fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי ישיבה. לא מה שחשבתם

ישיבת "אור חיים" בנהריה היא ישיבה אחרת. 52 תלמידים מכיתה י'-י"ב שלומדים לימודי קודש לצד אנגלית, מתמטיקה ופיזיקה, נהנים מחדר כושר, יוצאים לטיולים להכרת הארץ ובסוף המסלול גם מתגייסים לצה"ל
ישיבת אור חיים
לומדים גם לנגן באורגן. תלמידים בישיבה (צילום: ישיבת "אור חיים")

ישיבת "אור חיים" היא ישיבה טכנולוגית חרדית, שלוחה של בית הספר עמ"ל פסגות נהריה, אותו מנהלת דורית חילאי. בראש הישיבה, שבהם לומדים כיום 52  תלמידים, עומד המנכ"ל חיים רואש.

ישיבת אור חיים
לומדים גם לנגן באורגן. תלמידים בישיבה (צילום: ישיבת "אור חיים")

החל מ-2009 מצטרפים לרשת עמל תלמידים גם מהמגזר החרדי. ברשת דוגלים בכך שמערכת חינוך צריכה לתת מענה הולם ושוויוני לכל גוני החברה בישראל: יהודים, ערבים, דרוזים, נוצרים, חילוניים, דתיים וחרדים. לפני כשלוש שנים וחצי הציע הרב דוד אבוחצירה לרואש להקים ישיבה שתקלוט תלמידים ממשפחות חרדיות בעלי קשיי הסתגלות הזקוקים למסגרת מתאימה להם. כך נולדה ישיבת "אור חיים".

תלמידי הישיבה מכיתות י'-י"ב לומדים בקבוצות קטנות של שבעה-12 תלמידים בכל קבוצה, מה שמאפשר להעניק לכל תלמיד יחס אישי. הלמידה מכוונת לבחינות בגרות. כל תמיד צובר יחידות לבגרות על פי רצונו ומידת השקעתו. התלמידים זוכים לקבל 14 יחידות לימוד טכנולוגיות, כדי שיוכלו בהמשך להתקדם ולהיות הנדסאים ולהתגייס לחיל תקשוב בצה"ל. על מנת לשמר את הזיקה הדתית, צה"ל בונה מערך שלם של גיוס חרדים ליחידות שונות, כמו נצח יהודה, שוחר טוב, שח"ר כחול וחיל תקשוב. במהלך השנה מגיעים לשיבה קציני צבא ומכינים את התלמידים לקראת הגיוס לצבא.

הצוות הבית ספרי מתייחס לתלמיד כמכלול ומספק מענה לצרכים נוספים שמתעוררים: אבחונים דידקטיים, תגבורים, עזרה רגשית, הדרכת הורים וכדומה. מדובר בבני נוער אשר הגיעו מישיבות בהם למדו לימודי קודש ללא שילוב מקצועות ליבה וטכנולוגיים. ולכן, נדרש לבצע אבחון דידקטי, כדי להכיר את רמת הלימוד של התלמיד ולהתאים אותו לקבוצת הלימוד המתאימה לו.

חיים רואש
גיבוי מהרב עובדיה יוסף. חיים רואש (צילום: קארין סיבוני)

בישיבה שמים דגש על לימודי הקודש לצד מקצועות הליבה כמו מתמטיקה, אנגלית, פיזיקה, היסטוריה ותקשוב. היא מציעה לתלמידיה פעילויות חברתיות כמו חדר כושר, משחק פינג פונג שולחן, שיעור דרבוקה, לימוד נגינה על אורגן וטיולים שנתיים בארץ.

רואש מספר שבדרך להקמת הישיבה קיבל גיבוי מהרב עובדיה יוסף. רואש: "הוא אמר לי שאפילו הנכדים שלו משרתים בצבא. הגיבוי הזה הוביל אותי להקים את הישיבה הזו".

מנהלת מח"ט פסגות נהריה, דורית חילאי: "בחשיפה הראשונית של הישיבה ההורים נרתעים, אבל אני אומרת שצריך להיות הורה מאוד אמיץ להתבונן במראה ולהגיד הילד שלי צריך משהו אחר. כאן הלימוד הוא בקבוצה קטנה וכל תלמיד מקבל יחס אישי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות