fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יתומי צוק איתן: תמונה אחת שהובילה למפגש מרגש בכיבוי אש

רס"ר יאיר אשכנזי יליד נהריה נהרג ב-25 ליולי ברצועת עזה. מפקד תחנת הכיבוי בקרית טבעון ישראל גידרון צפה בתמונות של יאיר ובנו יואל בחגיגת יום הולדת עם עוגה בצורת כבאית. התמונה ההיא, הובילה למפגש מרגש וילדיו של אשכנזי ורעייתו התארחו בתחנת כיבוי האש בחיפה ליום חוויתי
מוריה אלמנתו של יאיר אשכנזי ז"ל עם מפקד כיבוי אש ישראל גירון
מסע של חיים. מוריה אשכנזי ורשף גירון מחזיקים בתמונתו של יאיר ז"ל
מוריה ויואל אשכנזי
מוריה ויואל אשכנזי (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

מחווה מרגשת למשפחת אשכנזי מרחובות ששכלה את יקירה רס"ל יאיר אשכנזי במבצע צוק איתן. רעייתו מוריה וילדיהם הוזמנו על ידי מפקד תחנת כיבוי אש טבעון רשף ישראל גירון ליום חוויתי בתחנת כיבוי אש הראשית בחיפה.

בבוקר ה-25 ליולי נהרג אשכנזי, יליד העיר נהריה בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. אשכנזי בן 36 לוחם בחטיבת המילואים של בה"ד 1.הותיר אחריו את הורים, רעייתו מוריה, ושלושה ילדים, הקטנה בהם בסך הכל בת חמישה חודשים. בין התמונות ששחררה רעייתו  לשימוש התקשורת בלטה תמונה אחת ממסיבת יום ההולדת של בנו האמצעי ובה מצולם יאיר עם שני בניו אמיר ויואל ועוגת יום ההולדת שהכינה מוריה בצורת רכב כיבוי.

מוריה אלמנתו של יאיר אשכנזי ז"ל עם מפקד כיבוי אש ישראל גירון
מסע של חיים. מוריה אשכנזי ורשף גירון מחזיקים בתמונתו של יאיר ז"ל

התמונה לא נעלמה מעיניו של רשף גירון, ובו במקום גמלה בליבו ההחלטה לצור קשר עם מוריה. מסתבר שלבנו יואל זיקה עמוקה לכבאות ולא בכדי טרחה האם להכין עוגת כבאית. רשף גירון הזמין את המשפחה יחד עם כל החברים ליום חוויתי בתחנת הכיבוי בחיפה. לצד הסברים על הרכבים ואמצעי הכיבוי השונים, על ציוד המיגון הייחודי ללוחמי האש ועל הסכנות האורבות ללוחמי האש, התנסו הילדים בגלישה בעמוד הכבאים המפורסם, וזכו להתיז מים בעזרת זרנוק אמיתי. בסיום קיבלו כל הילדים תעודה המעידה על השתתפותם בהכשרת כיבוי בסיסית.

מוריה אשכנזי והילדים ביום חוויתי בתחנת כיבוי אש בחיפה
מוריה אשכנזי והילדים ביום חוויתי בתחנת כיבוי אש בחיפה (צילומים: כיבוי אש מחוז חוף)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות