fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

וונדרוומן: שלי אטיאס זכתה באליפות ישראל בהרמת כוח

הכוח הנשי. שלי אטיאס מציגה לראווה ובגאווה את מדליית האליפות (צילום: עצמי)

שלי אטיאס (29) מנהריה, הוכתרה לאלופת ישראל לנשים בהרמת כוח (קטגורית משקל 52 ק"ג), לאחר שזכתה במקום הראשון בתחרות ארצית שנערכה בפתח תקווה.

מדובר בהישג יוצא דופן עבור מי שעבורה היתה זו השתתפות רשמית ראשונה באליפות ישראל.

אטיאס, סטודנטית שנה שלישית לתואר ראשון בחינוך גופני במכון וינגייט במגמת פעילות גופנית ובריאות בגיל המבוגר ומאמנת פאוורליפטינג, התחרתה בקטגוריה הפתוחה לגילאי 24-29 במשקל עד 52 ק"ג, וגברה בצורה מרשימה על שאר מתחרותיה.

אטיאס עסקה בעשור האחרון באתלטיקה קלה, ולפני שנתיים החלה לעסוק גם בפיתוח גוף. בעקבות המלצה של חבר, עברה לפני כחצי שנה לענף הרמת כוח.

פאוורליפטינג הינו ענף תחרותי העוסק במיצוי פוטנציאל הגוף בהרמת כוח, כשבמהלך התחרות נבדקות היכולות הגופניות והמנטליות של המתמודד.

הכוח הנשי. שלי אטיאס מציגה לראווה ובגאווה את מדליית האליפות (צילום: עצמי)
הכוח הנשי. שלי אטיאס מציגה לראווה ובגאווה את מדליית האליפות (צילום: עצמי)

התחרות נחלקת לפי קטגוריות מין, גיל ומשקל גוף, כשכל מתמודד מפגין את כישוריו ב-3 תרגילים שונים: שפיפה (סקאווט), לחיצת חזה בשכיבה, ויישור/פשיטת גב בעמידה כנגד מוט (דדליפט).

"נחשפתי לפאוורליפטנג ממש במקרה", מספרת אטיאס, "הייתי בשלבי הכנה לתחרות אחרת, בפיתוח גוף, שהצריכה ממני להקפיד על תזונה כדי לשמור על אחוזי שומן מאוד נמוכים. יחד עם זאת, הייתה לי אהבה בלתי מוסברת להרים משקלים כבדים. יום אחד הכל השתנה. מכר הכיר לי את תחום הפאוורליפטינג ואף הציע לי להיות מאמנת. מיד הלכתי לבדוק באתרי האינטרנט לראות במה מדובר, והתאהבתי. שבוע לאחר מכן, כבר הייתי עם מאמן צמוד, תפריט תזונה מותאם, ותוכנית אימונים המיועדת לתחרות הפאוורליפטינג".

אטיאס אומרת שהיא מאוד מרוצה מהשינוי, כי בניגוד לפיתוח גוף, שבו יש הגבלה על מאכלים מסוימים ונדרשת תזונה קפדנית ומבוקרת על מנת לשמור על אחוזי שומן נמוכים, אצל מתאמני הפאוורליפטינג ישנה הגבלה מסויגת תוך שמירה על ערך קלורי יומי.

אטיאס: "ההשתתפות באליפות ישראל והזכייה בתואר, היתה עבורי חוויה מדהימה. זאת גם הזדמנות לשלוח תודה ענקית למאמן שלי, סיון טפלא, על הליווי המקצועי והתמיכה שהביאוני להגשמת חלום".

בימים אלה, החלה אטיאס להתכונן לקראת התחרות הבאה: אבסולוט ווינר, שתיערך בחודש דצמבר הקרוב, ותכלול את כל קטגוריות הנשים.

"אני מאמינה שאצליח", אומרת אטיאס, "למדתי המון בתחרות האחרונה ולתחרות הבאה אגיעה כשאני למודת ניסיון והבנה בכל הקשור לאימוני ההכנה, תזונה, שינה ועוד".

אטיאס, העוסקת כיום כמאמנת פאוורליפטינג, היתה רוצה לקדם את המודעות לענף ולסייע בפיתוחו בארץ.

"המטרה הבאה שלי היא להתחרות בחו"ל ולהצליח", סיכמה אטיאס, "המוטו שלי לאנשים הוא שלעולם לא יוותרו על החלומות שלהם. שיציבו לעצמם יעד, וייצאו להגשים את מטרתם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות