fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: הקרב מול המבקר

עליית מדרגה ביחסים העכורים בין ראש העירייה ז'קי סבג למבקר יורם לוי. לאחר שבינואר התבקש המבקר להתפטר, לאחרונה נלקחו ממנו כל סמכויותיו. עכשיו מבקר המדינה נכנס לתמונה
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
מברך? ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג נישל את מבקר העירייה יורם לוי מכל סמכויותיו. לוי נותק ממערכת המידע העירונית הממוחשבת וסבג הורה לעובדי העירייה שלא לשתף עימו פעולה בכל הנוגע לעבודת העירייה. יצוין כי משרת מבקר העירייה כפופה למשרד הפנים. בעקבות פנה לוי  למבקר המדינה ולמשרד הפנים.

במכתב שהגיע ל"צפון-1" ונשלח ליו"ר ועדת הביקורת, חבר מועצת העיר קובי ויצמן, מסביר לוי כי לא הספיק להשלים את דוח הביקורת לשנת 2014 היות ונמנעה ממנו הגישה אל מחשבי העירייה ומאגרי המידע. המכתב הופץ לכל חברי ועדת הביקורת. יצוין כי ועדת הביקורת התכנסה בקדנציה הנוכחית רק פעם אחת.

לוי הגיש לויצמן את דוח הביקורת החלקי וכותב: "במהלך השנתיים האחרונות הוועדה ברשותך התכנסה רק פעם אחת באוגוסט 2014, הוועדה טרם השלימה את דיוניה על דוח הביקורת לשנת 2013, הוועדה לא דנה בדוחות רו"ח מטעם משרד הפנים, הועדה לא הגישה את סיכומיה והצעותיה למועצת העיר, במועצה לא התקיים דיון באף דוח ביקורת".

בהמשך המכתב מציין לוי מדוע אין באפשרותו להשלים את דוח הביקורת לשנת 2014. "ראש עיריית נהריה הנחה את עובדי העירייה שלא לשתף פעולה עם עבודת הביקורת. ראש העירייה הורה לנתק את מבקר העירייה ממערכת המחשוב העירונית ומכל מאגרי המידע הממוחשבים של העירייה, כולל משרתי העירייה בהם מצוייםחלק מהדוחות. גם המחשב המצוי בחדרי נחסם בפני ויש לי אליו גישה חלקית.

קובי ויצמן
יבדוק. קובי ויצמן (צילום: יח"צ)

בינואר 2015 טען ראש העירייה שהתנהלתי בצורה קלוקלת, לדבריו עקב מקרים אלו הוא איבד לחלוטין את אמונו בי. במכתב נוסף ששלח אליי ראש העירייה כתב כי הוא מצפה שאתפטר מתפקידי".

מעיריית נהריה נמסר: "אנו מברכים על מעורבותו של משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. במסגרת הבירור של המשרדים תעלה העירייה את כל טענותיה לגבי הליקויים החמורים בתפקודו של המבקר. העירייה הסכימה כי לאורך כל תקופת הבירור עד סופו לא תנקוט באמצעים חד צדדיים כנגד המבקר".

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה קיבלה תלונה בנושא. כעת מבררים אותה ולצורך זה נפגשנו עם הצדדים הנוגעים בדבר. בקרוב יקבל מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור החלטה בנושא. יובהר שמבקרי הפנים כולל ברשויות המקומיות אינם כפופים למבקר המדינה. הגם שמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור הוא הכתובת לתלונותיהם בטענה להתנכלות".

יו"ר ועדת הביקורת קובי ויצמן:  "רק הבוקר ראיתי את המכתב, אני בירושלים לא בדקתי עדיין את הנושא, אני רואה את הנושא בהחלט כבעייתי שלא ניתנת האפשרות למבקר לבצע את עבודתו כנדרש על פי חוק, ובימים הקרובים אפעל בנושא. לצערי הפעם האחרונה שנקבע דיון, הוא חמש 5 שעות קודם בגלל קושי של החברים להגיע, ויקבע מועד חדש בהקדם".

משרד הפנים: "הנושא בבדיקה".

 מולכו: "יו"ר ועדת הביקורת צריך להתפטר"

שרית מולכו (צילום: יח"צ)
תילחם. שרית מולכו (צילום: יח"צ)

חברת האופוזיצה שרית מולכו התייחסה לדברים: "בהתאם לחוק ראש עיריית נהריה ועובדי העירייה חייבים לשתף פעולה עם מבקר העירייה ולמסור לו כל מידע וכל מסמך שהוא מבקש. חובה לתת למבקר גישה לכל מאגרי המידע הרגילים והממוחשבים של העירייה .

חבל שהיועצים המשפטיים שלו אינם מסברים לו את חומרת מעשיו. ראש העירייה כנראה יודע שבמועצת העיר לא יהיה לו אפילו רוב רגיל שיתמוך בפיטורי מבקר העירייה, מאחר ורוב חברי המועצה מעריכים ומכבדים את מבקר העירייה. את המקצועיות שלו ואת היושר והאומץ להתריע על כל הליקויים . לצערי המבקר הוא "שומר הסף" היחידי בעיריית נהריה שעדיין ממלא את תפקידו ואיננו חושש מלהביע את דעתו

באשר להתנהלות ועדת הביקורת והעומד בראשה. ברור לכל בר דעת כי הועדה כלל לא מתפקדת ויושב ראש הועדה קובי וייצמן מגלה רפיסות ואזלת יד. אני קוראת למר קובי וייצמן שיגלה אומץ לב ציבורי מינימלי ויתפטר מראשות ועדת הביקורת. למרות דרישתי להיות חברה בועדת ביקורת, ראש העיר בחר שלא לעשות כן, ככל הנראה מחשש לביקורת שיש לי בדבר התנהלותו. בכוונתי לחדש את דרישתי לעמוד בראש הוועדה לביקורת ולחזק את מעמדו של מבקר העירייה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות