fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבג מסתובב ללא מאבטח אישי

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

סל האבטחה של ראש עיריית נהריה ז'קי סבג עלה לדיון מחדש. לפני חודש גם הוסרה השמירה מביתו. בכל חצי שנה מקיימת משטרת ישראל הערכת מצב על אנשי ציבור מאוימים.  לפני חצי שנה דנה הועדה לאחרונה. בחודש נובמבר ניצפה סבג ללא מאבטחים אישיים, אך ימים לאחר מכן הוחזרה שמירתו.

סבג עד כה היה מאוים בדרגה 6, הכי גבוהה על ידי משטרת ישראל. עלות אבטחתו מוערכת במיליון שקלים בשנה מכספי ציבור. חלק מהסכום ממומן מתקציב משרד הפנים. רמת האיום של ראשי ערים נקבעת על ידי המשטרה שמעבירה  הערכות מצב מידי מספר חודשים לקב"טים העירוניים.  נכון לעכשיו לא ידוע מה דרגת האיום  והאם בהתאם לכך הותאמה רמת האבטחה.

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

 יצוין כי בדוח ביקורת של רואי חשבון מטעם משרד הפנים לשנת ,2015 מצוין כי  משנת 2006, סבג מקבל שירותי אבטחה מחברת טי אנד אם גושן ללא מכרז וללא חוזה.  ההיקף הכספי  של שירותי האבטחה  הסתכם בשנת 2015 ב1.408-מיליון שקלים.  בשנת 2016 נחתם חוזה עם החברה ואבטחתו מוערכת במיליון שקלים.

בחודש מרץ אשתקד  דרש חברת מועצת העיר עו"ד אורן סודאי  מסמכים על חברת האבטחה שמאבטחת את סבג בשם חוק חופש המידע בנודע להתקשרות ומכרזים  לבחירת חברת אבטחה  משנת 2006.  בין המסמכים שדורש עו"ד סודאי:  הזמנת עבודה עם חברת האבטח הטי אנד אמ גושן, הסכם לשנת 2015,  אישור מנכ"ל משרד הפנים להתקשר עם חברה זו בנושא אבטחת אישיים, תנאי מכרז לרבות רשימת כל הניגשים.

בתגובה ענה היועץ המשפטי של עיריית נהריה עו"ד אורן ארבל לסודאי כי במסגרת חוק חופש המידע יאפשרו לסודאי לעיין במסמכים, רק שצריכים לאתרם בגזברות מאחר ומדובר  במידע רב לפני שנים רבות ובכפוף לכך שמסמכים אלה אכן קיימים בידי העירייה.

ממשטרת ישראל  נמסר: "ככלל, משטרת ישראל מקיימת הערכת מצב מיוחדת מעל לעת, לבחינת רמת איום וקביעת סל אבטחה הנדרש לנבחרי ועובדי  ציבור מאוימים, ומנחה מקצועית את הגורם המאוים ליישום צעדים לביטחונו בהתאם לסל האבטחה שנקבע, לצד זה,  פועלת המשטרה בכל המישורים לרבות במישור המודיעיני והחקירתי בשיתוף גורמי ביטחון נוספים,  לסיכול האיום.  מהטעמים הברורים,  אין בכוונתנו להתייחס להסדרי האבטחה, רמת איום ומידע, המתייחס לאדם זה או אחר"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות