fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להקת המחול הקיבוצית תעלה מופע לזכרה של יהודית ארנון

המופע: זכרון דברים, יתקיים ביום השואה הבינלאומי שחל ב-27 לינואר ויעסוק בסיפור חייה
יהודית ארנון
יהודית ארנון ז"ל
יהודית ארנון
יהודית ארנון ז"ל (צילום: ארכיון הלהקה)

להקת המחול הקיבוצית תעלה המגולל את סיפור חייה המופלא של יהודית ארנון ז"ל מפי חוקרת "יד ושם" נעמה אגוזי, ואת המופע "זיכרון דברים", יצירתו של הכוריאוגרף רמי באר בהשראת סיפור חייה של ארנון ז"ל. הערב יתקיים בשני בסבבים בתאריכים 27-28 בינואר, באולם זכרי שבקיבוץ הגעתון.

יהודית ארנון ז"ל, כלת פרס החברה הבינלאומית לאמנויות הבמה לשנת 1997 וכלת פרס ישראל למחול 1998. נולדה ב-1926 בצ'כוסלובקיה. בגיל 18 גורשה למחנה ההשמדה אושוויץ, שם איבדה את שני הוריה. בהמשך שוחררה על ידי הצבא האדום והצטרפה לתנועת "השומר הצעיר". עם כינונה של מדינת ישראל עלתה ארצה עם בעלה, ידידה אהרנפלד, והשניים התיישבו בקיבוץ געתון, שם גידלו את שלוש בנותיהם. ב-1956 ייסדה את הסטודיו למחול בגעתון והניחה את היסודות להקמת להקת המחול הקיבוצית, אותה ניהלה עד 1996. בית הספר למחול והסדנה שהקימה הוציאו תחתם רקדנים, כוריאוגרפים ויוצרים רבים שעובדים בישראל ובלהקות מובילות בחו"ל. עד יום מותה העבירה שיעורים וטיפחה כישרונות צעירים שזיהתה בסדנה בגעתון.

יצירת המחול "זיכרון דברים" מתמודדת עם נושא זיכרון השואה ומעלה את התמודדותה של ארנון ז"ל עם נושא הזיכרון, בדרך ביטוי אמנותית. באמצעות התמונות הנעות על הבמה כמו בפלאש-בק קולנועי- בזו אחר זו נפרשות אסוציאציות השאולות מזיכרונות הדורות שלא היו שם, אך נחשפו לעדויות וסיפורים בע"פ. זיכרון השואה הוא נושא רלוונטי לחיים כאן ועכשיו ונמצא ברקע ההוויה היומיומית העכשווית.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות