fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המציאות במלחמה מהצפון תהיה אחרת"

אלוף משנה ערן מקוב הוא מפקד מחוז צפון של פיקוד העורף. בראיון ל"צפון-1" ולבלינקר הוא פונה לאזרחים ומדבר על הכנת העורף למצב חירום. אין סיבה להיכנס לפאניקה, רק להיות מוכנים
מפקד מחוז צפון, אל"מ ערן מקוב (צילום: דובר צה"ל)
מפקד מחוז צפון, אל"מ ערן מקוב (צילום: דובר צה"ל)

אלוף משנה ערן מקוב, בן 43 מבנימינה החל את דרכו כלוחם בגדוד 50 בחטיבת נח"ל, הפך למפקד וקצין, כאשר בין היתר כיהן כמפקד גדוד 931 בחטיבה. בין התפקידים הרבים שביצע, הוא שימש כמג"ד קורס קציני חי"ר ויבשה בבה"ד 1, כקצין המבצעים של מחוז דרום בתקופת "עופרת יצוקה" ועוד.

במאי האחרון מונה למפקד מחוז צפון של פיקוד העורף. במסגרת תפקיד זה הוא אחראי על כל גזרת צפון המדינה מאזור הגלבוע ועד פאתי גבול הלבנון. היישובים שצמודים לגבול שייכים לפיקוד צפון, ואילו הוא אחראי מלא על היישובים בפנים הארץ, מלבד חיפה והקריות להם יש מחוז משלהם.

מה תפקידך כמפקד מחוז צפון?

"להכין את המרחב למצבי חירום ולפקד בשעת חירום או כשאני מונחה לעשות זאת".

 מה הכוונה בלהכין את המרחב?

"בהכנת המרחב, הרשות והעורף בכלל יש הרבה מאוד נדבכים והרבה תחומים ואנחנו אחראים להכין את כל התחומים האלה, מרמת האזרח, דרך הרשות המוניציפאלית, הקהילה ועד העורף כולו כמערכת שלמה – משרדי ממשלה, קהילה, ארגוני חירום וגם הכוחות שלנו. את כולם אנו מאמנים בשגרה כדי שיהיו מוכנים למצב חירום".

אתם מתעסקים רק עם האזרחים?

"לא. אנחנו מקיימים אימונים גם לגדודים, לחיילים ולנפות. מתרגלים את החיילים במשימות חילוץ והצלה, סיוע אזרחי, פיקוד ושליטה על מרחב, ערב רב של משימות שהם צריכים ללמוד ולהתאמן איך להתמודד איתן.

 מההתרשמות שלך, הרשויות בגליל המערבי מוכנות לחירום?

"אני מרגיש שמרבית הרשויות בגליל המערבי ובצפון בכלל, מבינות שחלק מרכזי מתפקידן זה להתכונן לחירום. מרגישים מהן אוזן קשבת, מוכנות, שיתוף פעולה האזרח נמצא כבר תקופה ארוכה במציאות של שקט שמבחינתנו זו בשורה מצוינת, לכן לא בטוח שרמת הדריכות שלו גבוהה. עקב כך אנו עושים דברים כדי לצמצם את פרק זמן ההסתגלות, והלמידה של האזרחים.

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי הקרוב ב:"צפון 1".

מפקד מחוז צפון, אל"מ ערן מקוב (צילום: דובר צה"ל)
מפקד מחוז צפון, אל"מ ערן מקוב (צילום: דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות