fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כבד חדש ותינוקת חדשה

בעקבות מחלת כבד חריפה הרופאים נתנו לה שלושה שבועות לחיות, אבל אורטל לאופר לא ויתרה וילדה את בתה הראשונה בבית החולים כרמל. השבוע, חמש שנים אחרי, היא ילדה את בתה השנייה
אורטל ועמית לאופר עם ד"ר גוטרמן. (צילום אלי דדון)
אורטל ועמית לאופר עם ד"ר גוטרמן. (צילום אלי דדון)

לפני 17 שנים גילו הרופאים בבית החולים כרמל כי אורטל לאופר מנהריה סובלת משחמת הכבד. מאז היא במעקב וטיפולים על ידי רופאי בית החולים. התרופות והטיפול המסור החזיקו את לאופר שהמשיכה בחייה הרגילים. לאחר שנישאה החליטו בני הזוג לנסות להביא תינוק לעולם, משימה שהתבררה כלא פשוטה בכלל.

לדברי מנהל השירות להריון בסיכון גבוה בבית החולים ובמחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית ד"ר אלי גוטרמן, להרות וללדת עם שחמת כבד זאת משימה רפואית מורכבת ביותר. "הקמנו צוות רב מערכתי גדול עם מיטב הרופאים המומחים מכל התחומים הרלוונטיים כדי לבדוק לעומק את כל הצדדים והסיכונים שבהריון של אורטל. בצוות היו ד"ר אורי סגול רופא הגסטרו שמלווה את אורטל לאורך השנים, מנהל יחידת הכבד בבית החולים פרופ' אלי צוקרמן, רופאים המטולוגים, רופאי נשים, מומחי הדמיה, והכל כדי לא לסכן את אורטל ואת ההיריון", אמר ד"ר גוטרמן.

אורטל ועמית לאופר עם ד"ר גוטרמן. (צילום אלי דדון)
אורטל ועמית לאופר עם ד"ר גוטרמן. (צילום אלי דדון)

לאופר הצליחה לנצח את הסיכונים ובשנת 2008 הביאה לעולם את בתה הראשונה. לאחר שלוש שנים מגיעה לאופר אל בית החולים כרמל, כשהיא סובלת מכאבי בטן חזקים המאובחנים מיד כקריסה של הכבד. היא מועברת בבהילות אל בית החולים איכילוב להכנה להשתלת כבד. הרופאים באיכילוב מודיעים לה, כי נותרו לה רק שלושה שבועות לחיות בלי השתלת כבד, ועולמה מתהפך בין רגע. בסיוע עמותת "עזרא למרפא" של הרב פירר, מצליחים לארגן השתלת כבד לאורטל בבית החולים מיו קלינק שבמיניסוטה ארה"ב, כשהתנאי הוא שאחיה הצעיר, שי בן ה- 23 יתרום לה חלק מהכבד שלו להשתלה. בסופו של דבר אורטל זכתה בתרומת כבד וחייה ניצלו.

"הכל קרה כל כך מהר. תוך חודשיים מקריסת הכבד כבר טסנו לארה"ב להשתלה ואחרי ארבעה  חודשים כבר חזרתי הביתה עם כבד חדש לחיים חדשים, זה היה פשוט מדהים", היא מספרת השבוע. שנה לאחר ההשתלה ביקשה לאופר מרופאיה בבית החולים כרמל, אישור להיכנס שוב להריון. לפני כתשעה חודשים שוב הוחשה אל חדר המיון בבית החולים כרמל כשהיא סובלת מכאבי בטן עזים, אז בישר לה ד"ר סגול כי היא בהריון. בסוף השבוע האחרון היא ילדה את בתה השנייה בבית החולים כרמל.

"אחרי שנתנו לי רק שלושה שבועות לחיות ואחרי השתלת כבד, זה ממש לא מובן מאליו ללדת את הילדה השנייה שלי", היא אומרת השבוע ממיטתה במחלקת יולדות בכרמל. "לוותר פירושו להפסיד את החיים, וזה לא בא בחשבון אצלי. הלידה הזאת היא פשוט נס ואני מודה לאל ולצוות הנהדר של בית החולים שעטף אותנו באהבה ובמקצועיות לאורך כל הדרך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות