fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מתכוון להמשיך להנהיג את העיר קדימה"

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג מסכם שנה. על ההישגים בחינוך והמשך תנופת הפיתוח בעיר: "יוקם היכל תרבות חדיש, נמשיך בפיתוח הטיילת הצפונית עד אכזיב, ייבנה איצטדיון כדורגל של 8000 מקומות ישיבה ויוקם גשר מיתרים מרהיב ביופיו שישנה את פני המבואה לעיר
גשר המיתרים - הדמיה
גשר המיתרים - הדמיה (באדיבות עיריית נהריה)

ממרומי ניסיונו ולאחר יותר מ-20 שנה בתפקיד, גם מתנגדיו הגדולים ביותר מודים שז'קי סבג הוא ראש עירייה חרוץ, בעל תושיה וחזון שאינו מתעייף מלעשות ומוסיפים כי מדובר בבולדוזר שדבר לא עומד בדרכו.

"ההשקעה בחינוך נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי" אומר סבג, "ולשם כך מפנה עיריית נהריה שליש מתקציבה. מדובר במחלקה שזוכה לתקצוב הגבוה ביותר מבין מחלקות העירייה.

"לפני מספר שנים החלטתי לצאת בצעד אמיץ עם תוכנית החזון החינוכי, בה הושקעו מיליוני שקלים, זאת במטרה להביא לשינוי דרמתי במערכת החינוך בעיר. ניתן לראות כי ההשקעה נשאה פרי עם הישגים מרשימים ובראשם עלייה מתמדת באחוז הזכאים לבגרות. לאחרונה קיבלתי את הישגי הבגרויות לשנת 2012, כשנהריה זכתה לתוצאות מדהימות עם כ-80 אחוז זכאות באולפנת הראל, 76 אחוז בשחקים ו-74 אחוז במדעים ואמנויות. ניתן לראות כי הורים ותלמידים מביעים אמון במערכת החינוך ותלמידים רבים שעזבו, שבים ללמוד בעיר.

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג
התוצאות מדברות בעד עצמן. סבג ( צילום: סיוון פרג')

"בנוסף פתחנו בשנה שעברה בבית הספר שחקים את מסלול השוחרים היוקרתי בשיתוף חיל האוויר, במסגרתו פועלים מסלולי לימוד ייחודיים, ובהם מגמת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים. למסיימים את הלימודים ניתנת אפשרות להמשיך שנתיים נוספות ולסיים תואר של הנדסאים במכונאות או באלקטרוניקה. לאחר שיסיימו את כיתה י"ג או י"ד, הם ייקלטו על ידי חיל האוויר ביחידות מתקדמות.

"פרויקט ייחודי נוסף שהובלתי הוא התאמת מערכת החינוך למאה ה-21, במסגרתו צוידו 138 כיתות בבתי הספר היסודיים במקרן חכם ומחשב לכל מורה בהשקעה של כ-4 מיליון שקלים. אנו ממשיכים בפרויקט זה בחטיבות הביניים וגני הילדים עם הכנסת מקרן חכם לכל גן וכיתה וחלוקת מחשבים לכל המורים והגננות, בהשקעה של כ-4 מיליון שקלים נוספים.

מה הם ההישגים המרכזיים שלך בקדנציה הנוכחית?

"ההישג המרכזי הוא בתחום החינוך. עיריית נהריה ממשיכה להשקיע משאבים רבים בתחום החינוך ופועלת לקידום פרויקטים אשר ימשיכו להביא הישגים לעיר. פרויקט חדש וחשוב מאוד, אשר יפעל בשכונת טרומפלדור הינו מרכז You – niversity, אקדמיה לנוער, לתלמידי כיתות ו'-ט'. המיזם הוא שיתוף פעולה בין עיריית נהריה, המשרד לפיתוח הנגב והגליל וארגון World ORT קדימה מדע.

"יש לציין את מבנה המידעטק, אשר הוקם בהשקעה של כ-128 מיליון שקלים ומספק חוויה תרבותית עשירה לכל המשפחה. אנו ממשיכים לפתח את מגוון הפעילויות במקום, כשהעמדנו לטובת ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' חדר סיפור, בו מוצגים סיפורים בליווי אפקטים אורקוליים, שעוצבו ונבנו במיוחד לנהריה. בשנת תשע"ב התקיימו שעות סיפור לגני הילדים ולתלמידי כיתות א' כחלק מפעילות העשרה נוספת לרווחת הילדים.

"העירייה דאגה להסעת התלמידים ומימנה את המפגשים. בנוסף, בקרוב נחנוך במקום ספריית מולטימדיה מיוחדת במינה בהשקעה של כ-3 מיליון שקלים, שתכלול סרטים, מוזיקה ומשחקים חדישים ביותר אותם יוכלו התושבים לשאול. האטרקציה המרכזית המחכה למבקרים היא מתחם משחקים ייחודי ובו הציוד החדיש ביותר בתחום".

מה הם הפרויקטים המרכזיים הצפויים?

"העיר עוברת מהפכה בפרויקטים הרבים שנבנו וממשיכים להיבנות בהם: הקמת אולמות ספורט בכל בתי הספר היסודיים בהשקעה של כ-6.5 מיליון שקלים לאולם ובהשקעה כוללת של כ-80 מיליון שקלים, דבר שאין לו אח ורע בשום עיר אחרת. הוקמו 11 מגרשי דשא סינתטי ומתקני ספורט באיכות הגבוהה ביותר הפזורים ברחבי העיר ומאפשרים לקיים פעילות פנאי מהנה המסייעת בשמירה על כושר ואורח חיים בריא.

"עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית חנכנו את אולם הספורט היפהפה של בית הספר ויצמן, שהוא חלק מקומפלקס ייחודי מסוגו בארץ. המבנה המרהיב, של שלוש הקומות, שהוקם בהשקעה של כ-17 מיליון שקלים, משלב שני אולמות ספורט ומרכז לגמלאים וישרת בנוסף את תלמידי בתי הספר הראל, ויצמן ואבן שוהם. בנוסף בנינו שני בתי כנסת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעלות של כ-11 מיליון שקלים, כשכל פרט נבחר ותוכנן בקפידה.

"פרויקט חדש וחשוב הוא הקמת היכל תרבות של 1000 מקומות ישיבה ברמה הגבוהה ביותר ועם הטכנולוגיה החדישה ביותר שקיימת כיום, בהשקעה של כ-70 מיליון שקלים. ההיכל ישמש בית לשוחרי התרבות הרבים בעיר ויארח את מיטב המופעים וההצגות.

"פרויקט מרכזי אחר שאני מקדם ובטוח כי יהפוך לאחד מסמליה המרכזיים של העיר הוא גשר המיתרים. מדובר בגשר להולכי רגל, שיקשר בין החניון הציבורי שיכיל 250 מקומות ויפתור את בעיית החנייה במתחם הרכבת, קומפלקס היכל התרבות, המועדונים וקניון ארנה שיוקמו ממזרח לכביש 4, לבין תחנת הרכבת ומרכז העיר שממערב לכביש 4. גשר המיתרים יוקם בעלות של כ-15 מיליון שקלים.

"אנו ממשיכים בפיתוח הטיילת הצפונית בהשקעה של כ-65 מיליון שקלים. הטיילת תתחיל מהמרינה ותסתיים בגבול הצפוני של העיר באכזיב ובכך תשלים את תוואי הטיילת לאורך חוף נהריה כולו.

"בנוסף ייבנה אצטדיון כדורגל של 8000 מקומות ישיבה ו12 אלף מ"ר מסחר בשילוב מוקדי בילוי. במקום האצטדיון הנוכחי יוקמו שלושה בניני מגורים של 30 קומות בשילוב 10,000 מ"ר שטח מסחרי וגשר שיחובר למידעטק.

"אמשיך לפתח את השכונות ואת שכונת עין שרה. 2500 יחידות דיור ייבנו בשטח שבין בית החולים לשכונת טרומפלדור, 450 יחידות דיור ייבנו בין רחוב העצמאות לרחוב אפרים שריר".

גשר המיתרים - הדמיה
גשר המיתרים יוקם ב-15 מיליון שקלים (הדמיה באדיבות עיריית נהריה)

 כיצד אתה רואה את התפתחות העיר בעתיד?

"לאחרונה הצגנו את תוכנית המתאר לשנת 2030. במסגרת תוכנית המתאר הוצגו רעיונות שונים לטיפול ושדרוג מרכז העיר בהם: העתקת מתחם אגד ממקומו, הפיכת שדרת הגעתון (או חלק ממנה) למדרחוב עם אטרקציות שונות לאורכה והוספת אלפי יחידות דיור ברחבי העיר

בבנייה רוויה של בניינים של 4- 12 קומות. מגרש הכדורגל יועתק אף הוא ממקומו ובאזור צפוי לקום פארק עירוני משמעותי. התוכנית מציעה פיתוח של מגורים ונופש לאורך רצועת החוף הצפונית של העיר במקום שטחי מפעלים כבדים שאינם פעילים עוד, בינוי צמוד קרקע ובנייה רוויה והקמת רשת שבילי אופניים ברחבי העיר".

כיצד מתמודדת עיריית נהריה עם תופעת האלימות ההולכת ומתרחבת במדינה?

"הצעד הראשון שעשיתי הוא פרישת 230 מצלמות ברחבי העיר, כשבעתיד יותקנו 100 נוספות, והפעלת מוקד המאויש 24 שעות ביממה ומגיב בזמן אמת לכל אירוע. צעד זה הביא לירידה חדה בנתוני האלימות בעיר ושיפור בתחושת הביטחון האישי בקרב התושבים.

"בנוסף, מפעילה העירייה, זו השנה השלישית ברציפות את תוכנית עיר ללא אלימות – תכנית לאומית, אשר מטרתה להביא לשינוי באקלים החברתי ויצירת נורמות התנהגות בלתי אלימות בחברה. במסגרת התוכנית פועלת סיירת ההורים 'מדברים בלילה', מתוך מחשבה כי נוכחות מבוגרים עשויה לצמצם את מקרי האלימות והוונדליזם".

האם אתה מתכוון להתמודד לראשות העירייה בבחירות הבאות?

"התוצאות מדברות בעד עצמן. מקדנציה לקדנציה הפיתוח וההשקעה טובים יותר. פרויקטים, קטנים כגדולים, מבוצעים לרווחת התושבים. אני מתכוון להמשיך להנהיג את העיר קדימה בכל תחומי החיים גם בשנים הבאות".

מה תאחל לתושבי נהריה לקראת השנה החדשה?

"שנה טובה ומתוקה, שנת שלום, בריאות, שנה של בשורות טובות והתחלות חדשות. שימשיכו להיות גאים בעיר שלהם ושנמשיך בתנופת הפיתוח, העשייה והיצירה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות