fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בתגובה לקיצוץ ההטבות: סוגרים את ערי הפריפריה

מטה המאבק נגד צמצום הטבות המס ליישובי הגליל המערבי נפגש היום, שלישי, על מנת להחליט על החרפת המאבק
ערי קיפוח. מתכוננים לשביתה (צילום:עירית נהריה)
ערי קיפוח. מתכוננים לשביתה (צילום:עירית נהריה)

ראשי הרשויות  מעלות, כפר הורדים, עכו, מעלה יוסף, מטה אשר ומזרע הגיעו היום, היום, ללשכתו של ז'קי סבג ראש עיריית נהריה: שלמה בוחבוט ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מטה המאבק, שמעון לנקרי ראש עיריית עכו, יורם ישראלי ראש מועצה איזורית מטה אשר, שמעון גואטה ראש מועצה איזורית מעלה יוסף, סיוון יחיאלי ראש מועצת כפר ורדים ופואד עווד ראש מועצת מזרע.

הם דנו וסיכמו צעדים בהם ינקטו בהמשך למאבקם על כוונת ועדת הכספים לאשר את המתווה החדש של מפת הטבות המס שהוצעה. במתווה זה יישובי הגליל המערבי ייפגעו.

הוחלט כי מחר, רביעי,  ישבתו עובדי הרשות המקומית. לא תתאפשר קבלת קהל, ומערכת החינוך העירונית תושבת. יש לציין כי עובדי הרשות השובתים במערכות החינוך הינם מאבטחי בית הספר, שרתי בית הספר, סייעות, ועובדי אדמיניסטרציה. לדבריהם, במידה ושביתה זו לא תעזור, ומפת ההטבות החדשה תאושר, יוחרף המאבק ויינקטו צעדים נוספים.

 

ערי קיפוח. מתכוננים לשביתה (צילום:עירית נהריה)
ערי קיפוח. מתכוננים לשביתה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

שלמה בוחבוט ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מטה המאבק: "זו מלחמת אין ברירה למען השכר של תושבינו ולמען עתיד ערינו. שכחו שלמעלות, נהריה ועכו יש משימה לאומית. פעם היינו ערי פיתוח ועכשיו אנחנו ערי קיפוח. למרות הצעדים הקשים, התושבים שלנו איתנו בחזית עם אורך רוח ונשימה כי אין ברירה, זה למען עתידם הכלכלי. אם הגזירה הזו תנחת עלינו, 35,000 דירות שבתכנון והשיווק ייעצר ותהיה נהירה החוצה מהערים שלנו".
ז'קי סבג ראש עיריית נהריה: "הטבת המס אשר ניתנת לתושבי הגליל המערבי ולנהריה בפרט הינה אחת מההטבות אשר בגללן תושבים רבים בוחרים להקים ביתם בפריפריה. נהריה הינה עיר מחוז, הגדולה באיזור, והיא מספקת תעסוקה למספר רב של תושבים ומעסיקים. אם אכן אחוזי ההטבה יצטמצמו זו תהיה מכה קשה שאיננו מוכנים לספוג. על כן מחר נצא לשביתה במטרה לשנות את הגזירה."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות