fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: מי ינקה את הליכלוך בזמנהוף 3?

כשחלק מהדירות הן בבעלות עמיגור וחלקן בבעלות פרטית, לבניין אין אבא ואין אמא, ובעירייה טוענים שהם כלל לא צד בעניין
של מי זה? כך נראית חזית הבניין זמנהוף 3 בנהריה (צילום: תאיר פז)
של מי זה? כך נראית חזית הבניין זמנהוף 3 בנהריה (צילום: תאיר פז)

יפית ואבי בן-הרוש וששת ילדיהם, המתגוררים בבניין ברחוב זמנהוף 3 בשכונת טרומפלדור בנהריה, לא אוהבים את הקיץ. למרות הבריכה המאולתרת שהקימו עבור ילדיהם, הם חוששים שנחש יצוץ מאחד השיחים הגבוהים.

בחזית הבניין גדל דשא פרא, עליו נערם גזם ומכנסי ג'ינס זרוקים עליו. מאחורי הבניין, המצב גרוע הרבה יותר: ארגזים ריקים, שקיות, לכלוך וערימת בגדים זרוקים בערבובייה לצד השיחים.

אבי בן הרוש: "לפני שבועיים פרצה אש מאחורי הבניין כתוצאה ממשחק של ילדים. במזל זיהיתי אותה בזמן וירדתי לכבות אותה. זה בלתי נסבל. אנחנו רוצים לשבת בכיף, באזור יפה ומטופח. למה אי אפשר? לא ביקשנו הרבה, בסך הכל לשבת בגינה נורמאלית".

חזות הבניין הכעורה בולטת במיוחד, שכן הבניין הצמוד, זמנהוף 5 מטופח להפליא. לדברי הזוג בן הרוש, דיירים רבים בבניין במצב כלכלי נמוך, מבוגרים, שאינם דוברי עברית ואינם יכולים לשלם תחזוקה וניקיון. לבניין אין ועד בית מסודר, וגם אין חשמל בחדר המדרגות, כיוון שהדיירים לא הסכימו לשלם.

יצוין, כי חלק מהדירות בבניין הן בבעלות חברת עמיגור. דיירי עמיגור אינם מעוניינים לשלם עבור הגינון והתחזוקה, ולטענת בן הרוש, הם גם מטרפדים את ניסיונותיהן של ארבע משפחות לטפח את החזות. עמיגור מפנה את הדיירים לעירייה, והעירייה מפנה אותם בחזרה לעמיגור.

מחברת עמיגור נמסר בתגובה: "מדובר בבניין שבו רוב הדיירים אינם דיירי עמיגור. עניין זה מעלה שוב בעיה כאובה של בתים שנוהלו בעבר באופן מלא על ידי עמיגור שדאגה הן לדירות והן לשטחים המשותפים. יש לציין שלאחר שהבניין הפך לרוב רוכשים, הציעה עמיגור לדיירי הבית לתחזק את הבניין תמורת תשלום אם הם ירצו, אך הם סירבו. לגבי הפנייה הספציפית, אם הדיירים יתארגנו במסגרת ועד בית וירצו לטפל בחלקים המשותפים, עמיגור תשתתף בעלות היחסית לכל עבודה ברכוש המשותף".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עיריית נהריה אינה מחויבת לטפל בשטחים פרטיים ואין להטיל על הקופה הציבורית מעמסה נוספת של טיפול בשטחים הפרטיים הרבים בעיר. באופן יוצא דופן ולפנים משורת הדין, סייעה העירייה לתושבי בית זה בעבר, אולם לא ניתן להפוך זאת להרגל".

של מי זה? כך נראית חזית הבניין זמנהוף 3 בנהריה (צילום: תאיר פז)
של מי זה? כך נראית חזית הבניין זמנהוף 3 בנהריה (צילום: תאיר פז)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות