fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמות הפייסבוק של מעלות-תרשיחא

בעוד ארקדי פומרנץ מתכונן להגיש ערעור על תוצאות הבחירות, בפייסבוק מתנהלת מלחמה של ממש. עמודים, שמפעיליהם שומרים על אנונימיות, מלאים בכרזות נגד בוחבוט

בחודשים האחרונים, כחלק ממערכת הבחירות הסוערת שהתנהלה במעלות-תרשיחא, נפתחו בפייסבוק כמה עמודים, שמפעיליהם, השומרים על אנונימיות, יוצאים נגד ראש העירייה המכהן, שלמה בוחבוט. בין העמודים: "מעלות תרשיחא נלחמת", "צ'ה גווארה", "מעלות – כך עובדת השיטה" ו"מטה הצעירים המשותף". בחלק מעמודי הפייסבוק האלה הופצו כרזות וקריקטורות שונות נגד שלמה בוחבוט.

אחד ממפעילי "מעלות – כך עובדת השיטה" אמר לעיתון "צפון-1": "אנחנו אנשים פרטיים, אין לנו קשר לשום מפלגה, לשום מועמד כזה או אחר, יש לנו קשר רק לרעיון אחד: במעלות יש בעיה קשה של אובדן הדמוקרטיה, של פגיעה בחופש הבחירה ובחופש הביטוי. אני נטול מניעים אישיים".

לעומת "מעלות – כך עובדת השיטה", העמוד בשם "צ'ה גווארה" מזוהה לחלוטין עם ארקדי פומרנץ.

יש קשר בין העמוד שלכם לעמוד "צ'ה גווארה"?
"אני באמת לא יודע. יצא לי לדבר איתו כמה פעמים בהתכתבויות בפייסבוק לפני הבחירות, ועכשיו כבר לא. אני מניח שזה מישהו ממעלות, לפי תוכן הדברים שנאמרים שם. מישהו שמכיר, מעורה ומכיר את הנפשות הפועלות. לי אין אג'נדה של 'רק פומרנץ'. מבחינתי, חשוב שיהיה מועמד ראוי. בכלל, לדעתי, צריך להגביל את תקופת כהונת ראשי הערים לשתיים או שלוש קדנציות. אני גם מאוד

נזהר בדף שלי מגסויות והכפשות בוטות ומשתדל לכתוב מאוד ענייני. דברים שאני לא בטוח לגביהם בוודאות, אני משתדל לא להגיד".

תגובת מטה מת"ש בראשות שלמה בוחבוט: "בהעדר תמיכה אמיתית בפומרנץ, נפתחו במהלך הקמפיין מספר עמודי פייסבוק פיקטיביים בהם מועלים דברי הסתה חמורים, מסוכנים ופרועים כלפי ראש העירייה, שלמה בוחבוט. בעמודים אלו עולות גרפיקות עם קונוטציות אפלות, שעלולות להוביל לפעולות קיצוניות מצד אנשים מוסתים. לפני כשלושה שבועות כבר הוגשה תלונה במשטרה בעניין ההסתה והדיבה בעמודים פיקטיביים אלה ובימים הקרובים תוגש תלונה נוספת על המשך הסתה מסוכנת זו בעמודים אותם הזכרתם.

"בהעדר תמיכה ממשית שניתן לחוש בה ומתוך תסכול עז של גורמים בעלי אינטרסים אישיים וכלכליים שרצו להשתלט על העיר ונכשלו, החליט המחנה המובס לנקוט בהסתה, הפחדה ופיזור שקרים. במשך כל מערכת הבחירות ארקדי פומרנץ נהג בזלזול כלפי תושבי מעלות-תרשיחא וכל שהיה לו להציג הם רק השמצות ושקרים. כעת בצעד של ייאוש, הוא ממשיך לעשות זאת על ידי כך שהוא בז לבחירה הדמוקרטית של תושבי העיר".

ארקדי פומרנץ מסר בתגובה: "איפה שהייתי חתום, זה שלי. איפה שאני לא חתום, אין לי אחריות. אני לא השוויתי את בוחבוט לסטאלין, אלא לצורת השלטון. יש שלטונות שהגיע הזמן לחדש. איפה שאין את השם שלי, אין לי נגיעה לשם. אני גאה בשם שלי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות