fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שכונת ראמיה בכרמיאל על שולחן ועדת הפנים של הכנסת

את עמדת עיריית כרמיאל ייצגה בדיון שהתקיים ביום שני השבוע, הדוברת לביאה שלו-פישר. בסיומו של הדיון הוחלט, כי נציגי המינהל ומשרד המשפטים יסיירו בקרוב בשכונה
שכונת ראמיה
התושבים שלחו מכתב המפרט את בעיותיהם. שכונת ראמיה (צילום: אלכס הובר)

ביום שני השבוע התקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא שכונת ראמיה בכרמיאל. הדיון זומן לאחר שהתושבים שלחו מכתב המפרט את בעייתם, אותו ניסח הפעיל דב קולר ועליו חתום נציג התושבים סלאח סוואעד. במכתב מוצגות דרישות התושבים: "הקפאת כל צווי הפינוי וההריסה, המדינתיים והמוניציפאליים, שהוצאו נגד חברי קהילתנו מאז 1991, עת נודע לנו על הפקעת הגניבה של אדמותינו מ-1976, כפי שנהגו עיריות דמוקרטיות כעיריית תל אביב, המעדיפות דיאלוג על אלימות מדינתית (קריית עמל, כפר שלם), חיבור מיידי של 45 המשפחות והבוגרים הרשומות מטה, לרשת החשמל הציבורית, לפי טופס 2, להוסיף ל-30 מגרשי הבנייה שהוקצו לקהילה באופן שרירותי ולא חוקתי, עוד 45 מגרשים לבניה לדור הראשון, השני, והשלישי – כאשר המיקום לתוספת זו הם חלקות הקרקע עליהן אנו מתגוררים כיום, מדורי דורות".

שכונת ראמיה
התושבים שלחו מכתב המפרט את בעיותיהם. שכונת ראמיה (צילום: אלכס הובר)

בהמשך למכתב, נקבע דיון בוועדת הפנים של הכנסת ליום שני האחרון. בהעדרה של יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב, ניהל את הדיון מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ דב חנין. את עמדת עיריית כרמיאל ייצגה דוברת העירייה לביאה שלו-פישר שהתייחסה לטיעונים שהועלו על ידי חברי הכנסת הערביים ועל ידי נציגי הבדואים: "כאשר עדי אלדר ראש העירייה נבחר לראשות העירייה לפני כ-25 שנים הוא קיבל מצב נתון: האדמות הופקעו בראשית שנות ה~70 ואף גורם ממשלתי לא התמודד באופן מעשי עם הנושא. עדי אלדר החליט לפנות לכיוון אנושי בניסיון להביא לידי פתרון הסוגיה. הוא זימן דיון בו השתתפו נציגי הבדואים, חברי כנסת ערביים, נציגי מינהל מקרקעי ישראל ונציגי עיריית כרמיאל. לאחר דיונים רבים נחתם הסכם הבנות בשנת 1995.

"חשוב לציין שמטעמים הומניטריים, בשני בתים במתחם הארעי של ראמיה, יש חיבור ישיר בין פילר החשמל אל מכשור רפואי, הנדרש לשני אנשים שיש להם בעיה רפואית. מעבר לכך העירייה איננה רשאית על פי החוק, לאשר חיבור לרשת החשמל של מבנים בלתי חוקיים ובלתי בטיחותיים. במקביל לרצון של אלדר לפתח את כרמיאל, הוא מלווה את הבדואים לאורך הדרך ובדיון שנערך לאחרונה במינהל מקרקעי ישראל, הוא הציע לקדם פתרון לבעיה על ידי חיפוש מגרשים נוספים בכל מקום אפשרי בארץ, ההצעה נדחתה על ידי גורמי הממשל". בסיכום הדיון הודה ח"כ חנין לאלדר על הנכונות שלו לסייע בפתרון הבעיה וביקש מנציגי רשות מקרקעי ישראל ומשרד המשפטים לערוך סיור בראמיה ולקיים דיון בניסיון למצוא פתרון הולם לבעיה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות