fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית כרמיאל הוציאה מכרז למתחם ביה"ס פלמ"ח השנוי במחלוקת

קרן אורה, שהחלה לבנות במקום מרכז דתי גדול והוציאה את התושבים למאבק ארוך שהגיע עד לבית המשפט העליון, היא אחת הניגשות למכרז. מכרז תפור? העירייה: "אין בעיריית כרמיאל ולא בחוק מושג הנקרא 'מכרז תפור'". נחכה ונראה
מכרז ידוע מראש? העבודות במתחם בית הספר פלמ"ח (צילום: אלכס הובר)
מכרז ידוע מראש? העבודות במתחם בית הספר פלמ"ח (צילום: אלכס הובר)

עיריית כרמיאל הוציאה מכרז למתחם השנוי במחלוקת בבית הספר פלמ"ח בשכונת המייסדים.

תזכורת: תחילת הפרשה, בדצמבר 2009, אז חשף עיתון "צפון-1" את העובדה כי במתחם, שאמור היה לשמש ישיבת לימוד לאברכים, מקימה "קרן אורה" מרכז דתי גדול הכולל בית מלון מפואר שישרת את האברכים.

התושבים, החוששים כי הקמת המרכז תשנה את צביון השכונה ותיצור מטרדי רעש, מחסור בחניות ובנייה צפופה, יצאו למאבק. הם הקימו צוות היגוי של דיירי השכונה במטרה לעצור את העבודות ולהחזיר את השקט והשלווה לשכונה השקטה.

צוות ההיגוי פנה אל ראש העירייה ולמהנדס העירייה בדרישה להפסקת העבודה במתחם בטענה, כי אין כל אישורים והיתרי בנייה לעבודות המתבצעות במתחם. הפרשה התגלגלה בערכאות משפטיות שונות, ובחודש ספטמבר האחרון קבע בית המשפט העליון: "לא יבוצעו כל עבודות בינוי נוספות באתר, מושא הערעור, בלא היתר כדין".

מכרז ידוע מראש? העבודות במתחם בית הספר פלמ"ח (צילום: אלכס הובר)
מכרז ידוע מראש? העבודות במתחם בית הספר פלמ"ח (צילום: אלכס הובר)

בהמשך למכרז שהוציאה, הודיעה העירייה, כי הוגשו לה בקשות להקצאת המקום על ידי מספר גופים, ביניהן של קרן אורה בכרמיאל, המבקשת לעשות במתחם את השימושים הבאים: בית ספר, ישיבה, פנימייה ובית מדרש; גופים נוספים שניגשו למכרז הם רשת דרור בתי חינוך – לצורך הקמת מרכז חינוכי, שיורכב מבית ספר התיכון אדם חברה וטבע, גן ילדים, מועדון לבני נוער דוברי רוסית ומגורי מחנכים וכן מרכז מילמן – לטיפול בילדים על רצף האוטיזם.

לשאלה שהופנתה לעירייה, האם אין מדובר במכרז תפור ששם סוף פסוק לחזקתה של קרן אורה במתחם, השיב ראש לשכת ראש העירייה, כרמי שלום: "אין בעיריית כרמיאל ולא בחוק מושג הנקרא 'מכרז תפור', כך גם המצב לגבי הפרסום הנ"ל.

בית הספר פלמ"ח לשעבר נמסר לפני כחמש שנים לקרן אורה. מאחר שהיו התנגדויות של תושבי השכונה, הגיע העניין לערכאות משפטיות. אחת ההחלטות של העליון הייתה כי יתקיים הליך של הקצאה כדין. הפרסום הינו חלק מן ההליך שכבר החל ואשר במסגרתו הגישו מועמדות שלוש העמותות הנ"ל".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות