fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הניצחון של שמעון לנקרי

הבורר החליט: ההסכם של עיריית עכו מול דניאל סטנצ'ו הופר והקבוצה חזרה לחיק העירייה. אלון זיו מונה למאמן. ביום רביעי ובאיחור ניכר משאר הקבוצות, החלה הפועל עכו באימוניה לעונה הקרובה, שתפתח בשבוע הבא
חזר הביתה. אליאור סיידר עם סוכנו, אפי סופר צילום: הפועל עכו
חזר הביתה. אליאור סיידר עם סוכנו, אפי סופר צילום: הפועל עכו

 

הפועל עכו חזרה הביתה. כלומר, לידי עיריית עכו. עו"ד אמיר זולטי, ששימש כבורר מטעם ההתאחדות לכדורגל, במאבק על זכויות הניהול בין עיריית עכו לדניאל סטנצ'ו, קבע כי ההסכם בין הצדדים הופר על ידי סטנצ'ו, והחזיר את הבעלות על הקבוצה לרשות עיריית עכו.

כזכור, בקיץ שעבר, נחתם הסכם בין עיריית עכו לסטנצ'ו, על העברת זכויות הניהול על הפועל עכו ל-5 עונות, במסגרתו התחייבה העירייה להעמיד לרשות המועדון את האצטדיון העירוני ומגרשי האימון ולהמשיך להעביר לקבוצה תמיכה עירונית תקציבית. במקביל, סטנצ'ו התחייב להשקיע בקבוצה כספים, החל ממיליון שקלים בשנה הראשונה ולאחר מכן להגדיל את השקעתו בכחצי מיליון בכל עונה נוספת.

אלא שבפועל, סטנצ'ו לא השלים את מהלך העברת זכויות הניהול לידיו, הוגדר כמנהל מקצועי בלבד וזכה לשכר של כ-30 אלף שקלים בחודש. כמו כן, סטנצ'ו העביר רק חלק מהסכום עליו התחייב. לצד הכישלון המקצועי והירידה מליגת העל לליגה הלאומית, החליטה עיריית עכו שדי לה, תבעה את סטנצ'ו על הפרת הסכם ודרשה להחזיר את הקבוצה לבעלותה. בתום מסכת ארוכה של דיונים, הגיעה ביום חמישי שעבר הסאגה לסיומה.

מעיריית עכו נמסר: "אנו שמחים על החלטת בורר ההתאחדות לכדורגל, שנעתר לבקשת היועצת המשפטית של עיריית עכו עו"ד כנרת הדר, לבטל את ההסכם המשולש שנחתם בין עיריית עכו, דניאל סטנצ'ו וקבוצת הכדורגל הפועל עכו, ומברכים על פסיקתו שסטנצ'יו הפר את ההסכם. מרגע שנודע לעיריית עכו שסטנצ'ו הוא אינו אלא איש קש, היא עשתה את המתבקש ופעלה לסילוקו מהעמותה ולסילוקם של נציגיו. זאת, על מנת להבטיח שהכסף הציבורי לא ילך למקומות לא ראויים. פסק הבוררות מדבר בעד עצמוובעזרת השם אכן הבורר הצדיק את טענות העירייה והשיב את הקבוצה לתושביה. הצעד הבא שלנו הוא הגשת תביעה אישית נגד סטנצ'ו ונגד אותם גורמים שפעלו בשמו ובשמם של אחרים במועדון וגרמו לנזקים שהביאו את הקבוצה למקום בו היא נמצא כיום. עיריית עכו השקיעה מאמצים ומשאבים רבים במלחמה בלתי מתפשרת לשמור על קבוצת הפועל עכו, עקב חשיבותה הרבה לתושבי העיר עכו. העירייה תסייע ככל יכולתה, לחברי העמותה לבנות קבוצה טובה וחזקה".

חזרתה של הפועל עכו לחיק העירייה היא גם ניצחון אישי של ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, שאומנם טעה בקיץ שעבר בבחירת האיש שיעמוד בראש מועדון הכדורגל המקומי, אך היה מספיק עיקש, נחוש ואיתן בהחלטתו, להביא לכדי ביטול ההסכם ולהצעיד את הפועל עכו לעידן חדש.

חזר הביתה. אליאור סיידר עם סוכנו, אפי סופר  צילום: הפועל עכו
חזר הביתה. אליאור סיידר עם סוכנו, אפי סופר
צילום: הפועל עכו

אלון זיו מונה למאמן

הפעולה הראשונה של העמותה היתה מינוי מאמן לקבוצה, וכבר ביום שני השבוע, מונה אלון זיו למאמנה החדש של הפועל עכו. זיו, שחקן עבר בעכו, היה עד השבוע מאמן קבוצת הנוער של עירוני קריית שמונה, אותה הצעיד בעונה שחלפה עד לגמר גביע המדינה. עבור זיו, תהיה זו הפעם הראשונה כמאמן ראשי בקבוצת בוגרים, לאחר שלפני שנתיים שימש כעוזרו של חיים סילבס בהפועל רעננה.

אחת המשימות הקשות של זיו היא הרכבת סגל שחקנים, מאחר וכרגע רק 3 שחקנים חתומים על חוזה לעונה הקרובה: מושיקו מישאלוף, שנמצא בסכסוך משפטי מול הקבוצה, בן אז'ובל וגבי קניקובסקי, שמועמדים לעזוב לקבוצות בליגת העל. קניקובסקי מועמד להצטרף למכבי נתניה, בעוד אז'ובל טרם מצא קבוצה. בכל מקרה, אז'ובל כבר הודיע לראשי הקבוצה כי הוא אינו מעוניין לשחק בליגה הלאומית.

ביום שלישי רשמה הקבוצה החתמה ראשונה כשהחלוץ אליאור סיידר, חזר מעונת השאלה להפועל עפולה. סיידר: "אני שמח לחזור להפועל עכו, המועדון שבו גדלתי. החיבור שלי עם המאמן החדש אלון זיו היה שיקול מכריע בהחלטה שלי לחזור. אני מקווה ומאמין שתהיה לנו עונה טובה ומוצלחת".

הרכש השני של הקבוצה הוא הקשר נאור עבודי, שירד בעונה שעברה עם עירוני נשר לליגה א'. עבודי הבקיע במדי נשר 4 שערים.  אסי כץ ימשיך בתפקידו כמאמן הכושר. תום אלמדון ישמש מאמן שוערים במקומו של משה בן דוד, שעזב לבית"ר ירושלים. לקבוצה אין הרבה זמן התארגנות, שכן כבר ביום חמישי הבא (2.8) העונה תפתח במסגרת משחקי גביע הטוטו כשעכו תתארח במחזור הראשון אצל העולה החדשה, הפועל איכסל.

על פי המסתמן, הפועל עכו תזכה לתקציב של 7 מיליון שקלים, כשמחצית מהסכום מיועד לשכר שחקנים.  

ההתאחדות: כיסוי חוב או ירידה לליגה א'

ההתאחדות לכדורגל נעתרה לבקשת העמותה לדחות בשבוע את הסדרת החוב לשחקני ועובדי המועדון וכן לרשות המיסים. כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, שלחה ההתאחדות לכדורגל מכתב התראה להפועל עכו, ובו דרישה לסילוק החוב שמסתכם בכ-880 אלף שקלים. אלא שבפועל, בקופת המועדון היה, לפחות עד השבוע שעבר, סכום של 700 אלף שקלים. כעת, לאחר שהקבוצה חזרה לבעלות עירונית, תצטרך עיריית עכו לסייע לעמותה בגיוס הכסף ולכסות את החוב עד יום רביעי האחרון (הגיליון נסגר לפני מועד פקיעת הזמן). אגב, במידה והפועל עכו לא תסדיר את החוב, היא עשויה לשלם על כל מחיר יקר ולרדת לליגה א'.

זינגר התפטר, משולם חוזר

עם סיומו של המאבק בין עיריית עכו לסטנצ'ו, לא צפויים להיות כרגע שינויים דרמטיים בהרכב חברי העמותה. חיים פרבוז'ניק, קרן דה קסטרו, צפויים להוביל כרגע את הקבוצה יחד עם חבריהם לעמותה: ג'וש שגיא ודודי עבדי. חבר העמותה החמישי, רונן זינגר, כבר הודיע שאין בכוונתו להמשיך ובימים הקרובים תתקבל החלטה מי האיש שיחליף אותו בעמותה.

זינגר: "חבל שהמחלוקת הזאת נמשכה כל כך הרבה זמן. את הבוררות היו צריכים לעשות כבר לפני חודשיים, וזה גם מה שהצעתי להם. הם לא הקשיבו ועכשיו הם במרוץ נגד הזמן לארגן קבוצה לליגה לאומית תוך שבוע. הודעתי לעמותה שאין בכוונתי להמשיך ואני לא גם לא רוצה שום קשר עם המועדון. באתי מתוך כוונות טובות לעזור ולסייע ובסופו של יום מצאתי את עצמי מותקף ומושמץ. שיהיה להם בהצלחה".

יניב משולם, שבמהלך העונה שעברה עזב את תפקידו כמנכ"ל הקבוצה, נענה בחיוב לבקשת עמותת הפועל עכו לחזור לתפקיד מנהל כספים, באופן זמני. משולם התבקש ללוות את הקבוצה מול הבקרה התקציבית ולהכין תוכנית תקציבית לעונה הקרובה.

קרן בן נשר תמשיך בתפקידה כדוברת הקבוצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות