fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרידה מאישה יקרה

טובה ראוכוורגר, המנהלת המיתולוגיות של לשכת ראש העירייה בנהריה, הלכה ביום שישי שעבר לעולמה. בני משפחתה סיפרו על אשה נמרצת, המסורה טוטאלית לעבודתה, אמא,סבתא ובת זוג אוהבת
טובה ראוכוורגר
"אמא לא רצתה להסתכל למוות בעיניים". טובה ראוכוורגר ז"ל (צילום: פרטי)
טובה ראוכוורגר
"אמא לא רצתה להסתכל למוות בעיניים". טובה ראוכוורגר ז"ל (צילום: פרטי)

ביום שישי שעבר נפטרה ממחלת הסרטן מנהלת הלשכה של ראש עיריית נהריה, טובה ראוכוורגר ז"ל. ראוכוורגר ניהלה את הלשכות של ראשי העיריות-אפרים שריר, חיים לבב וז'קי סבג. היא עבדה בעיריית נהריה כ-32 שנים, במהלכן הטביעה את חותמה על העירייה ונחשבה לאחת ממנהלות הלשכה הטובות בארץ.

ראוכוורגר נפטרה ימים ספורים לאחר יום הולדתה ה-65, כשהיא מותירה אחריה שלושה ילדים: איילת, רפי ועומר, נכדים ובן זוג, אדי דנגור, אשר יחד עם ילדיו הפכו למשפחה גדולה ומורחבת. ראוכוורגר, ג'ינג'ית עם הרבה אנרגיות, היתה אשת אמון ואשת עבודה. היא אהבה לעזור לכל מי שרק יכלה. גם במותה ציוותה את החיים, וקרניות עיניה נתרמו.

במרס בשנה שעברה התגלה בגופה הסרטן, ומאז לא שבה לעבודתה. על המשפחה עברה שנה קשה, שנה שכללה בעיקר מסע מפרך להחזיקה בחיים, לא לתת לה ליפול ואלי לקוות שיהיה כאן סוף טוב.

דנגור: "הכרנו בשנת 83' והפכנו לזוג בשנת 88'. לא הספקנו לחגוג 25 שנים של זוגיות. רצינו לחגוג את היום הולדת האחרון. אני לא נתתי לה להישבר, זו היתה שנה קשה מאוד, שנה של ייסורים. הרופא אמר לה שיש לה אולי חודש לחיות ועובדה שהיא חיה שנה וחודשיים. טיפלתי בה עודדתי אותה, רציתי כל כך שהיא תבריא. "טובה היתה מכורה לעבודתה. בשש בבוקר היא כבר היתה בלשכה ועד הלילה. כשהיתה חוזרת הביתה, היתה ואמרת: 'אתה השפיות שלי'. אני לא משלים עם זה שאולי יכולתי להציל אותה. הייתי מזיז את העולם אם ידעתי שזה יכול היה להיות".

יחד עם המשפחה, אבלים גם כל חבריה לעבודה, מי שעבדו במשך שנים רבות לצידה. היא האישה שידעה הכל, התעניינה בכל אחד, אהבה לעשן סיגריות ארוכות במסדרון הקומה השלישית. "כשהיא אמרה 'אנחנו', ידענו שהיא מתכוונת אליה ואל עיריית נהריה", מספרת בתה איילת סיון. גם בנותיו של דנגור, בן הזוג, סיגל ומאיה, מספרות על אשה מופלאה, שאהבה את נכדיו כאילו היו שלה. הן נפרדו ממנה ברגעיה האחרונים בבית החולים.

נפרדים מטובה. הכתבה המורחבת תפורסם מחר (שישי) בעיתון "צפון -1"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות