fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כשהאדמה בוערת, אנחנו צריכים לחבק אחד את השני"

כך אמרה רעיה שטראוס בן דרור שהשיקה בסוף השבוע, עם אישים בולטים מהאזור, את מועדון קפיצת המדרגה של הגליל המערבי : "רוח הגליל - אנשים מובילים צמיחה ושינוי”
משמאל לימין: חה”כ זוהיר בהלול, מיכאל אילוז, רעיה שטראוס בן-דרור, חה”כ רועי פולקמן, גידי גרינשטיין (צילום: דורית וגדי ריטבו באדיבות אוצרות הגליל)
משמאל לימין: חה”כ זוהיר בהלול, מיכאל אילוז, רעיה שטראוס בן-דרור, חה”כ רועי פולקמן, גידי גרינשטיין (צילום: דורית וגדי ריטבו באדיבות אוצרות הגליל)

המועדון הוא יוזמה אזרחית מקומית של תושבי הגליל המערבי, שמטרתה להזניק כלכלית וחברתית את האזור. נשיאת המועדון והיוזמת שלו היא רעיה שטראוס בן דרור, יו”ר המועדון הוא מיכאל אילוז, מנכ"ל חברת טבע נאות ותושב שלומי, ועל מוביליו נמנים גם פיני קמרי, מנכ"ל זוגלובק , דוד לרון סמנכ"ל תפעול שופרסל, וסיון יחיאלי, ראש המועצה המקומית כפר ורדים ויו”ר פורום יישובי קו העימות.

באירוע החגיגי שהתקיים במוזיאון לוחמי הגטאות השתתפו למעלה מ-100 איש הגיעו בסוף השבוע למפגש היסוד ובהם ראשי רשויות, חברי כנסת, אנשי עסקים ומנכ”לים, אנשי אקדמיה, יזמים ופעילים חברתיים. על רקע המתיחות והאירועים הביטחוניים הקשים שהתרחשו ברחבי הארץ ביום חמישי, בלטה הנוכחות המגוונת של נציגי המגזרים, הדתות והעדות השונים באזור: יהודים, ערבים, דרוזים וצ’רקסים, כמו גם האווירה החיובית והאופטימית ששרו על האירוע.

מטרת ההשקה היא הרחבת מעגל הפעילים במסגרת המועדון. להשקת המועדון קדמה עבודתה של ועדת היגוי שהתאספה לפני כשנה לצורך הקמת המועדון וגיבושו של חזון מוסכם לגליל המערבי. בוועדה לקחו חלק כ-15 בעלי תפקידים ועמדות מפתח בזירה המקומית. במקביל, הוחל בתהליך של בניית מדד לאיכות החיים בגליל המערבי, המבוסס על מודל קנדי. התהליך נבנה ומובל על ידי צוות של אנשי סגל מדיסציפלינות שונות ממכללת הגליל המערבי בעכו.

משמאל לימין: חה”כ זוהיר בהלול,  מיכאל אילוז, רעיה שטראוס בן-דרור, חה”כ רועי פולקמן, גידי גרינשטיין (צילום: דורית וגדי ריטבו באדיבות אוצרות הגליל)
משמאל לימין: חה”כ זוהיר בהלול, מיכאל אילוז, רעיה שטראוס בן-דרור, חה”כ רועי פולקמן, גידי גרינשטיין (צילום: דורית וגדי ריטבו באדיבות אוצרות הגליל)

בין המשתתפים באירוע: שמואל בן דרור, סטף ורטהיימר ונכדו, אורן הרפז, מנכ”ל חברת קוליברי, גדי לסין, נשיא קבוצת שטראוס, מיכאל אילוז, מנכ"ל טבע נאות, פיני קמרי, מנכ"ל זוגלובק, דוד לרון סמנכ"ל תפעול שופרסל, סיון יחיאלי, ראש המועצה המקומית כפר ורדים ויו”ר פורום ישובי קו העימות, ראש העיר צפת, אילן שוחט, ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, האלופה במיל, אורנה ברביבאי, חברי הכנסת זוהיר בהלול, ואחרים.

שטראוס  בירכה בהתרגשות את האורחים ואמרה: “כאן בגליל המערבי יש לנו מסורת והיסטוריה של חיים משותפים, ודווקא בימים אלה, כשהאדמה בוערת ברחבי הארץ, אנחנו צריכים לחבק אחד את השני לתת ידיים. אנחנו לא חייבים לאהוב ולא חייבים להסכים על כל דבר, אבל אנחנו צריכים לחיות יחד ולעבוד יחד. חייתי כאן כל חיי ואני יודעת שאנחנו יכולים להראות שזה אפשרי”.

מיכאל אילוז אמר באירוע: "אנחנו לוקחים אחריות על העתיד שלנו ושל הדורות הבאים. אני פונה לממשלה, קורא לשר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, לקחת חלק פעיל בעבודה שלנו. אם הם יראו שאנחנו מצליחים הם יבואו, כי כשהם רואים הצלחה הם תמיד באים. אם יראו כאן חבורה שיודעת מה לעשות הם ישימו את הכסף ואת המשאבים".

גידי גרינשטיין נשיא מכון ראות המלווה את המיזם ומנחה אותו, אמר: "הצמיחה חייבת להיות מכלילה, היא חייבת לגעת בכל אחד ואחד כאן ואף אחד לא יודע יותר טוב מה האיזור הזה צריך כדי להשיג צמיחה כזו , מהאנשים שיושבים פה באולם. חשוב לזכור שממשלות – בכל העולם – חלשות ונחלשות לממשלה יש תפקיד הכרחי כאן, אבל היא לא מספיקה. בלי מנהיגות מקומית קפיצת מדרגה לא תתממש".

חה”כ זוהיר בהלול, אמר: “האירוע הזה מתקיים באחד הימים הקשים והסוערים ביותר שחווינו בתקופה האחרונה. ודווקא ביום שבו מתרחש פיגוע בכל כמה שעות, ועל המסכים רצות כותרות שנראות כמעט כמו מלחמה, האירוע הזה מתקיים ומוכיח שהחיים חזקים יותר מהפוביות. בשנים האחרונות הפכנו לאנשים חרדתיים, שלא מאמינים בשכנינו או בעצמנו, וההאירוע הזה מראה שיש לנו תקווה, ושדווקא מהפוביות והאינסטינקטים החרדתיים והפחדים, יכולה לצמוח בשורה אחרת, ושהגליל המערבי יכול להיות חבל ארץ מדהים שאינו מפלה בין איש לרעהו”.

סיוון יחיאלי, יו”ר פורום ישובי קו עימות, הוסיף: “ההבדל בין אדונים למשרתים הוא אחד: היכולת לקחת אחריות על גורלך. אם אתה אדון אתה לוקח בעלות ואחריות על החיים שלך אתה בא ועושה מה שרעיה עשתה ואת מה שכולכם תעשו כאן, שינוי אמיתי במקום שבו אתה חי. על חייך. אם אתה מהמשרתים אתה מסתכל לירושלים ומבקש שמישהו יעזור לך, שיבוא שר נחמד וייתן מתנות לילידים, ואם השר לא נחמד, הוא לא נותן וצריך לריב איתו. הגישה הזו פשטה את הרגל. אנחנו לא מבקשים עזרה, אנחנו קמים ועושים בעצמנו”.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות