fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש הסכם: התמיכה בהורי הפעוטונים במשגב תחודש בקרוב

בשל סכסוך בין משרד הכלכלה למועצה האזורית, הופסקה השתתפות המשרד בתשלום הפעוטונים
פעוטון ביובלים
סיכום חיובי המקובל על כולם. פעוטון יובלים (צילום: המועצה האזורית משגב)

לפני כשלושה חודשים החליט משרד הכלכלה להפסיק את התמיכה הכספית בהורי הפעוטונים המופעלים על ידי אגודות היישובים, מצב המתקיים מאז הקמת היישובים. המשרד העביר למועצה מסמך הדורש ממנה לאשר כי היא המפעילה הישירה של הפעוטונים (ולא האגודות), והודיע כי ללא אישור זה התמיכה תופסק לאלתר. התמיכה אכן הופסקה וההורים נדרשו לשלם את מלוא מחיר הפעוטונים ללא הנחות המוקנות להורים בפעוטון בעלי סמל מעון של משרד הכלכלה (העבודה לשעבר).

המועצה האזורית משגב הובילה הסכם בין משרד הכלכלה למרכז המועצות האזוריות. עם חתימת ההסכם בשבוע הבא, תחודש התמיכה הכספית של המשרד בהורי הפעוטונים. ההסכם החדש מאפשר למועצה האזורית לקבל אחריות כלפי משרד הכלכלה להפעלת מעונות היום ביישובים, תוך מתן אפשרות לאגודות השיתופיות ביישובים להיות מפעילות המעונות בפועל, כפי שקורה היום ברוב יישובי משגב ובהתאם למצב ברוב היישובים במרחב הכפרי.

פעוטון ביובלים
סיכום חיובי המקובל על כולם. פעוטון יובלים (צילום: המועצה האזורית משגב)

ראש המועצה האזורית משגב, רון שני: "בחודשים האחרונים פעלתי באופן שוטף, כמעט מדי יום, לקידום ההסכמות עם משרד הכלכלה להפעלת מעונות היום, כך שנוכל למלא אחר דרישות המשרד, ולהביא להפעלת מעונות היום. ההסכם אליו הגענו יהיה הבסיס לפיו כלל המועצות האזוריות יפעלו בעתיד. בכך מגיע הנושא לסיכום חיובי המקובל על כולנו. זו היתה דרישתנו מלכתחילה: להתאים את ההסכם למצב בשטח, ולאפשר לנו לקבל את האחריות ולחתום עליו, תוך שאנו מסוגלים לבצע ולקיים אותו. הגענו לכך במאמצים רבים מצד המדינה ומצד המועצות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות