fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נולדה מחדש

בתוך שנה וחצי בלבד השילה לילך אליה ממעלות 100 ק"ג ממשקלה. היא עשתה את זה בלי דיאטות קיצוניות ובלי ניתוחי קיצור קיבה אלא רק בזכות מהפך משמעותי באורח חייה, לאחר שהרופא הזהיר אותה שדרכה לבית העלמין קרובה מאוד. עכשיו היא מאמנת לאורח חיים בריא במרכז ליופי ואסתטיקה בקרית חיים
ניסתה את כל הדיאטות האפשריות. לילך אליה (צילום: יקיר ברבי)
ניסתה את כל הדיאטות האפשריות. לילך אליה (צילום: יקיר ברבי)

"אם אני הצלחתי לעשות את הבלתי אפשרי, כל אחד יכול. השלתי מעצמי 100 ק"ג של עצב, תסכול, מרירות וחולי", כך אומרת לילך אליה ממעלות, מאמנת לאורח חיים בריא, שעד לפני שלוש שנים שקלה 172 ק"ג ובתוך שנה וחצי בלבד הורידה 100 ק"ג ממשקלה. ככל הידוע היא האדם השני בישראל שרזה בצורה כה משמעותית, כשהיחיד שמקדים אותה הוא ניר ויסהאוט שהשיל ממשקלו 153 ק"ג.

אליה, 45, שעברה חמש לידות, עשתה זאת ללא ניתוח קיצור קיבה או דיאטות קיצוניות ומשוגעות, אלא בזכות מהפך משמעותי באורח חייה. בעקבות ההצלחה היא הפכה למנטורית ומאמנת לאורח חיים בריא ולירידה במשקל באמצעות ייעוץ אישי ובעיקר בקבוצות אינטימיות, המופעלות גם במרכז היופי והאסתטיקה של קרן קדוש בקרית חיים. אנחנו יושבות בבית קפה ידוע בשד' הגעתון בנהריה. ריח משגע של מאפים ולחמים אופף את המקום, אבל אליה אדישה אליו לחלוטין ואפילו לא ממתיקה את הקפה שלה בסוכר. היא מסתכלת בחיוך על המאפיעה שמולנו, בה עבדה ב"גלגול האחר" שלה ונזכרת: "בכל שעת עבודה שם הייתי מחסלת שתי לחמניות, בסוף יום העבודה נותרו מאפים ולחמים רבים (שלא נמכרים למחרת), והייתי לוקחת אותם הביתה, מחסלת הכל עד הלילה".

ניסתה את כל הדיאטות האפשריות. לילך אליה (צילום: יקיר ברבי)
ניסתה את כל הדיאטות האפשריות. לילך אליה (צילום: יקיר ברבי)

היא גדלה במושב עלמה שבצפון ובגיל 18 נישאה, לא מתוך תחושת מאוהבות לדבריה. עם השנים עלתה במשקלה, ניסתה את כל הדיאטות האפשריות, גם במחיר בריאותה, התנסתה בכמוסות ההרזיה, שלטענתה, השימוש בהן כמעט גרם לה לאבד את חייה.

חייה התהפכו, כשבגיל 34 גילתה שהיא למעשה בת מאומצת. "זה שבר אותי, עברה עלי חצי שנה מורטת עצבים עד שפתחתי את תיק האימוץ וכמובן שהתנחמתי באוכל". לפני כשבע שנים התגרשה, והמשברים בחייה תמיד לוו באכילה רבה ומנחמת.

לפני שלוש שנים, גילתה שרגליה התנפחו לממדים מדאיגים. היא הובהלה למיון ונדהמה מתוצאות הבדיקות. "סבלתי מסוכרת, כולסטרול גבוה, לחם דם בשמיים, אי ספיקת לב. הרופא אמר 'ברור לך שזה קשור למשקל שלך, מפה הדרך לבית העלמין קצרה מאוד', הוא הציע שאעבור ניתוח לקיצור קיבה, השבתי שבשום פנים ואופן אני לא עוברת את הניתוח הזה".

למרות שבהחלט התאמת לניתוח מבחינת עודף המשקל.

"אין ספק שאלו ניתוחים מצילי חיים עבור מי שבשבילם כלו כל הקיצים, אבל עדיין חייבים לעשות שינוי בתפישה. הרבה נשים צעירות ונואשות שמשקלן כ~90 ק"ג מגיעות לרופאים שאומרים להם 'תעלו עוד עשר, עשרים קילו ויאשרו לכם ניתוח. בנות, אני שקלתי 172 ק"ג ולא עשיתי את זה. ניתוח זה קיצור דרך. אני רואה אנשים לאחר ניתוח שאוכלים פלאפל, שותים מילקשייק, זוללים והקיבה שלהם מתרחבת בחזרה. אני מכירה 10 נשים שעברו את הניתוח ועלו בחזרה במשקל".

בדרך חזרה לביתה מהפגישה הקשה עם הרופא, חשבה על ילדיה ונשברה: "בכיתי, ופתאום זה הכה בי. הבנתי שאם אני ממשיכה בדרכי, אני הולכת להשאיר חמישה ילדים יתומים. פשטתי על ארונות המטבח, העפתי את כל הסוכר, הממתקים והאוכל-זבל, והיה הרבה ממנו, באותה תקופה, כשרק אני ובתי גרנו בבית, נהגתי להוציא על קניית מזון בלבד סכום של 1600 שקלים לשבוע".

כל התפריט שלה השתנה לחלוטין והפך להיות מבוסס על ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות, בשר הודו והרבה מרקים: "ממש עשיתי ניקוי רעלים לגופי. הבדיקות האחרונות שלי היו כמו של נערה בת 20, אם ארצה 'ארד' על משולש פיצה, אבל לא בא לי בכלל. כאילו, למה?

"הבנתי שבתור בטטת כורסה, הגיע הזמן לזוז. הוצאתי עשרות אלפי שקלים על מאמן כושר אישי ואני לא מצטערת לרגע על כל שקל שיצא. האימונים הראשונים היו קטסטרופה, הייתי בוכה אחרי הליכה של חצי קילומטר, אבל ראיתי שבשבוע אחד ירדתי 4 ק"ג, בשבוע אחר הורדתי אפילו 7 ק"ג, הבנתי שזה עובד".

תארו לכם לאילו תגובות זוכה אדם שיורד 100 ק"ג ממשקלו. הילדים של אליה חשבו שאמא חתיכה, אבל היו גם מי שהגיבו בבוטות ובגסות: "היו קנאים שאמרו שאני כבר רזה מדי, ומעניין שהם כולם אנשים שמנים. מישהי אמרה לי שאני נראית כמו אחת ממחנה ריכוז בתקופת השואה, וזה פגע בי בטירוף".

הסיפור המלא יפורסם מחר במקומונים : "הד הקריות", ו"צפון 1".

זרקה את כל האוכל זבל. לילך אליה אחרי המהפך (צילום: יקיר ברבי)
זרקה את כל האוכל זבל. לילך אליה אחרי המהפך (צילום: יקיר ברבי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות