור, לסייע וללוות את הקבוצה להשגת יעדיה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות