fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא אושר מינויו של קובי יעקב לתפקיד עוזר אישי לגרינברג

יו"ר האופוזיציה משה קונינסקי, שטען לניגוד עניינים, הביע סיפוק מהחלטת ראש העירייה לבטל את המשך העסקתו של יעקב
קובי יעקב ורינה גרינברג
דודו של רותם ינאי. קובי יעקב ורינה גרינברג (צילום: אלכס הובר)

בחודש שעבר פנה משה קונינסקי, יו"ר האופוזיציה במועצת העיר כרמיאל, ליועץ המשפטי בעירייה, בבקשה לבדוק האם מינויו של קובי יעקב לעוזר אישי של מ"מ ראש העירייה רינה גרינברג הוא בבחינת שוחד בחירות. במכתב שהועבר ליועץ המשפטי של העירייה שהעתקים שלו נשלחו למנכ"ל העירייה מנחם טפר ולראש העירייה עדי אלדר, כתב קונינסקי: "התנגדות למינוי עובד עירייה (קובי יעקב) בניגוד לחוק תוך חשש לניגוד עניינים. לאחר קבלת תגובת העירייה נשקול את המשך הטיפול במינוי הפסול, אם בדרך של עתירה מנהלית, פנייה למבקר המדינה, שר הפנים ואף למשטרת ישראל.

קובי יעקב ורינה גרינברג
דודו של רותם ינאי. קובי יעקב ורינה גרינברג (צילום: אלכס הובר)

"התנגדות זו מוגשת בבהילות, עת נודע לחברי סיעתנו לפני כשבוע, בדרך לא דרך, על מינויו של קובי יעקב, במשרת אמון, לעוזר אישי לסגנית ראש העירייה רינה גרינברג. כבר ברישא יובהר כי התפקיד לא אויש בעבר ועובדת איוש התפקיד כחודשיים לאחר הבחירות המקומיות על ידי אדם שמשמש או שימש עד לפני מינויו, בתפקיד עורך מקומון כרמיאלי מעלה חשש לניגוד עניינים ואף לכאורה, חשש לשוחד בחירות".

קונינסקי הסביר, כי צעד זה הוא בניגוד להתחייבות העירייה, כפי שהסביר ראש העירייה יותר מפעם, בה התחייב כי לא תוגדל מצבת כוח האדם בעירייה, ואף תצומצם, ואילו במקרה זה מדובר בתפקיד חדש שלא אויש בעבר.

לאחר שלושה שבועות העבירה עיריית תשובה רשמית, עליה היה חתום היועץ המשפטי של העירייה בזו הלשון: "מאחר שקובי יעקב הוא דודו של רותם ינאי (סגן ראש העירייה בתואר) אכן אסורה לפיכך קבלתו לעבודה בעירייה. אמנם ראש העירייה העביר למשרד הפנים בקשה חריגה להעסקתו (של קובי יעקב – ער"ה), אך הוא (ראש העירייה – ער"ה) החליט לבטל את פנייתו". קונינסקי הביע סיפוק מהחלטת ראש העירייה לבטל את המשך העסקתו של יעקב: "זה היה מעשה, לכאורה, לא חוקי, לא אתי ומנוגד לכללי המנהל התקין ואמות מידה ציבוריות. ההחלטה להפסיק את העסקתו של קובי יעקב, יחד עם ההצלחה להביא את עיריית כרמיאל לצלם ולשדר את ישיבות מועצת העיר, מעידים על כך שחברי סיעת רק עובדים במרץ לקדם את עיקרון השקיפות הציבורית ויישום כללי החוק על ידי העירייה ומוסדותיה, שכן זו תפקידה של אופוזיציה".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "העירייה החליטה להקפיא את הטיפול בהעסקתו של קובי יעקב כעובד עירייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות