fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהריה: עוזר המאמן הצעיר ביותר בליגת העל

מעוז מלכה, רק בן 20, עוזרו של המאמן רועי חגאי מעירוני נהריה, מספר על דרכו לצמרת הכדורסל הישראלי למרות גילו הצעיר, על היחס לו הוא זוכה ועל חלומו הגדול
זה לא הגיל, זה התרגיל. מעוז מלכה על הספסל של עירוני נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
זה לא הגיל, זה התרגיל. מעוז מלכה על הספסל של עירוני נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מעוז מלכה הוא איש הצוות המקצועי הכי צעיר בליגת העל. אחרי שבעונה שעברה שימש במקביל גם כאחראי מערך הסקאוט של הקבוצה, הוא קודם בקיץ האחרון לשמש כעוזרו של המאמן הראשי רועי חגאי. "השילוב שלי בצוות המקצועי היה טבעי לאור ההצלחה שלנו בעונה שעברה", אומר מלכה, "ואני מודה לראשי המועדון על האמונה ועל ההזדמנות שהם נותנים לי. אני לא בטוח שבקבוצות אחרות בחור צעיר כמוני היה מקבל הזדמנות כזאת".

מלכה החל את דרכו על הפרקט כשחקן בקבוצת הילדים של עירוני נהריה וצמח במחלקת הנוער של האגודה. בעונת 2010/11, פרש ממשחק פעיל ועבר לתחום האימון, כשתפקידו הראשון היה עוזר המאמן בקבוצת הנוער של עירוני נהריה. באותה עונה, הגיעה נהריה לרבע גמר אליפות המדינה. עונה לאחר מכן, היה שותף להישג השיא של קבוצת הנוער של נהריה, שסיימה כסגנית אלופת המדינה. בעונת 2013/14, במקביל לעבודתו במחלקת הנוער, הוקפץ לעמדת עוזר המאמן בקבוצה הבוגרת של המועדון, שהעפילה לליגת העל. בשנתיים האחרונות הוא גם משמש כעוזר מאמן בנבחרת הכדורסל של תיכון ליאו-בק בחיפה, שבעונה שעברה העפילה לליגת העל לתיכוניים.

"נהריה זה הבית שלי", מעיד מלכה, "ואני מאוד נהנה לעבוד לצד רועי חגאי וליאור אנגלמן, שמעניקים לי תחושה של משפחה. בעונה שעברה היתה לי עונה מדהימה, כשעליתי עם שתי קבוצות לליגות הבכירות. עם עירוני נהריה לליגת העל ועם תיכון ליאו-בק לליגת העל לתיכוניים". בעונה שעברה, שימש מלכה גם כסקאוט של נהריה. "הייתי עוקב אחרי היריבות ומסמן לרועי ולליאור את שיטת המשחק של הקבוצה היריבה ואת השחקנים הבולטים שלה. ככה, נערכנו בהתאם לכל משחק ולכל יריבה. העובדה שניצחנו קבוצות שנחשבות גדולות, לא מפתיע אותי", אומר מלכה בכנות, "יש לנו קבוצה טובה ואיכותית".

זה לא הגיל, זה התרגיל. מעוז מלכה על הספסל של עירוני נהריה   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
זה לא הגיל, זה התרגיל. מעוז מלכה על הספסל של עירוני נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"אני מודה לרועי חגאי שנתן לי את ההזדמנות למלא את התפקיד ומאמין בי למרות גילי הצעיר. אני לומד ממנו ומליאור המון ויש בינינו שיתוף פעולה פורה.  הם לא מתייחסים לגיל שלי והשיחות בינינו מקצועיות נטו. השאיפה שלי היא להמשיך ולהתפתח. החלום הגדול הוא כמובן להגיע לליגה הטובה בעולם. אני מאמין שזה אפשרי".

לצד תפקידו כעוזר מאמן, מלכה משמש גם כסקאוט. "תפקיד של סקאוט דורש אחריות רבה, כי הקבוצה מתכוננת למשחקים על סמך המידע שאתה מביא ועל ההתרשמות שלך משחקני היריבה. השוני בין התפקידים הוא בכך שבתור עוזר מאמן אתה פעיל יותר במשחק וכל הזמן צריך להיות ערני להתפתחויות ולדעת להגיב מהר. כסקאוט, אתה פורס בפני הצוות המקצועי והשחקנים שלך את כל המידע על הקבוצה היריבה ומתכונן לכך בהתאם".

מלכה ממש לוקח ללב כל הפסד. "הדבר הכי שנוא עליי בעולם זה להפסיד", מגלה מלכה, "מצד שני, לפעמים רק מהפסדים אתה יכול ללמוד". לדברי מלכה, החשיפה בליגת העל, גורמת לו להשתפר כל הזמן. "במהלך העונה יצרתי קשר עם מאמנים בכירים ומכל אחד אתה לומד משהו. לכל אחד יש שאיפות מקצועיות להתקדם, ואני מקווה שאצליח להגיע עם נהריה לרמות הכי גבוהות שיש".

בינתיים, נראה שהעונה תיאבקו בתחתית נגד הירידה.

"אני חושב שהיה לנו סיבוב שני מוצלח ואם נמשיך לגלות את אותה יכולת, לא ניגרר למאבקי התחתית ונבטיח את מקומנו בליגת העל הרבה לפני סיומה".

מה השאיפה הכי גדולה שלך?

"לאמן בליגה הטובה בעולם, ליגת האנ.בי.איי. אני חושב שזה שיא של כל מאמן כדורסל בעולם".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות