fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"צעד קטן לנאס"א, צעד גדול לגליל"

כך אמר מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, עו"ד שמי כהן, בעת טקס השקת מרכז המדעים והחלל, השבוע בסכנין. הטקס התקיים בנוכחות ראש סוכנות החלל האמריקנית, צ'רלס בולדן, שחנך את המרכז יחד עם בכירי נאס"א, במסגרת ביקורם בישראל.
המוחות מאחורי הפרויקט. משמאל לימין: אסף ברימר, צ'רלס בולדן וד"ר חוסיין טראביה (צילום: באדיבות אסף ברימר)

אם הייתם מביטים השבוע על סכנין מהחלל, גם אז לא הייתם מפספסים את ההתרגשות האדירה שאחזה בעיר לקראת ביקורו של ראש סוכנות החלל האמריקנית – צ'רלס בולדן. בולדן, אסטרונאוט לשעבר אשר עומד בראש נאס"א מיולי 2009, הגיע ארצה כדי לקחת חלק בכינוס החלל הבין-לאומי השמיני ע"ש אילן רמון ז"ל. הסיבה שבולדן ופמלייתו מצמרת נאס"א פינו יום שלם לטובת ביקור בגליל, היא טקס חנוכת מיזם Moona – Space for change – מרכז למדעים, סביבה וחלל בסכנין.

מרכז החלל "מונה" הוא פרי שיתוף הפעולה של יזמים מקומיים עם עיריית סכנין, הרשות לפיתוח הגליל, איגוד ערים לאיכות הסביבה, עמותת שתי"ל וציונות 2000. שגרירות ארה"ב ואנשי נאס"א אשר גילו עניין רב בפרויקט, הצטרפו לרשימת התומכים לאחרונה והגיעו להתרגש יחד עם ראשי ערים ומועצות מכל אזור הגליל.

המוחות מאחורי הפרויקט. משמאל לימין: אסף ברימר, צ'רלס בולדן וד"ר חוסיין טראביה (צילום: באדיבות אסף ברימר)

היוזמה נולדה במוחותיהם של ד"ר חוסיין טרביה, מנכ"ל איגוד ערים אגן בית נטופה, ואסף ברימר, טיס חיל האוויר לשעבר ומומחה לסימולטורים. על פי חזון המייסדים: "Moona הוא מקום שמאפשר לאנשים ממגוון תרבויות, מגזרים ומעמדות להיפגש במרחב משוחרר מדעות קדומות, תפיסות ופחד, וליצור יחד מציאות טובה יותר ומקיימת עבור כלל האנשים ועבור הדורות הבאים".

מגוון הפעילויות שצפוי להתקיים במרכז "מונה", יישען על התשתיות המתקדמות ביותר, ביניהן: מרכז בינתחומי לחקר וליישום אנרגיית השמש, מעבדות אסטרו-פיזיקה מתקדמות למחקר ולהדרכה, מעבדה דיגיטלית קהילתית שתשתייך לרשת מעבדות קוד-פתוח עולמית, ומרכז קיימות שיתבסס על המרכז הסביבתי שפועל בסכנין מזה שנים.

בטקס הפתיחה של "מונה", סכנין זכתה להתייצבות מרשימה של אנשי אקדמיה, נבחרי ציבור, יזמי היי-טק בכירים ואנשי סוכנויות החלל בעולם. צ'רלס בולדן נפגש במסגרת האירוע עם תלמידים יהודים וערבים מבתי הספר במשגב ובסכנין, אשר הציגו את עבודותיהם בתערוכת רובוטיקה וחלל. לאחר מכן, בולדן נפגש עם ראש עיריית סכנין, מאזן גנאים, וראשי מועצות נוספים מהאזור.

עו"ד שמי כהן, מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, קרא בנאומו לצ'רלס בולדן ולנציגי נאס"א להמשיך ולהשקיע משאבים במרכז החלל בסכנין ולהקים מרכזים נוספים בגליל. "מדובר בצעד קטן לנאס"א וצעד גדול לסכנין ולגליל" אמר כהן בהתרגשות "אנו רואים בכך חיזוק חיוני לפעילות הענפה שמובילים תושבי הצפון מכל המגזרים, למען קידום העיסוק במדעים בקרב צעירים. הגליל הוא לא רק פלטפורמה נהדרת להשקעה של נאס"א בתחומי המחקר, אלא מופת לכוחו של דו-קיום אמיתי לחולל שינוי ולבנות גשר אל העתיד. אנו גאים בהון האנושי האיכותי שאנו קולטים מדי שנה בגליל ונמשיך להשקיע בכל המיזמים שהופכים את האזור לחממה לאומית לחדשנות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות