fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: "תמוה בעיני שאין מנהל לאגף החינוך"

שלוש שנים לא מונה לעיריית נהריה מנהל מחלקת חינוך. חבר האופוזיציה אייל וייזר יצא בפנייה לכל משרדי הממשלה שיתערבו. העירייה: "פועלים למציאת המנהל המתאים ביותר למחלקת חינוך. עד למציאת מנהל/ת למחלקת החינוך מתנהלת המחלקה באמצעות מנהלי משנה ועובדי מחלקה טובים וראויים"
אייל וייזר
אייל וייזר (צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין)

שנת הלימודים בפתח ועדיין לא מונה מנהל למחלקת אגף החינוך בעיריית נהריה. במשך שלוש שנים אגף החינוך יתום ממנהל, ועדות מיון נערכו, אך עדיין לא נמצא המועמד הראוי.

אייל וייזר
אייל וייזר (צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין)

חבר מוצעת העיר בנהריה, אייל ויזר החליט שהפעם,  הנושא לא יעבור בשתיקה, ושלח מכתב למשרד הפנים ולמשרד החינוך, בדרישה להבין מדוע לא ממונה מנהל מחלקה והמשרדים לא מתערבים. מנהל מחלקת החינוך הקודם יואל זיידנר שכיהן בתפקידו שנים רבות, יצא לפני למעלה משנתיים, לחופשה בעקבות מחלה, ואחריה פרש לגמלאות בהיותו קרוב לגיל פרישה כחוק.

במשך הזמן שחלף מאז פרישת זיידנר מתפקידו, וצאתו לגמלאות, פרסמה עיריית נהריה כמקובל מודעות על משרה פנויה של מנהל/ת אגף החינוך. ההודעה האחרונה פורסמה ב- 7.7.2012.

"בהיותי חבר לשעבר ב"ועדת מכרזים למשרות בכירות" הגיעו לידיי נתונים של עשרות מועמדים עם הכשרה מתאימה אשר הגישו את מועמדותם לתפקיד, ואף השתתפתי במספר ראיונות למועמדים, אך עדיין לא נבחר מנהל לאגף", כתב וייזר במכתבו למשרדי הממשלה והוסיף כי "שיהוי כה ממושך של איוש תפקיד סטטוטורי זה, מהווה פגיעה קשה בכל הקשור למערכת החינוך בנהריה על כל הסתעפויותיה, והעירייה לא תוכל לבוא בטענה כי לא היו מספיק מועמדים עם הכשרה פורמאלית מתאימה כפי שמחייב החוק".

וייזר דורש במכתבו מהמשרדים המצויינים להביא לאכיפה מהירה ביותר ולאלץ את הרשות, קרי, עיריית נהריה להביא לבחירת מנהל מחלקת חינוך במיידי, או, במידת הצורך, להוציא איוש תפקיד זאת מידיה, ולאכוף זאת באמצעות המשרד הממשלתי.

וייזר: "השיהוי הממושך, והיציאה כל פעם מחדש עם מכרז לאיוש התפקיד, מעלים תמיהה רבה, חלק מהמועמדים שהציגו מועמדותם מוכרים לציבור הנהרייני, וידוע כי תפקיד קודם והכשרה פורמלית אקדמית שלהם עומדים בקריטריונים לאיוש תפקיד זה. מצב זה, בו תקופה ארוכה אין מנהל לאגף החינוך גורם לתחושה קשה בעיר ותורם להמשך איבוד האמון במערכת החינוך העירונית".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "איוש משרות ברשויות המקומיות הינו באחריות הרשות המקומית. משרד הפנים מנחה את הרשויות למנות בעלי תפקידים למשרות השונות על מנת לאפשר אספקת שירותים נאותים לתושבים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מינוי מנהלי מחלקות ברשויות המקומיות בסמכות הרשות בלבד".

עיריית  נהריה: "העירייה פועלת למציאת המנהל המתאים ביותר למחלקת חינוך. עד למציאת מנהל/ת למחלקת החינוך מתנהלת מחלקת החינוך באמצעות מנהלי משנה ועובדי מחלקה טובים וראויים, שעושים עבודתם נאמנה, וממשיכים להצעידה קדימה בדרך האיכותית והטובה בה פועלת מחלקה זו מזה שנים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות