fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין להם ארץ אחרת

מאות צעירים, שעזבו את הארץ בילדותם עם הוריהם, חוזרים ונקלטים בקיבוצים בדרך לשירות צבאי מלא כחיילים בודדים. 70 אחוז מהם נשארים לחיות כאן גם אחרי השחרור
חברי גרעין צבר בקיבוץ יחיעם (צילום: חן דרור)
חברי גרעין צבר בקיבוץ יחיעם (צילום: חן דרור)

ביחיעם, קיבוץ שקט ויפה בגליל המערבי, שוכנים להם 29 צעירים נמרצים שהגיעו מכל קצות תבל לשרת ולתרום למען מדינת ישראל. צעירים אלה הם חלק מ-14 גרעינים של צעירים המפוזרים בכל הארץ תחת התוכנית "גרעין צבר". רק השנה הגיעו לארץ במסגרת התוכנית 350 צעירים.

גרעין צבר הוא תוכנית של תנועת הצופים, שהחלה את דרכה ב-1991, כשקבוצה של חניכי צופים מסן פרנסיסקו, ילדים למשפחות ישראליות שעזבו את הארץ, רצתה לחזור ארצה בשביל להתגייס. הצופים נתנו להם את הפלטפורמה לעשות זאת.

בשנותיה הראשונות, התוכנית הייתה פתוחה רק לילידי הארץ ולילדים להורים ישראלים וכללה שני גרעינים. בשנים האחרונות התוכנית נפתחה ליהודים מכל העולם, כאשר הרוב הגדול מגיע מארצות הברית ומקנדה אך ישנם גם גרעינים אירופיים מאיטליה, צרפת ובלגיה וגרעינים מחבר המדינות ואף מדרום אפריקה, קניה, אוסטרליה ועוד. רוב הגרעינים מחולקים לאנשים שמגיעים מאותו אזור ועוברים הכנה מסודרת בארצותיהם.

התוכנית ממומנת על ידי משרד הקליטה, תוכנית מסע ועוד שותפים. השותפה המרכזית ביותר זו התנועה הקיבוצית – שנותנת לרוב החניכים את בתיהם בארץ, וכמובן תנועת הצופים שמטרתה העיקרית היא שצעירים אלה יגיעו מכל העולם וייבנו בית בישראל.

כתבה: חן דרור

הכתבה המלאה היום בעיתון "צפון-1"
» וגם: שנה ושלושה חודשים לאחר שנפצע באורח אנוש בפיגוע בבורגס, דניאל פחימה מעכו, פתח חנות מתנות בקניון נהריה

חברי גרעין צבר בקיבוץ יחיעם (צילום: חן דרור)
חברי גרעין צבר בקיבוץ יחיעם (צילום: חן דרור)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות