fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי המכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל פתחו בעיצומים

20 מעובדי המכללה עצרו את עבודתם בגלל חששם לפיטורי עובדים. הנהלת המכללה האקדמית בתגובה: "אנחנו נלחמים למען העובדים"
שביתת עובדים. מכללת אורט בראודה
שביתת עובדים. מכללת אורט בראודה

עובדי הסגל המנהלי של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה עצרו אתמול (שני) את עבודתם, עקב חשש ממשי לפיטורי 20 מעובדי המכללה, שהיו אמורים לעבור למכללה הטכנולוגית, המנוהלת על ידי רשת אורט. החשש לפיטורים נובע כתוצאה מהמשבר המחריף שמקורו בתהליך ההפרדה בין המכללה האקדמית להנדסה לבין המכללה הטכנולוגית השייכת לרשת אורט ישראל. בסיס המחלוקת בין הצדדים נובע מסירובה של הרשת להבטיח את רציפות זכויות העובדים והעסקתם לאורך זמן, כפי שדורש ועד העובדים של המכללה האקדמית. בהמשך להשבתה, דרש ועד העובדים לקבל תשובות בנושא מפי איתי גולדפארב, סמנכ"ל המכללות של רשת אורט, שסירבה להגיב בעניין.

שביתת עובדים. מכללת אורט בראודה
שביתת עובדים. מכללת אורט בראודה (צילום: אלכס הובר)

נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, פרופ' אריה מהרשק, זימן ללשכתו את ועד עובדי המכללה ועובדי המכללה, שמע את טענותיהם ועדכן אותם בתמונת המצב, לפיה, הנושא נמצא בדיון משפטי בבית הדין לעבודה, לאחר שההסתדרות ביקשה להוציא צו מניעה כנגד רשת אורט והמכללה האקדמית, במטרה למנוע קליטת עובדים חדשים, עד לפתרון המשבר בהסכמה בין הצדדים. פרופ' מהרשק אמר לעובדים כי הוא שותף לתחושותיהם הקשות ואמר כי יעשה כל שביכולתו שהעובדים לא יפגעו וכן להביא את הפרשה לסיומה.

כחלק מההסכמות בתהליך הפרדת המכללה האקדמית מרשת אורט, סוכם על מעבר של כ- 20 עובדים, אשר שרתו עד כה את תלמידי ההנדסאים של רשת אורט. בשל קשיים במו"מ, הנהלת רשת אורט עצרה את המו"מ על קליטת עובדים למכללה האקדמית, על פי רשימה מוסכמת והחלה בפועל בהליך גיוס עובדים חיצוניים, אשר ימלאו את אותן פונקציות, אשר מולאו עד היום על ידי 20 מעובדי המכללה, מהלך שיוביל לפיטורי העובדים.

העיצומים יכללו גם ניתוק חשמל. מכללת אורט בראודה (צילום: אלכס הובר)
העיצומים יכללו גם ניתוק חשמל. מכללת אורט בראודה (צילום: אלכס הובר)

מההסתדרות במרחב נמסר למקומון צפון1 ואתר בלינקר: "160 עובדי המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל החלו בעיצומים לאחר שרשת אורט פוצצה את המו"מ להסדרת תנאיהם וקליטתם של כ-20 עובדים מהמכללה ברשת אורט. שורשי הסכסוך בין העובדים, המאוגדים בהסתדרות, לבין הנהלת רשת אורט, החל בתחילת שנת 2014 אז הוחלט , בעקבות דרישות המל"ג, על הפרדה מוחלטת בין כוח האדם של המכללה האקדמית ושל בית הספר להנדסאים של רשת אורט, החולקים קמפוס משותף. עד אז, בית הספר להנדסאים קיבל שירותי מנהלה מאנשי הסגל של המכללה האקדמית".

"בתיווך יו"ר מרחב כרמיאל בהסתדרות יואב קליין, נפתח מו"מ על העברת 20 עובדים מהמכללה לרשת אורט. ואולם, במהלך הדיונים נתגלעו חילוקי דעות בין ההסתדרות לבין הנהלת אורט על תנאי העובדים לאחר קליטתם ברשת, בין היתר בנושאי זכויות סוציאליות. במקביל לניהול המו"מ, הנהלת אורט פעלה שלא בתום לב וקלטה עובדים חדשים במקום העובדים הוותיקים שנתנו לה שירותים.

פרופסור אריה מהרשק נשיא אורט בראודה והעובדים (צילום: אלכס הובר)
פרופסור אריה מהרשק נשיא אורט בראודה והעובדים (צילום: אלכס הובר)

"לאחר שהצדדים לא הגיעו לכדי הסכמה על קליטת העובדים והמו"מ הופסק חד צדדית על ידי רשת אורט, החליטה ההסתדרות לפתוח בעיצומים, הכוללים 160 עובדים מהמכללה האקדמית. במסגרת העיצומים, שיימשכו עד אשר תסכים הנהלת אורט לשוב לשולחן הדיונים ולדון בקליטתם של 20 העובדים תוך שמירה על זכויותיהם ואי פגיעה במעמדם, הופסק מתן השירותים של העובדים למכללה ולבית הספר".

יו"ר ההסתדרות במרחב יואב קליין : "מבחינתנו הגיעו מים עד נפש. רשת אורט ניהלה עמנו מו"מ לקליטת העובדים ממכללה האקדמית אורט בראודה שלא בתום לב, ולכך אנחנו לא מוכנים. נמשיך לפעול כדי להבטיח שאף עובד לא ייאבד ממעמדו ומזכויותיו ויתרה מכך שלא יאבד את מקום עבודתו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות