fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעצר תושב נהריה בחשד להצתת רכבו של עו"ד אורן סודאי

למי היה עניין להצית את המכונית של עו"ד אורן סודאי? סודאי: "בתי בת ה-3 היתה אמורה להיות בתוך הרכב. מבחינתי, האירוע הזה נגמר בנס"

מכוניתו של סודאי, חבר אופוזיציה במועצת העיר נהריה, שהתמודד בבחירות האחרונות לראשות העירייה, הוצת ביום שלישי בערב. תושב נהריה, בן 36, נעצר אתמול (רביעי) בערב בחשד למעורבות בהצתת מכוניתו של עו"ד אורן סודאי ברחוב קפלן בעיר. מעצרו הוארך עד יום שישי.

האירוע התרחש סמוך לשעה 20:00, ליד בית אמו של סודאי, שם הוא שהה באותה העת עם משפחתו. לדברי עדי ראייה, ההצתה נגרמה על ידי אדם בודד. הלהבות כילו לחלוטין את חלקו הקדמי של הרכב ואת המנוע, והשמשה הקדמית נופצה. ריח חרוך עמד באוויר גם לאחר כיבוי האש. מכוניתו של אחיו של סודאי, שחנתה בסמוך, ניזוקה גם היא. למקום הגיעו ניידת כיבוי אש וכוחות משטרה.

קרובת משפחתו של סודאי, שהייתה עדה לאירוע, סיפרה לעיתון "צפון-1": "ראיתי רכב, שעמד מצד ימין של הכביש לכיוון מזרח, ירד ממנו מישהו, הוא לבש צעיף לבן ומעיל שחור, זרק משהו לאוטו, האוטו בשנייה עלה בלהבות, לא יודעת מה זה היה, אבל הוא בשניות עלה בלהבות. איך שהאוטו התלקח המצית רץ בחזרה לאוטו שלו ונסע. לא ראיתי אם היה איתו ברכב עוד מישהו, אבל הוא נהג. אני ראיתי את האירוע ממרפסת הקומה השלישית מחלון המטבח, בהתחלה לא יצאו לי המילים, אבל אחר כך אמרתי לאורן שהאוטו שלו עולה בלהבות. כולם יצאו למרפסת, הזמנו מהר מכבי אש ומשטרה. צעקנו לאנשים שלא יתקרבו, כי לא רצינו שמישהו ייפגע, בהתחלה שני אנשים ירדו עם מטף לכבות את האש, אבל אמרנו להם שיתרחקו כי חששנו שחלילה זה יגיע לעמוד חשמל שהיה בקרבת הרכב, פחדנו מזה. פחדנו שיקרה אסון, כי הלהבות היו ממש גבוהות. מזל שלא היו נפגעים בנפש והכל עבר בשלום".

צילום: תאיר פז

קרובת משפחה אחרת, שנכחה אף היא במקום הוסיפה: "אני בדיוק עומדת בחלון, במרפסת בקומה שלישית, מול האוטו, ופתאום אני וגיסתי רואות מישהו בא וזורק על האוטו משהו ובורח. שתינו צעקנו ביחד ואז שמענו את הדי הפיצוצים והלהבות. לקח הרבה זמן עד שהאש שככה. לא הצלחתי לראות מי זה, רק ראינו אותו בורח וזהו, לא מעבר לזה".

יום למחרת האירוע, הוציא סודאי הודעה לתקשורת: "עבר עליי ועל משפחתי לילה קשה מאוד. אני כל הזמן חושב מה היה קורה אילו אחד מתושבי נהריה היה נפגע. חומר נפץ מסוכן הושלך לעבא רכבי באזור שבו גרים משפחות עם ילדים, אמהות מטיילות עם עגלות, וילדים רוכבים על אופניים, שחס ושלום יכלו להיפגע. מבחינתי האירוע הזה נגמר בנס.

"אמש בשעה שמונה בערב, הגעתי לבית אמי, תכננו להעביר שם ערב משפחתי, גם אחי תומר הגיע באותה העת. לפתע שמענו את גיסתי שהיתה במטבח צורחת שהאוטו עולה באש… רצנו כולם החוצה, ומול עיניי אני רואה את המכונית עולה בלהבות ואחריה היו שלושה פיצוצים עזים בזה אחר זה. תוך כמה שניות הבנתי שמדובר באירוע פלילי.

צילום: תאיר פז

"בתי בת ה-3 היתה אמורה להיות בתוך הרכב. הייתי בדרכי החוצה כדי להביא אותה מבני משפחה. זה מעשה פשע נתעב שמטרתו לחסל את הדמוקרטיה. נשלח מטען חבלה כדי לפוצץ את שלטון החוק. אני 20 שנה עורך דין בתחום נזקי גוף, מעולם לא איימו עליי… אני מאמין שהמטרה הייתה להפחיד אותי ואת האנשים סביבי.

"תושבי נהריה היקרים, מי שמכיר אותי יודע שלכל מה שהגעתי בחיי נעשה במו ידיי. המקרה הזה נועד אך ורק כדי להפחיד את כל הלובי הגדול שנוצר סביבי ולגרום לאנשים להירתע. אני לא מתכוון להירתע בשום דרך. נבחרתי ביושר. אני מכהן כחבר מועצה באופוזיציה ואמשיך לעשות את עבודתי נאמנה למען תושבי העיר ולמען הבוחרים שלי ולמען משפחתי, אנחנו אנשים עם אמונה גדולה ואני סומך על משטרת ישראל, שתחקור את האירוע לעומק, שלא תעצום עין ולו לרגע אחד, כדי לתפוס את האחראים".

דובר משטרת מחוז חוף רפ"ק ערן שקד מסר: "מתחקור ראשוני, עולה, כי, ככל הנראה, רכב חולף השליך חפץ דליק אל עבר רכבו של סודאי, שגרם בסופו של דבר להצתה ולשריפתו. תחנת נהריה פתחה בחקירה לנסיבות המקרה. נכון לרגע זה, החקירה מתרכזת במספר כיוונים פליליים ונבחנת האפשרות האם קיים קשר לעיסוקו של בעל הרכב, או לצורך העניין, למועמדותו לראשות עיריית נהריה בבחירות האחרונות".

צילום: תאיר פז

מעיריית נהריה נמסר: "העירייה מגנה בתוקף כל מעשה אלימות וכל ניסיון לפעול בכוח ובאימה. ראש העירייה פנה במכתב דחוף למפכ"ל המשטרה בדרישה כי משטרת ישראל תחקור במהירות ובנחישות את הפשע, ותמצא את המבצע ומניעיו. ראש העירייה סיים את המכתב באומרו שהוא סומך על המשטרה שכך יעשה. בשלב זה ועד לסיום חקירת המשטרה, מן הראוי להימנע מהסקת מסקנות ובוודאי שלא ראוי לנצל את האירוע לצרכים פוליטיים".

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, אייל וייזר: "בשנים האחרונות גורמים עבריינים הרימו ראש בנהריה. מצב שבו שורפים רכב ברחוב מרכזי בעיר בשעת ערב באופן גלוי היוא עדות נוספת להידרדרות ביטחון התושבים בעיר. אני קורא למשטרת ישראל לחקור את הנושא ולפעול באופן מיידי למיגור הפשיעה בעיר".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות