fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: למה חגיגות שמחת תורה התקיימו בחושך?

תושבים, הנוהגים לחגוג את הקפות שמחת תורה בבית הכנסת אלי כהן, הופתעו השנה לגלות כי הבמה פורקה וכי לא הותקנה תאורה. יעקב שטרית, הממונה על בית הכנסת: "סבג ניתק איתי קשר וכל תושבי השכונה סובלים"
חגיגות בלי במה. הרב ישעיהו מייטלס (צילום: עצמי)
חגיגות בלי במה. הרב ישעיהו מייטלס (צילום: עצמי)

בבית הכנסת ע"ש אלי כהן בשכונת רגום התכוננו כמו בכל שנה לחגיגות הקפות שמחת תורה שנערכות במקום בצאת החג במשך 30 שנה, רק שהשנה הערימו על החגיגות קשיים רבים. יעקב שטרית, הממונה על בית הכנסת, לא האמין כשגילה, כי יממה לפני ההקפות השניות עובדי עירייה פירקו את הבמה שרק הוקמה מספר ימים קודם לכן.

בנוסף, העירייה לא התקינה תאורה לחגיגות כפי שנעשה בכל שנה. תושבים, במעמד שמונה רבנים מהעיר, ערכו את ההקפות השניות בצל תאורת הרחוב. בין האורחים שנכחו: חברי המועצה אורן סודאי וקובי ויצמן ורבנים מהעיר: הרב הראשי ישעיהו מייטלס, יחזקאל רפאלי, הרב אברהם שם טוב, הרב יהונתן אדוארד, הרב חיים קדוש והרב אבישי שטרית.

חגיגות בלי במה. הרב ישעיהו מייטלס (צילום: עצמי)
חגיגות בלי במה. הרב ישעיהו מייטלס (צילום: עצמי)
 חגיגות בלי במה. הרב רפאל יחזקאלי.
חגיגות בלי במה. הרב רפאל יחזקאלי (צילום עצמי)

עיריית נהריה מקיימת את החגיגות בבתי הכנסת לצד החגיגות המתקיימות בכיכר העירייה. מהפרסומים של העירייה השנה, התברר, כי יש שכונות, בהן מספר מוקדים של חגיגות מטרים ספורים זה מזה. בשכונת ממשלתי, למשל, החגיגות התקיימו בשלושה בתי כנסת הנמצאים ברדיוס של חצי ק"מ האחד מהשני: בית הכנסת עולי איראן, בית הכנסת חברת תהילים ובית הכנסת מים חיים, בכולם נבנו במות.

שטרית טוען כי ראש העירייה ז'קי סבג החרים את החגיגות בבית הכנסת אלי כהןואף ניסה להערים קשיים כשהורה לפרק את הבמה שנבנתה. לטענת שטרית, סבג ניתק עימו קשר ובשל כך כל תושבי השכונה סובלים. הידיעה על החגיגות בחשיכה הגיעה לאוזניו של חבר המועצה ויצמן מהבית היהודי. הוא הגיע למקום באוטובוס עם 50 צעירים דתיים מירושלים, שרקדו ועשו שמח.

שטרית: "את בית הכנסת שלנו השמיטו מהפרסומים. תמיד אנחנו היינו ראשונים. זה מצער מאוד שמפרקים את הבמות לפני החגיגות, אך זה לא מנע מאיתנו מלחגוג את החג כהלכתו. חגגנו כ~400 איש בלי במה ועם התאורה של הפארק בלבד.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "לא נמצאה הצדקה להקים במה בסמוך לבית הכנסת, שכן מספר המשתתפים שם נמוך. העירייה הקימה בקרבת מקום שתי במות לחוגגים. מטרת הרשות היא לאחד ולא לפלג את הציבור, אולם העירייה נעתרה לבקשת בתי הכנסת וגילתה נכונות לסייע לחוגגים. לעתיד תשקול העירייה שוב תוך בחינת הצרכים לגופם כפי שנעשה גם השנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות