fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: שיא של רכישת דירות חדשות

הסיבה: מענקי משרד השיכון לרכישת דירה ראשונה בפריפרייה
נהריה הירוקה
נהריה הירוקה

191 בקשות הוגשו לאחרונה על ידי זוגות צעירים לרכישת דירה ראשונה בנהריה. בכל ערי הפריפריה ובירושלים נרשם זינוק ברכישות לאור מבצעי משרד הבינוי והשיכון. "הנתונים מוכיחים כי המענקים מאפשרים לצעירים לרכוש דירות ומעודדים הגירה חיובית לפריפריה".

מאפריל 2013 הוכפל היקף המימוש החודשי של ההטבות לפריפריה והגיע ל-80 עסקות בממוצע חודשי לעומת 30 עסקות בקירוב עד אז. נתונים עדכניים, עד סוף אוגוסט, מלמדים על כך שבמסגרת ההטבות לפריפריה בוצעו בסך הכול 974 עסקות. בשנת 2013 בוצעו 478 עסקות, בשנת 2012 בוצעו 428 עסקות ובחודשים אוגוסט–דצמבר 2011 בוצעו 68 עסקות. היישובים שבהם מומשה ההטבה בהיקף הבולט ביותר הם: נהריה (191), נתיבות (138), דימונה (94), שדרות (88), עכו (77), כרמיאל (73), טבריה (71), מגדל העמק (61).

מבצע ההטבות בפריפריה החל ברבעון השלישי של 2011 ומקנה הטבות ומענקים בגובה של עד כ-100 אלף שקלים בממוצע ב-29 ישובים בפריפריה. התכנית כוללת מענק של 60 אלף שקלים לזוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה בפריפריה ועוד החזר סבסוד פיתוח של עד כ-40 אלף שקלים לדירה.

ההטבות ניתנות לרוכשי דירתם הראשונה שהיא דירה חדשה בבנייה רוויה בישובים אלה. זאת, כדי לעודד הגירה חיובית והשארת אוכלוסייה צעירה. זאת, לצד תמריצים להתחלות של בנייה רוויה בפריפריה ואת הביקוש למתחמים המשווקים באתרים בהם למשרד הבינוי והשיכון ולרשות מקרקעי ישראל קרקע זמינה לבנייה.

יצוין כי המענקים וההטבות תרמו לגידול ניכר בהתחלות הבנייה בפריפריה והביאו קרוב ל-1000 משפחות של זוגות צעירים וחסרי דירה לעבור לישובי הפריפריה או לרכוש דירה במקום בו גדלו. המענקים הגדילו דרמטית את התחלות הבנייה החדשה והרוויה בפריפריה, והגבירו משמעותית את השתתפות הקבלנים וזכיותיהם במכרזי בנייה רוויה בפריפריה.

עיקר הבנייה בפריפריה הייתה בעבר בצמודי קרקע ובמשך שנים ארוכות היו ישובים אלו ללא בנייה רוויה כלל ובאחרים עם בנייה רוויה מועטה. כך, לא היה היצע של בנייה רוויה חדשה ועיקר הבנייה הרוויה נותר בבניינים בני עשרות שנים, חלקם במצב תחזוקתי גרוע וכמובן לא עמידים בפני רעידות אדמה. התמריצים הביאו מעשית להעמקת השקעות בפיתוח ויצירת מלאי של דיור איכותי, ולא רק של צמודי קרקע, אלא גם של בנייה רוויה.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "הנתונים מוכיחים את היעילות של מבצעי ההטבות הממשלתיים המעודדים רכישת דירה בפריפריה ולחזק את הנגב והגליל. ההטבות אפשרו לצעירים לרכוש דירה במחירים סבירים ולזכות באיכות חיים גבוהה בדירה חדשה בהישג יד. לצד הפעילות המוגברת למציאת פתרונות דיור והגדלת ההיצע באזורי הביקוש, אנחנו מחויבים לצעדים שיעודדו אכלוס, רכישת דירות ושיווקים בכל רחבי הארץ. כך עשינו ונמשיך לעשות".

במשרד הבינוי והשיכון נמסר, כי הנתונים החד משמעיים מלמדים על ההשפעה והיעילות של מענקים לעידוד צעירים ורוכשי דירה ראשונה לרכוש דירה גם באזורים שאינם מוגדרים אזורי ביקוש ולחזק ישובים אלה באוכלוסייה צעירה ואיכותית. יש לקחת מסקנות אלה בחשבון בכל דיון ותכנון עתידי למתן תמריצים בתחום הנדל"ן".

נהריה הירוקה
שכונת נהריה הירוקה (הדמיות: CRYSTAL GRAPHICS)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות