fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אז מה קרה באמת בין כותלי בית הספר?

תושבת נהריה טוענת שבבית הספר לחינוך מיוחד מחוץ לעיר נהגו כלפי בנה באלימות: "נעלו אותו וישבו על ראשו, כאשר כל אחת מהן מפעילה עליו את כוחה בגופה". משרד החינוך: "האירוע טופל במקצועיות וברגישות צוות בית הספר"
אילוסטרציה (Panthermedia)
אילוסטרציה (Panthermedia)

תושבת נהריה, אמא לתלמיד בבית ספר לחינוך מיוחד מחוץ לעיר, טוענת, כי בבית הספר נהגו באלימות כלפי בנה, בתגובה לריב שבו היה מעורב. הילד, תלמיד כיתה ו', הלומד בבית הספר זו השנה השנייה, סובל מהפרעות קשב וריכוז בשילוב עם היפראקטיביות וחרדה, אשר גורמות לו להגיב ברגישות יתר למצבים מסוימים. אמו של הילד, שביקשה להישאר בעילום שם, תיארה בסטטוס שהעלתה בפייסבוק את מה שלטענתה התרחש בבית הספר.

האם מספרת, כי שתי עובדות מהצוות החינוכי הפרידו קטטה שהתפתחה בין בנה לבין ילד אחר בכיתה, והילד המכה נשלח לביתו. עד כאן, טיפול נורמאלי לחלוטין, אלא שבזאת לא הסתיים, לטענתה, הטיפול. האם מספרת שלאחר שסילקו את הילד המכה הביתה, הכניסו השתיים את בנה לחדר אטום ומבודד מרעשים, נעלו אותו וישבו על ראשו, כאשר כל אחת מהן מפעילה עליו את כוחה בגופה ולוחצת באצבעותיה על זרועותיו, רגליו וכל חלקי גופו.

כותבת האם: "הבן שלי השתולל לעזרה, אבל איש לא בא לעזרתו, כי החדר היה נעול ומנוטרל לרעשים. מכיוון שהדלת הייתה נעולה, הוא בחן את סביבתו בשניות שנותרו לו לחשוב ומצא פתח מילוט מהחלון. הילד ברח חבול וגדוש בשטפי דם, בכל חלקי גופו".

בשיחה עם עיתון "צפון-1", סיפרה האם כי זוהי איננה הפעם הראשונה בה מופעלת כלפי בנה אלימות מסוג זה. לטענתה, כאשר ניסתה בעבר לפנות לצוות בית הספר, כדי לטפל בכך, נענתה בתשובות שטחיות ומתחמקות, שעיקרן היה כי בנה מגזים בתיאוריו וכי הבעיה נעוצה בו ולא בצוות בית הספר.

האם: "אמרו לי שהילד שלי נוטה להגזים. המזל הגדול שלי הוא שהביקורות שרשומות עליו הן טובות מאוד. הוא ילד חכם עם יכולת מעל הממוצע וגם המורות העידו במשך השנה שהוא ילד נבון ואמיתי ביותר ושניתן להאמין לדברים שהוא אומר".

נכון לעכשיו, עד שיתבררו פרטי הפרשה לעומק, הוציאה האם את בנה מבית הספר ואינה מתכוונת להחזירו לשם עד שימוצה העניין עם כל הנוגעים בפרשה. "חשוב לי שיותר הורים יבינו שכשהם שמים את הילד שלהם בבית ספר והילד מתלונן, להקשיב לילד. הילדים יכולים טיפה להגזים, אבל הם לא משקרים. חשוב לא לעצום עיניים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בגלל מגבלות של חוק הנוער ומטעמי חיסיון וצנעת הפרט לא ניתן להרחיב בנושא מעבר למובא להלן: מפקחת בית הספר התבקשה לבדוק את טענות האם בנוגע לבנה. ביום האירוע מנהל בית הספר לא נכח במוסד הלימודים. האירוע המדובר, כמו כל שאר האירועים, טופלו במקצועיות וברגישות צוות בית הספר. יודגש שהילד לומד כשנתיים בבית הספר. נעשה עימו תהליך חינוכי-טיפולי מיטבי, שהביא לשיפור במצבו, כל עוד טופל גם החלק ההתנהגותי בשיתוף פעולה של האם. לאחר שהאם החליטה לא לשלוח את בנה לבית הספר, ניסתה המפקחת לזמנה פעמיים לשיחה, אך האם דחתה את ההזמנה בדרישה של 'עד מיצוי הדין' ולפיכך הנושא הועבר לטיפול בהליך ביקור סדיר כמתחייב מחוק חינוך-לימוד חובה".

אילוסטרציה (Panthermedia)
אילוסטרציה (Panthermedia)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות