fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המציאות בשטח תוביל שמחאת החורף תצא מהרחובות הקטנים"

ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט מאמין שעם הגזירות הכלכליות הצפויות בתקופת החורף יהיה כאן קשה מאד
שלמה בוחבוט
בוחבוט (צילום: רועי שפרניק)
שלמה בוחבוט
בוחבוט (צילום: רועי שפרניק)

בדרך כלל בהיסטוריה העולמית מחאות קמו בקיץ והיוו נקודות ציון לאורך ההיסטוריה, אך המצב במדינה לא יאפשר לשבת בבית מתחת לשמיכת הפוך. המציאות בה אנו חיים, תהיה חייבת להוציא אנשים לרחובות, גם עם מטריות.

ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט נמנע מלהציג את הגליל כמקום חלש, לדבריו פרסום השלילי מרחיק אוכלוסיות חזקות. בין יתר הדברים הוא מחזק את השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ולהשקעה הניכרת בתחבורה בפריפריה. על השר שלום הוא אומר: "יש לו את היכולות לעשות משקל אחד, שלושה שקלים", מסביר בוחבוט.

אבל זה לא מספיק: בבד בבד מאמין בוחבוט שכדי לצמצם את הפערים חייבים עוד שתי רגליים: תעסוקה איכותית: תעשייה, תיירות ועסקים יניבו הכנסות לרשויות המקומיות והן תהיינה מסוגלות להגביר את ההשקעה בתושב ובמרחב שלו והסטת תקציב אדיר לחינוך. בוחבוט: "אם מחאת הקיץ יצאה מרוטשילד, אני חושב שהמציאות בשטח תוביל לכך שמחאת החורף תצא מהרחובות הקטנים שלנו. אני חושב שלא צריך להגיע לכך, אפשר לעבוד יחד ולחזק את הגליל.

"צריך להסיט מיליארד שקלים מהערים העשירות לרשויות המקומיות בפריפריה. רק מכאן יתחיל השינוי. צריך להילחם שהעיוות הזה שתלמיד ברעננה מקבל את אותו תקציב ואף יותר מתלמיד בקריית שמונה. יש לערים העשירות הכנסות אדירות מהיטלי השבחה וארנונה מעסקים ותעשייה, ויש כאן משימה לאומית לצמצם את הפערים בחינוך. אני לא אומר שהורה ברעננה צריך לשלם יותר תשלומי הורים, ההיפך הוא צריך לשלם פחות, לעירייה שלו יש מספיק כסף לתקצב את מערכת החינוך. שר החינוך ושר האוצר הביעו נכונות, אך ללא לחץ ציבורי זה לא יעבוד ולא נראה את זה בתקציב 2015, כי הערים העשירות מפעילות לובי ולחץ חזק.

"אני מתכוון לפעול בקרוב כדי להחזיר את הגליל אל המפה של דרג מקבלי ההחלטות. הגשתי הצעת מחליטים סדורה לשר האוצר כחלק מתוכנית כוללת למינוף כלכלי של הגליל והנגב. דווקא במציאות כלכלית מורכבת יש צורך להשקיע במקומות שיש בהם פוטנציאל צמיחה בלי ממומש, ואלו הם הגליל והנגב, כבר לטווח בינוני זה יכול להחזיר את ההשקעה לתקציב המדינה. הכי קל בבחירות לבוא לפריפריה כי היא מגובשת, יש עדיין ערך לקולקטיב. לפוליטיקאים יותר קשה בתל אביב שם האינדיבידואל שולט, אבל שהם נבחרים מדינת תל אביב מכתיבה את הטון".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות