fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסוף של האקליפטוסים בשדרה ההיסטורית

רכבת ישראל קיבלה היתר מקק"ל לכרות 14 עצים כחלק מתוכנית הרכבת. העבודות החלו השבוע
העצים הכרותים בבוסתן הגליל
העצים הכרותים בבוסתן הגליל (צילום: אושרי כהן)

רכבת ישראל קיבלה היתר מקרן קיימת לישראל לכרות 14 עצים בשדרה ההיסטורית בכניסה למושב בוסתן הגליל. 
ביום חמישי שעבר וביום ראשון ושני השבוע, קיבלו תושבי היישוב הודעה, כי העצים יכרתו בין השעה 9:00 ל-15:00. קבלן העבודות של הרכבת כבר כרת 13 עצים בתוואי המסילה.

ההחלטה לכרות את העצים עוררה זעם רב בקרב התושבים. אחד מהם אמר: "כשאני עובר ורואה את העצים נכרתים נצבט לי הלב, אלה עצים טובים שפשוט הולכים לכריתה סתם".

השדרה בבוסתן הגליל השבוע
היו עצים. השדרה בבוסתן הגליל השבוע (צילום: אושרי כהן)

הדיון על העצים בשדרה מתנהל זה שלוש שנים. בכוונת רכבת ישראל, על פי התכנון המקורי, היתה כריתה של 25 עצים. הם כבר סומנו באיקס אדום. עוד קודם לכן נערך שימוע לנציגי הרכבת, הוועד וקק"ל, ולאחריו יצאו תושבי הבוסתן להפגין. יצוין, כי חלק מהעצים הם בני 90 שנה.

מבדיקת של "צפון- 1" השבוע עולה, כי יערנים של קק"ל ערכו "פרויקט" על כל עץ שסומן לכריתה והביאו אותו לדיון בוועדה מיוחדת. לאחר השימוע הוחלט כי הבקשה של הרכבת לא תתקבל וקק"ל דרשו לצמצם את הפגיעה בעצים ולשנות את התוואי. עצים בריאים ויפים הוצאו מהרשימה. עוד נודע כי העץ ה-14 עדיין לא נכרת. על פי גורם המעורה בפרטים, ניתן להציל אותו בשינוי התוואי. לדברי אותו גורם, העצים שנכרתו לא היו בעלי ערך היסטורי.

מקק"ל נמסר בתגובה: "פקידי היערות המחוזיים של קק"ל אישרו את בקשת רכבת ישראל לכריתת 14 עצי אקליפטוס בבוסתן הגליל, לאחר שפעלו לצמצם עד למינימום ההכרחי את מספר העצים שייכרתו".

מרכבת ישראל ומראש מועצת מטה אשר יהודה שביט לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות