fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשאלמוגים מהים הופכים לתחליפי עצם

הוא מחזיק באמתחתו שני דוקטורטים, מרפאה רב תחומית וחוקר על חניכיים ועצמות לסת. ד"ר נסר גדבאן עם הצצה למה שחדש ומעניין בעולם רפואת השיניים

 

ד"ר נסר גדבאן, במקור ממזרע והיום מתגורר בעכו הוא מומחה ברופאת שיניים ועוסק ברופאת שיניים כ-25 שנה. לגדבאן יש מרפאה מקצועית, מוכרת ומוצלחת הנמצאת בחאמד סנטר, בכניסה הדרומית של נהריה. זו מרפאה רב תחומית המטפלת בהשתלות, כירורגיית חניכיים, טיפולי שיניים לילדים, יישור שיניים וסי.טי. ד"ר גדבאן סיים שני דוקטורטים, אחד ברפואה כללית והשני במחקר של החניכיים ועצמות הלסת מאוניברסיטת תל אביב.

כתבת "צפון-1" ישבה לשיחה עם ד"ר גדבאן, בה הוא הסביר כיצד תחום רפואת השיניים טומן בחובו עולם שלם של מחקר וגילויים, ומספר מה חדש בתחום ומה חדש אצלו.

ספר על המחקר שלך בנושא חניכיים ועצמות לסת.

"את הדוקטורט בתחום סיימתי לפני ארבע שנים ומאז אני ממשיך במחקרים באוניברסיטת תל אביב בכל מיני כיווני מחקר. מחקר החניכיים נותן לנו להבין  איך מחלת חניכיים גורמת להרס עצם ובעתיד הקרוב המחקר ייושם למניעת הרס עצם אפילו במחלת חניכיים. בנוסף, בשלוש השנים האחרונות אני וצוות המחקר מהאוניברסיטה, בהנחייתו של פרופסור בינדרמן, עסקנו במחקר של תחליפי עצם".

מה זה אומר תחליפי עצם?

"ב-10 השנים האחרונות, עקב הפריצה הגדולה בהשתלות וחוסר ברקמת עצם מתאימה בלסתות, השימוש בתחליפי עצם ממקור אדם, חיות וסינטטי גדל בצורה מרשימה. היום אתה מוגבל בעשיית שתלים באם אין לך יידע ואפשרות לבצע השתלת תחליפי עצם בצורה מיטבית. אלמוגים שמקורם מהים משמשים כיום כתחליף עצם בעולם גם באורתופדיה וגם ברפואת שיניים, כבר לפחות 30 שנה בהצלחה רבה. חברת קורבון ישראלית, עם הצוות מאוניברסיטת תל אביב, פיתחה שיטה בה ניתן לגדל אלמוגים באקווריומים, במקום בים מזוהם. באקווריומים גדולים מאוד, במי ים שמכינים בצורה מאוד מבוקרת ובתנאים מאוד מבוקרים של גידול, ניתן גם להוסיף חומרים ביו אקטיביים שתאי העצם מאוד אוהבים וכך העצם החדשה צמחה לתוך מינרל האלמוג בצורה פנטסטית. התוצאה קבלת עצם איכותית בהרבה מהאלמוגים מהים. אנחנו מתכוונים להשתמש בתחליפי עצם מאלמוגים אלה גם ברפואת שיניים וגם באורתופדיה. החברה בשם 'קורבון' בשלבים סופיים של אישור אירופי מחמיר כדי שנוכל להשתמש באלמוגים כתחליף עצם".

ד"ר נסר גדבאן (צילום: אתי מלכה)
ד"ר נסר גדבאן (צילום: אתי מלכה)

יש עוד תחומים שאתה מתעסק בהם?

"כן. קבוצה ישראלית של רופאי שיניים פיתחה שיטה מהפכנית שהופכת תוך 15 דקות שיניים עקורות לתחליף עצם שמוחזר למקום עקירת השן כדי לשמור על גובה רכס הלסת. השיטה כבר מיושמת וקיימת במרפאתי עם תוצאות מצוינות. חברת KOMETABIO פיתחה מטחנה מיוחדת ותהליך קצר שהופך אפילו שן מזוהמת לתחליף עצם של אותו פציינט נקי מחיידקים.

ספר, מה חדש במרפאה?

"למרפאה שלנו בחאמד סנטר הכנסנו מכשיר חדש בשם סורק אינטראוראלי- מעין מצלמה שמכניסים לפה, מצלמים ובונים כתרים וגשרים בצורה מאוד מהירה, מאוד מאוד מדויקת ואסתטית, כך שתוך יומיים-שלושה מסיימים את הכתרים, אחרי שהמחשב קולט את כל נתוני המצלמה. כך גם מפסיקים מדידות בפה עם חומרים שונים. בנוסף יש לנו מכשיר סי.טי פנורמי חדש מופחת קרינה תוצרת פינלנד".

לטיפולים ופרטים נוספים התקשרו למרכז להשתלות וטיפולי שיניים, טל' 050-5243831. 04-9820065,

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות