fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האירועים הגדולים של השנה  

הפרויקט הגבוה ביותר שנבנה אי פעם בעיר. המגדלים של אפגד (הדמיית מחשב: א.א סטודיו)
הפרויקט הגבוה ביותר שנבנה אי פעם בעיר. המגדלים של אפגד (הדמיית מחשב: א.א סטודיו)

בשנה האחרונה ניכר שמקבלי ההחלטות הציבו את הגליל המערבי על המפה. הופשרו קרקעות לבנייה ונהריה, מעלות ושלומי נמצאים בתנופת בנייה שבקרוב תחל גם בעכו

נהריה: סלע בינוי זכתה במכרז פינוי בינוי הגדול בנהריה ומתעדת לבנות 180 יחידות דיור בחמישה מגדלים בפרויקט המכונה "גן העיר" בנהריה. לפני שטרקטורים עולים לשטח,  בעלי החברה הפכו את הקרקע ללוקיישן מדהים עבור בו הפיקו מסיבה גדולה שנערכה לפני חודשיים.

פרויקט "גן העיר" ייבנה במתחם בן 8 דונם, יכלול 180 יחידות דיור בחמישה בנייני יוקרה בתמהיל דירות מגוון הכולל דירות ארבעה, חמישה ושישה חדרים, דירות גן ופנטהאוז עם נוף לים.

פרויקט גן העיר (הדמיה: סלע בינוי )
פרויקט גן העיר (הדמיה: סלע בינוי )

מעלות-תרשיחא: משרד התיירות ועיריית מעלות-תרשיחא מקדמים תוכנית להפיכת אגם מונפורט למרכז התיירות והנופש הגדול בגליל. העירייה הגישה תוכנית לבניית 700 חדרי מלון, 12 אלף מ"ר מסחר ו-2000 יחידות דיור סביב האגם.

העירייה ורמ"י ישקיעו בתשתיות תב"ע ונוף של האגם כ-120 מיליון שקלים, ובנוסף צפויות השקעות פרטיות בהיקף של כחצי מיליארד שקלים. המתחם יכלול גם את פארק האקסטרים, רחוב מפלים אקולוגי וחווה חקלאית אקולוגית.

כבר היום נבנה במתחם מלון ספא יוקרתי בבעלות האחים עמאר. היזם רני צים רכש 22 דונם על שפת האגם ובכוונתו להקים מלון בן 300 חדרים עם מרכז קונגרסים ומרכז מסחרי של כ-7000 מ"ר עם 24 חנויות לאורכו של האגם. במסגרת התוכנית ייבנה גם מלון חדש, גדול וייחודי שישווק בהמשך – מלון השמורה בוואדי כזיב.

ראש העירייה שלמה בוחבוט: "מטרתה של התוכנית החדשה היא לבסס את אגם מונפורט כמרכז אזורי של תיירות פנאי, נופש וספורט, שיהווה מנוף תיירותי וכלכלי לרווחת תושבי האזור. גם במסגרת התכנית הזו דאגנו לכלול שימושים מעורבים עם שטחי תיירות ומסחר השזורים במערך של שטחים פתוחים, טיילות ואזורי שהייה ובילוי בטבע, לטובת ניצול אופטימלי של הקרקע".

אגם מונפורט צילום: רועי שפרניק, עיריית מעלות
אגם מונפורט צילום: רועי שפרניק, עיריית מעלות

 

שלומי: בקרוב יחנכו את הקניון הראשון במועצה המקומית שלומי. זו אכן בשורה וגם התושבים מחכים לזה. בשלומי עובדים על הקמת שכונת יערית שתהיה שונה משאר הבנייה באזור. בעוד כולם מכוונים לבנייה לגובה, בשלומי מאמינים בבתים צמודי קרקע, כשהקרקע משווקת ללא עלות לחכירה ל-49 שנה. וילה של שישה חדרים עם עלויות פיתוח, תעלה 900 אלף שקלים, כמו מחיר של דירת שלושה חדרים חדשה בנהריה.

מתוך 1200 יחידות דיור ששווקו, כ-300 ייבנו צימרים. מדובר בתמהיל ייחודי של  מגורים ויזמות. במקביל יש תכנון להקמת בית מלון או כפר נופש על 80 דונם בתוך יער חניתה עם 10 חדרים עלויות הפיתוח וההקמה עומדות על 70 מיליון שקלים.  לצד זה אנו פועלים להקמת מתחם שלושת הדתות לתיירות.

בגבעת החמודות יקום פארק תיירותי, הגדול בצפון. לצד הפיתוח החדש, כל 4440 שקלים מיחידה חדשה שתימכר, יועברו על ידי המנהל לטובת שיקום וחיזוק העיר הישנה.

עכו: שנה בלבד לאחר שקיימה את טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט "מגדלי אפגד", חנכה השבוע  חברת אפגד את הדירה לדוגמה המוכנה במגדלים הראשונים שיקומו בעכו. פרויקט "מגדלי אפגד" מצוי בשלבי בנייה מתקדמים. הבניין הראשון כבר מתנשא לגובה 18 קומות (מתוך 24 קומות בסך הכל), והמגדל השני בשלב קידוח היסודות.

מהצד השני המגדל של בולוס יפורק. בית המשפט הורה בחודש יוני להרוס בתוך שנה את שלד המבנה העגול של מלון "פנינת הים" הנמצא בכניסה הדרומית של העיר. המבנה הוקם על ידי חברת בולוס בסטייה מההיתר שהוצא בשנת 2000, כך שנבנו 16 קומות במקום 32 קומות מאושרות, בחיפוי חלקי ללא מחיצות וללא חלונות.

פרויקט מגדלי אפגד בעכו (קרדיט: א.א סטודיו)
פרויקט מגדלי אפגד בעכו (קרדיט: א.א סטודיו)
הבניין העגול בעכו (צילום: באדיבות עיריית עכו)
נבנה בסטייה מההיתר. הבניין העגול בעכו (צילום: באדיבות עיריית עכו)

מטה אשר: פרויקט הדגל של המועצה הוא "חזית הים" והקמת טיילת שתקשר את ראש הנקרה עד לעכו. התוכנית עדיין נמצאת בוועדות התכנון. במועצה מקדמים תיירות אופניים מקצועית והוקמו שני מסלולי רכיבת שטח "סובב כברי" באורך 30 ק"מ שצופים להם הצלחה בכל העולם. החברה הכלכלית של מטה אשר מתכננת תוכנית אדריכלית לכפר הנופש אכזיב כדי למקסם את כל השטח העיקרי להקמת בתי הארחה חדשנים עם כ-120 יחידות דיור וכ-460 מיטות אירוח ובמרכז, בריכה שחייה ענקית ומגורי נופש. בתוך המתחם ייבנו חנויות, מזנונים, בתי קפה, פאב ועוד. תוכנית אחרת שמקדמת המועצה האזורית מטה אשר יחד עם המועצה האזורית מעלה יוסף ורשות הטבע והגנים, היא הקמת גשר תלוי הארוך ביותר בארץ שאורכו יהיה 370 מטרים ויחבר בין פארק גורן למבצר המונפורט.

כיום, קיים גשר כזה בפארק נשר המהווה אטרקציה תיירותית לכל המשפחה עם מסלול הליכה קצר. הגשר המתכונן ינגיש את הגישה למבקרים למונפורט שהעלייה אליו קשה ואינה מתאימה לקהלי יעד רבים. במטה אשר הגו תכנון ייחודי יחד עם אדריכלים בכירים שכלונסאות הגשר אינן פוגעות בערכי הטבע ומתחתו תהיה תצפית מרהיבה גם על נחל כזיב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות