fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אורח הכבוד של הממשל באזרבייג'אן: שמעון לנקרי

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי הוזמן לביקור רשמי ברפובליקה האזרית, במהלך ביקורו הציג בפני מארחיו את המיזם להקמת בית תרבות ליוצאי אזרבייג'אן בעכו
ביקור ממלכתי (צילום: דוברות עיריית עכו)
ביקור ממלכתי (צילום: דוברות עיריית עכו)

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי היה בשבוע שעבר אורח כבוד של הממשל באזרביג'אן. לנקרי הוזמן לביקור רשמי ברפובליקה האזרית יחד עם ראש התאחדות הקהילה היהודית ליוצאי אזרבייג'אן בעכו נחמיה שירין מיכאלי, נשיא קרן "סטמגי" גרמן זכרייב ואריה גוט מומחה ליחסים בינלאומיים ומתאם רשמי של "צדק לחוג'אלי" במערך ההסברה בישראל.

לנקרי אורח הכבוד ( צילום: דוברות עיריית עכו)
לנקרי אורח הכבוד ( צילום: דוברות עיריית עכו)

במהלך הביקור נועד לנקרי עם חברי המשלחת עם יועץ נשיא אזרבייזג'אן לענייני רב תרבותיות פרופ' קאמל עבדולה והציגו בפניו את המיזם להקמת בית תרבות ליוצאי אזרבייג'אן בעכו. בהמשך נועד לנקרי עם ראש המחלקה הפוליטית של לשכת הנשיא ועם והשר לענייני דתות במדינה ודנו עימם על הידוק יחסי ישראל-אזרבייג'אן. במהלך הפגישה הדגיש שר הדתות, כי באזרבייג'אן ישנם שבעה בתי כנסת מרכזיים ופעילים ובמדינה חיים כ-20 אלף יהודים.

באחד מימי הסיור ביקרו חברי המשלחת בכפר יהודי בשם קרסנייה סלובודה הסמוך לעיר קובה שזכה לכינוי "ירושלים הקווקזית". בכפר זה שופצו והוחזרו לקהילה בתי כנסת שהוחרמו בתקופה הקומוניסטית. חברי המשלחת התבשרו, שלפני כחודש התקבלה החלטת ממשלה לבנות לראשונה באזור הקווקז מוזיאון יהודי.

ביקור ממלכתי (צילום: דוברות עיריית עכו)
ביקור ממלכתי (צילום: דוברות עיריית עכו)

ביקורו של ראש העיר היה גדוש במפגשים עם ראשי המימשל, עם קברניטי המדינה ועם נציגי הקהילה היהודית. שיאו של הביקור היה השתתפותו של ראש העיר עכו שמעון לנקרי בכנס לציון יום השואה הבינלאומי שנערך באוניברסיטת "בקו סלביק" בעיר הבירה בקו, שם נאם לנקרי בפני אנשי אקדמיה וסטודנטים על חשיבות זיכרון השואה לעם היהודי. בהמשך ביקר לנקרי בפרלמנט של אזרביג'אן ונועד בין השאר עם סגן הראשון של יו"ר הפרלמנט, זייפט אסקרוב. בפגישה הוצג פרויקט בית התרבות המתוכנן לקום בעכו והמארח הוזמן לבקר בעיר עכו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות