fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם מעכו שובתת: "ביתי לא תלמד עד שימנו לה סייעת רפואית"

בחינוך מיוחד אין סייעת רפואית.
בחינוך מיוחד אין סייעת רפואית.

ילדה בת שש וחצי מעכו החולה במחלת היפוגלוקמיה, יושבת בבית זה שבוע לאחר שאמה דורשת מעיריית עכו וממשרד החינוך שימנו לה סייעת רפואית צמודה וזאת בשל סכנה לבריאותה.

 הילדה לומדת בכיתה לחינוך מיוחד באחד מבתי הספר היסודיים בעיר.  ביום שישי שעבר, אמה של הילדה קיבלה טלפון מהמורה  להגיע לבית הספר, ולקחת את ביתה בדחיפות כיוון שהיא רועדת ואינה חשה בטוב.  בכיתת החינוך המיוחד יש סייעת כיתתית שאינה סייעת רפואית,  אך  ככל הנראה, גם הסייעת בכיתה וגם המורה נבהלו ממצבה של הילדה.

 במחלת היפוגלוקמיה הגוף מפריש עודף אינסולין לגוף ובכך גורם לנפילות סוכר.

האם נזכרת: "הייתי בקניות מחוץ לעכו, אמרו לי שהילדה רועדת. זה מצב של חיים ומוות והצוות הוכשר לטפל במצב כזה. אמרתי להן 'תעשו לה בדיקת סוכר'. הן חזרו אליי עם תוצאה 50, שזה נמוך ועל סף פרכוסים.  מיד צרחתי בטלפון 'תיתנו לה מים וסוכר', כדי שתעלה את רמת הסוכר בגוף. התקשרתי למנהלת  והיא אמרה שאתכתב איתה כי היא נמצאת בשיעור.  המנהלת כתבה שהיא מעודכנת, אך לא טרחה לבדוק בבהילות מה עם הילדה. אם היא הייתה מגיעה למצב פרכוסים לא היה ניתן לגעת בה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ".

האם מוסיפה: "מאז אני בחרדות קשות. אני לא אשלח את הילדה לבית הספר עד  שימנו סייעת רפואית. זו ילדה קטנה שלא יודעת לאזן את עצמה ברמות הסוכר. בגן הילדים הייתה לה סייעת צמודה ואילו בכיתה א' הופסקה הסייעת, זה לא ייתכן.  יש עיכוב התפתחותי בעקבות המחלה, שמשפיע על הלימודים".

בחינוך מיוחד אין סייעת רפואית. היידה כבר שבוע בבית. 
בחינוך מיוחד אין סייעת רפואית. הילדה כבר שבוע בבית. צילום עצמי

האם מספרת כי גם בנותיה הגדולות בנות 13 ו-10 חולות  באותה מחלה גנטית. גם להן אין סייעת רפואית כי הן לומדות בכיתות קטנות, אך  בעבר קיבלו  סייעות.

 האם: "בתחילת השנה הודיעו לי שאין סייעות ולא התעקשתי. הבנות גדולות כבר מאוזנות ומודעות למחלה, יודעות איך לטפל במקרה חירום ומקבלות כדורים.  ביתי הקטנה חסרת אונים, אני לא עובדת, כי אני מטפלת בהן. אנחנו מתפרנסים בכבוד, משלמים מיסים וזו תפקידה של העירייה לטפל רק  כדי שלא יקרה אסון.  מאז המקרה אני לא ישנה בלילות, ואני חוששת שמשהו יקרה, לכן החלטתי שלא אשלח אותה לבית הספר עד הודעה חדשה. גם מבית הספר לא התקשרו לשאול לשלומה, לא שאלו מדוע היא לא מגיעה ללימודים.

 פניתי למשרד הבריאות, למחלקת הרווחה, למנהלת מחלקת החינוך בעירייה אורית אסייג. ביקשתי גם פגישה עם ראש העירייה שמעון לנקרי. כל אחד מפיל את התיק על מישהו אחר. איך אוכל לסמוך על הצוות של החינוך המיוחד אחרי מקרה כזה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מפקחת בית הספר עודכנה בפרטי המקרה והיא אמורה לבחון האם בית הספר נהג כלפי הילדה כמצופה וכמתבקש . עודכנו גם מפקחת חינוך מיוחד יישובית וגם מפקח הבק'ס המחוזי עודכן בפרטי המקרה והם אמורים לפעול בהתאם .הנושא מטופל"

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "ההחלטה על ביטול הסייעות הרפואיות בחינוך המיוחד הינה החלטה של משרד הבריאות ומשרד החינוך והיא גורפת לכל המדינה. דבר ההחלטה הובא לידיעת האם, כמו גם לידיעת הורים אחרים. הסייעות העובדות בכיתת החינוך המיוחד, בו לומדת הילדה עברו הכשרה לתת מענה למצב רפואי זה וזאת על פי הנחיות משרדי החינוך והבריאות. עיריית עכו תשמח לתת מענה לתלמידה זו, כמו גם לתלמידים אחרים כפי שניתן עד כה, אך מענה זה מותנה באישור שני משרדי הממשלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות