fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

300 תושבים השתתפו במחאה נגד הבנייה באכזיב

היום יתקיים דיון בערר בפני הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. יו"ר ועד העובדים במפעל חוגלה קימברלי הסמוך: "אנו מפגינים על המשך קיומו של אזור תעשייה"
הפנינג מחאה בחוץ בצת
הפנינג מחאה בחוץ בצת (צילום: יח"צ)
הפנינג מחאה בחוץ אכזיב
הפנינג מחאה בחוץ אכזיב (צילום: יח"צ)

למעלה מ-300 פעילי סביבה, אזרחים, ועובדים מאזור הגליל המערבי השתתפו ביום שישי באירוע קבלת שבת שהיווה הפנינג מחאה כנגד תכנית בנייה לתיירות ומגורים שצפויה לצאת לפועל ברצועת חוף אכזיב ומהווה סכנה לנוף ולסביבה, ולהמשך קיומם של המפעלים באזור התעשייה הצפוני של נהריה.

היום (ראשון) בצהריים (12:45), יתקיים דיון בערר שהוגש על ידי מפעלים וועדי העובדים שלהם הפועלים באזור ורואים בתכנית סכנה להמשך קיומם. הדיון בערר יתקיים בפני הועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון בנצרת.

אמיר שריף, מראשי ועד הפעולה להגנת חופי הגליל המערבי אמר אתמול: "אנו פועלים במסגרת מאבק רחב להצלת חופי הגליל המערבי שנמצאים תחת מתקפת בנייה של הרשויות במקומיות באזור. חדשות לבקרים אנו שומעים על תכניות חדשות שמאיימות להרוס את החופים, ואנו באים לומר עד כאן.

מאבק הבנייה בחוף אכזיב
תושבים מזדהים. מאבק הבנייה בחוף אכזיב (צילום: יח"צ)

"במקרה הנוכחי מדובר בתכנית רווית בנייה לגובה, לרוחב, בהיקף ובכמות משמעותיים שממוקמת באזור רגיש- על בריכות המים של חוף אכזיב, על מפרץ מדהים ביופיו ומיוחד. לבנות שכונת מגורים כאן זהו אסון סביבתי, והכל לטובת דיור לעשירים, שהרי רק הם יוכלו לקנות כאן בית. בכך, עיריית נהריה והועדה המחוזית לא מספקות שום פתרון דיור לתושבים. חשוב לציין כי היזמים כלל לא מעוניינים להקים בתי מלון, או לפתח את התיירות באזור, אלא להתעשר מדיון לעשירים".

יו"ר ועד העובדים של חוגלה-קימברלי הוסיף אלי דה פז: "אנו מפגינים על המשך קיומו של אזור תעשייה שמעניק פרנסה ל-2500 תושבי נהריה שנמצא בסכנה בגלל פרויקט הבנייה, שמהווה גם פגיעה משמעותית בסביבה.

רכזת הפורום הישראלי לשמירה על החופים סיכמה חנה קופרמן: "הבנייה על החופים היא מכת מדינה. החופים הם שלנו התושבים, אך בגלל קשרי היזמים עם הרשויות עם לוקחים לנו את הטבע ומתעשרים על חשבון כולנו. אנו פותחים בקמפיין רחב שהסמל שלו הוא דגל כחול וזהו מאבק ארצי על החופים שלנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות