fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידים מכרמיאל יטוסו לביקור במאיץ החלקיקים בשוויץ

שני צברי ורומן קוליאדה מבית הספר אורט כרמים יזכו לבקר במיזם הנחשב ביותר בנה האדם עד היום, כחלק ממשלחת של פרויקט קדם-עתידים בת 18 תלמידים מישראל
שני צברי ורומן קוליאדה (צילום: עיריית כרמיאל)
שני צברי ורומן קוליאדה (צילום: עיריית כרמיאל)

שני צברי ורומן קוליאדה, תלמידי כיתה י"ב מבית הספר אורט כרמים בכרמיאל, יטוסו בעוד מספר שבועות במאיץ החלקיקים בשוויץ. הביקור צפוי להתקיים בסוף חודש אפריל, כאשר במהלך חופשת הפסח, ישתתפו חברי המשלחת בסמינר בן יומיים בכרמיאל ויומיים נוספים באכסניית תל-חי. במסגרת הסמינר יקבלו התלמידים ידע מקדים על מאיץ החלקיקים, ישמעו הרצאות ויתגבשו כקבוצה.

מאיץ החלקיקים הוא המיזם הנחשב ביותר שבנה האדם עד היום. מדובר במתקן המגביר את מהירותם של חלקיקים על ידי העברתם בשדות חשמליים ומגנטיים, מה שמאפשר ביצוע ניסויים פיזיקליים מגוונים. במקום נמצאים מדענים וחוקרים מהשורה הראשונה בתחום הפיסיקה והוא נחשב לפסגת המדע והטכנולוגיה.

שני צברי ורומן קוליאדה (צילום: עיריית כרמיאל)
שני צברי ורומן קוליאדה (צילום: עיריית כרמיאל)

רומן ושני הם חלק ממשלחת של פרויקט קדם-עתידים המונה 18 תלמידים מישראל, אשר נבחרו בקפידה על בסיס יכולותיהם והישגיהם ולאחר ריאיון שהתקיים בהרכב של נציגי משרד החינוך, עמותת ידידי עתידים ונציגי מרכז אילן רמון. השניים נבחרו מתוך מועמדים רבים וכנציגי אורט כרמים הם מהווים עשירית מחברי המשלחת. הישג זה הוא משאת נפשם של הרבה מאוד סטודנטים בעלי תואר ראשון ושני.

"אני מאוד שמחה שנבחרתי ומרגישה גאווה וסקרנות. זוהי דרך אחרת ללמוד ולהעמיק בפיסיקה", אומרת שני. "דרבנתי את עצמי מנטלית לשאוף להגיע למשלחת. לא יכולתי לראות את עצמי לא מגיע למשלחת. רציתי מאוד מאוד להתקבל ולבקר במאיץ החלקיקים", מוסיף רומן.

תכנית קדם-עתידים, פועלת בקרב תלמידים מצטיינים בחטיבות-הביניים והתיכונים בפריפריה, במטרה לסייע להם לרכוש תעודת בגרות איכותית ולכוון אותם לרכוש השכלה אקדמית בתחומי הטכנולוגיה, ההנדסה והמדעים. קדם עתידים שם דגש בשלושה תחומים: תגבור לימודי במקצועות המתמטיקה, אנגלית, מדעים ואוריינות (הבעה), העצמה אישית וחברתית, חשיפה לתעשייה ולאקדמיה. את התכנית מובילה בבית הספר, המורה למדעים נורית שריקי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות