fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: משרד החינוך סגר את השער, ההורים יוצאים למאבק

הוראת המשרד יצאה לאחר שהתברר שהאבטחה באחד משני השערים בביה"ס גולדה ממומנת על ידי ההורים בניגוד להנחיה מפורשת של המשרד. ההורים מתכוונים להשבית את הלימודים
בית ספר גולדה
בית ספר גולדה (צילום: רותם כבסה)

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי גולדה בנהריה מאיימים להשבית את הלימודים בימים הקרובים. הסיבה: הכניסה לבית הספר מהשער ברחוב ויצמן נסגרה בהוראת משרד החינוך, לאחר שנודע כי עבור האבטחה בשער זה נגבים כספים מההורים, למרות שמשרד החינוך הוציא הנחיה גורפת שאין לגבות מהורים כסף עבור אבטחה. בבית הספר גולדה מדובר בתשלום רשות המתקיים במשך עשור. יצוין, כי גם בבתי הספר רמז וויצמן בעיר, מממנים ההורים מאבטח בכניסות משניות.

בית ספר גולדה
בית ספר גולדה (צילום: רותם כבסה)

לבית הספר גולדה יש שתי כניסות. האחת מול בית העלמין הישן והשנייה מרחוב ויצמן. שתי הכניסות, המרוחקות אחת מהשנייה, נועדו כדי להקל על עומסי התחבורה בשעות הבוקר וכדי לאפשר נגישות טובה יותר לתלמידים המתגוררים באזורים השונים.

ביום חמישי שעבר התקיימה פגישה בנושא במשרד החינוך בנצרת, בהשתתפות ד"ר שמחון, נציגי הורים המפקח ומנהל אגף החינוך בעיריית נהריה נמרוד רוזנברג. לאחר שההורים שטחו את טענותיהם, הוברר להם, כי כבר במשך עשור אסור לגבות מהורים כסף על אבטחה. עוד באותו היום יצאה ההוראה ממשרד החינוך, והשער נסגר. ד"ר שמחון אף הודיעה כי כי תוציא הנחיה מפורשת לכל בתי הספר במחוז לסגור את השערים שהאבטחה בהם ממומנת על ידי ההורים.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא כמכלול נמצא בתחום הסמכות והאחריות של הרשות המקומית, על פי החלטה שקיבלה בשעתו ממשלת ישראל. המשטרה היא זו הקובעת את רמת האבטחה והנגישות במוסדות החינוך ומימון האבטחה במערכת החינוך יכול להתבצע רק על ידי המשטרה ו/או הרשות המקומית".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "צפון -1"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות